Twijfel derde kindje

Dag lieve mensen..
Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen..
Ik heb twee kinderen een zoon van 7 en een dochter van 5. Ik werk 2 dagen in de week. Super fijn om te combineren met mijn huishouden. Ik heb Nooit een kinderopvang of oma moeten vragen. Ik ben nu 30 geworden en heb echt rammelende eierstokken al een tijdje...

Mijn man wilt niet meer.. of tenminste voorlopig niet zoals hij dat zegt.. en ik wilde het wel heel graag voor een 3e kindje gaan.. liever nu dan laat... maar toen nam ik een beslissing om voorlopig geen kind te nemen.. heb allemaal nadelen bedacht... maar wrm heb ik er dan nog steeds geen vrede over? Wrm blijf ik dan nog malen in mijn hoofd. Wat wil ik nou wel of niet?


Wij blijven roepen dat het goed is zo. Maar toch blijf ik malen en hij ook. Elke keer weer zegt hij 2 kinderen is goed. We hebben dit al besproken wrm praten wij hier dan nog steeds over.. ??

Dan heb je meer tijd en aandacht voor ze. Studie kleding en rijbewijs kost geld etc.. het is meer alsof ik mezelf goed wil praten wrm een 3e kindje toch niet oke is.. terwijl ik het stiekem het toch wil proberen. Het hart zegt ja maar het verstand zegt nee.. Ik ben een zorgzame moeder, zoals elke ouder. Ik heb er wel tijd voor en de liefde is enorm groot. Ik weet wat ik kan verwachten. Is dit het dan? En mijn kinderen willen wel graag een broertje of zusje erbij zodat ze ermee kunnen spelen. En ik weet ook dat ik het ontzettend druk heb met mijn twee kinderen want hun zitten dan in een andere fases.. en er kan nog meer fases komen.. maar dan hebben ze elkaar wel.. ik zelf kom uit een gezin van 6.. zonder inkomen en wij zijn goed terecht gekomen.

Is het misschien zo dat ik toch een 3e kind wil op de juiste timing? Zodat mijn kinderen iets ouder worden zodat ze in ieder zelfstandiger worden alvorens ik weer opnieuw begin. En ik het minder belastend vind? Zodat ik de tijd en aandacht wel eerlijk kan verdelen en zei ook evt mee kunnen helpen en dat zei ook bewuster zijn? Is dit misschien het antwoord?

Het gekke is.. toen ik zwanger wou worden.. wou mijn man niet en heb ik het geaccepteerd. Ik had hem wel over kunnen halen. Ik heb het losgelaten. Maar hij blijft dus zelf iedere x malen en roepen dat 2 genoeg is. wrm herhaalt hij dat dan? Wilt hij net als mij toch ook stiekem een kindje erbij maar is hij er bang voor hoe dat gaat? Praktisch en financiëel? En roepen wij beiden de nadelen terwijl er genoeg voordelen zijn? En ik weet dat ik nooit spijt zou krijgen als ik wel zwanger ben/word.. als het lastig wordt etc. Ik zou eerder spijt hebben als ik mezelf de kans niet heb gegeven. Kon ik maar het antwoord weten.. over 2 jr moet ik mijn spiraaltje vervangen.. 2 kinderen kan ik wel handelen maar een 3e kindje ook wel? Die rolt er makkelijk in. Ik voed ze wel met de juiste normen en waarden. Dan zijn mijn kinderen 9 jr en mijn dochter 7 jr. Ik vind het een mooie leeftijd.. wie zal het zeggen.. lastig
 
Volgens mij is het wel duidelijk dat je zelf graag voor een derde zou gaan. 
Ik zou het gesprek nog eens aangaan met je man op een rustig moment.
Niet leiden met het feit dat jij een derde wil, maar meer aangeven dat je af en toe nog twijfelt en vragen of hij dat misschien ook heeft? Dan voelt het meer als een beslissing die je samen neemt en voelt hij misschien minder de drang om jou af te remmen in je wens omdat hij zelf nog twijfels heeft.
Ik zei altijd heel hard dat ik max 2 kids wilde, mijn man stiekem wat meer en wij bleven ook tegen elkaar zeggen, 2 is goed etc. Maar hield toch het gevoel dat het niet af was. Ik werd ongepland zwanger en merkte toen dat ik ondanks alle twijfels en praktische dingen die jij ook noemt dat ik het toch wel wilde. Inmiddels is hij geboren en het gezinnetje voelt nu écht af.
 
Kijk eens wat super leuk om te horen dit! Super fijn om te lezen dat het toch goed gekomen is en dat het nu echt af is! Hoe oud zijn je Kids als ik vragen mag en hoe gaat het wanneer de 3e komt? Weet iedereen zich een beetje aan te passen? 
Ik wou eerst niet, omdat het slopend zou zijn heb ik mij erbij neergelegd. Jammer voor mij dacht ik , maar ik wil nooit terug die tijd weer hebben..  vooral omdat mijn man in 3 ploegen diensten werkten is het gewoon slopend voor ons allemaal. Ik heb al met bloed zweet en tranen de kinderen opgevoed wanneer hij nacht of ochtenddienst had. Zorgde ik er altijd voor dat ik niet thuis was zodat hij kon slapen.. ik had geen rijbewijs dus deed ik alles lopend. Maar nu .. is alles anders.. 
Ik heb mijn rijbewijs en een auto. Kinderen zitten nu in groep 2 en groep 4. Ze zijn goed opgevoed. Gaan op tijd naar bed etc. Hebben hobby's. En sinds kort heeft mijn man een nieuwe baan. Van 9 tot 5. Dat betekent ontzettend veel voor ons. We kunnen nu eindelijk samen ontbijten en samen avond eten. En is hij ook meer uitgerust en minder prikkelbaar.. waardoor ik toch weer zat te denken om het alsnog wel te doen.. Ik denk dat mijn man het ook heel graag wilt ,en dat hij het gewoon heel spannend vind.. en veel nadenkt  over de toekomst en het financiële plaatje.. maar als het er echt op aan komt. Dan komt alles automatisch wel goed. Een 3e kindje rolt er beter in en heeft al 2 broer en zus. Die ook heel veel kunnen. Ik hou er van en ze groeien ontzettend snel voor je het weet, zijn het gewoon volwassenen met wie je serieuze gesprekken gaat voeren. Nu denk ik nu kan het wel als hij een normale baan heeft.. maar aan de andere kant het leven kan je alles nemen en geven. Ik denk dat ik het gewoon wel ga doen. Als mijn spiraaltje verloopt. Ga ik ervoor. En ik denk dat mijn man het ook heel graag een keertje wilt meemaken. Nog eentje erbij! En dan is het denk ik echt wel af! Maar het moet leuk en gezond blijven,  niemand mag er onder lijden. Ik wil er dit keer wel van kunnen genieten. 
 
Hoi pretmoeder. Het blijft ook moeilijk maar dat het gevoel zo blijft zegt ook wel wat.  Zoals je nu uitlegt is jullie situatie nu wat stabieler en je kinderen wat ouder. Dat maakt het wel makkelijker. Zeker als je partner nu meer tijd en energie heeft om ook met de kinderen te helpen. Zou je niet nog eens open en eerlijk met je man erover hebben? Vragen wat zijn bezorgdheden zijn en wat als er wel een derde komt waar hij wel blij van zou worden? 
 
 
Terug
Bovenaan