Twijfel de twijfel... wel/niet op een zangkoor

A

Anoniem

Guest
Hey girls,

vanavond ben ik naar een avond geweest van een pop/rockkoor hier in Harderwijk. Ik zing graag, maar niet zuiver en dit was een bonte verzameling waarbij je niet perse goed hoeft te kunnen zingen. Dus ik erheen, kijken, en nu twijfel ik toch of ik het wel moet doen. Er zijn een aantal redenen:
- vind het eng (nou ja spannend)
- grote groep waar kennelijk een "kliekje" in zit, daar houd ik niet zo van
- heb er geen goed gevoel bij (maar ja hoe erg kan ik op mijn gevoel vertrouwen these days, zit ff in een dip en dan heb ik nergens zin in en is mijn gevoel ook nergens goed over)

Wie heeft ervaring in een koor?

Groetjes Jenneke

Hoi Jenneke,
Ik heb weinig ervaring met koren (alleen op projectbasis) maar ik ben wel erg bezig met zingen. Voor mij is het een uitlaatklep. Zonder zingen geen Nelleke. Dus ik zou zeker gaan (als ik niet al zoveel andere zang-dingen zou hebben). Echter je moet je gevoel niet helemaal uitschakelen. Je hebt het niet voor niets. Of het moet komen door onzekerheid en/of spanning.
De enige manier om uit te vinden is er gewoon een paar keer heen gaan. Geef 't een kans! Wie niet waagt ...
En als het inderdaad een kliekje is zullen ze het niet erg vinden als je weer gaat, en zo niet ... dan heb jij een leuk koor gevonden!
Je zou ook bij nog een paar andere koren gaan kijken. Even voelen hoe dat voelt...
Heel veel succes ermee!
Liefs Nelleke

Hoidiehoi!

Hier wél koorervaring!
Ik vind het koor waar ik op zit, het heerlijkst wat er is. Zingen is zó ontspannend! Na een avond zingen ben ik al mijn sores weer (even) vergeten. Dus als je het mij vraagt: Doen!!

Het koor waar ik opzit is ook zo'n bij elkaar geraapt zooitje. Het maakt helemaal niet uit hoe je zingt, als je een beetje mee kan komen en lol hebt, is het al gauw goed. En het zal je verbazen hoe goed je dan nog kan klinken met z'n allen.

Ik merk wel dat het bij ons ook lijkt alsof er een kliekje is, maar dit is niet het geval....Het lijkt alleen zo. En dat komt weer omdat je natuurlijk wel erg op elkaar aangewezen bent in zo'n groep.

Ik zou het, als ik jou was, zeker overwegen. Alleen is het misschien wel een idee om ook bij wat andere koren te kijken. En daarna: Niet te lang nadenken en doen! Want anders stel je het uit en komt het er nooit van. Want dan wordt de drempel steeds hoger....

Als je het toch gaat doen...HEEL VEEL PLEZIER!!

Liefs Annet

Terug
Bovenaan