Twijfel over aantal flessen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn dochter is nu bijna 5 maanden oud. Het is m'n eerste kindje en ik merk dat ik qua voedingen vaak mijn twijfels heb. Ik wil natuurlijk niet dat ze te weinig of te veel krijgt. Op dit moment is ons schema als volgt</p><p>7.30 180cc</p><p>10.00 oefenhapjes fruit</p><p>12.00 180 cc</p><p>15.00 180cc</p><p>17.00 oefenhapjes groente</p><p>21.00 210cc</p><p>Ze doet het hier enorm goed op. De tijden kunnen hier en daar eens wat afwijken. Ik moet haar altijd wakker maken voor de fles van 21u. Ze huilt dan standaard en laat vaak 30-50cc van de fles staan. Zou ik deze fles al kunnen laten? En de fles van 18u dan bijvoorbeeld naar 18.30/19u doen?</p><p>Ze weegt 7.7kilo in is 65cm. Gezonde, fikse dame ;) </p><p>Alvast bedankt voor de tips!</p><p>Groetjes,</p><p>Angie</p><p> </p><p> </p>
 
Heel herkenbaar die twijfel!
ik zou het gewoon een paar dagen proberen als ik jou was. Je ziet dan vanzelf hoe ze er op reageert. Als ze echt honger heeft dan gaat ze zich wel melden en vraagt ze wel om meer. En als ze nu prima weegt kan ze wel wat hebben. De ene dag zou ze ook vast wel wat meer eten of drinken dan de andere dag.
Als je twijfelt of het genoeg is kan je altijd nog even langs het cb voor een weegmoment. Maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat ze het vaak zelf wel aangeven.
 
Soms inderdaad erg lastig :)

Gaat ze meteen slapen na het groente hapje?
Anders kun je eens proberen, wat je zelf al aangeeft om de 'grote' fles rond 18:30/19:00 uur te doen. Daarna lekker naar bed.
Dan weet je meteen of ze het haalt tot de volgende ochtend.

Mocht het niet genoeg zijn en ze drinkt het op dan kun je de ochtendfles ophogen naar 210. Als ze dit dan zo een paar dagen krijgt dan past ze zich daar als het goed is op aan en weet ze op een gegeven moment dat ze in de ochtend ook genoeg krijgt.

Ook idd gewoon wekelijks wegen zodat je voor jouw gevoel ook weet dat ze genoeg binnen krijgt :)
 
ik heb hetzelfde met mijn zoon maar zouden ze dan niet te weinig binnen krijgen? Als je die richtlijn bekijkt zouden ze al ruim boven de 1000 moeten zitten toch?
 
Tot een halfjaar 'mogen' ze niet standaard boven de liter uitkomen.
Hoe dat gaat na een halfjaar durf ik niet te zeggen maar dan vul je ook aan met groente en fruit dus zal je ook niet boven de liter gaan uitkomen.
Ook gebruik je dan opvolgmelk dus misschien is het daarbij anders.

Maximale hoeveelheid voor 5 maanden is iig 1 liter. Mocht je een hongerig kindje hebben dan is daar ook speciale melk voor.
 
Bedankt voor de reacties! Ik heb er geen meldingen van gekregen ?
We zijn het gaan proberen, nu ongeveer 4 a 5 dagen en het gaat erg goed. Wel de ochtend fles naar 210 inderdaad. De ene keer wil ze dat helemaal, en de andere keer laat ze 30 staan. Prima!
Ze slaapt ook netjes van 19u tot 7u. (Give or take)
Wel is ze erg gefrustreerd de laatste paar dagen. Maar dat zal vast niet te maken hebben met eten. Want wel of geen honger, mevrouw kan fiks brommen, grommen en gillen. Zal wel een van de zoveel fases zijn ??
 
 
 
Terug
Bovenaan