twijfel over bevalling

Hoi,

Ik heb twee gezonde kindjes. Allebei vaginaal bevallen alleen bij de laatste ging het niet zo soepel. De laatste was 4640 gram en dat vond mijn bekken niet zo prettig. Hij is ook nog eens binnen drie uur gekomen. Ik heb flinke bekken klachten gekregen na de bevalling. Heb 6 weken thuiszorg gehad, ben gelukkig wel helemaal hersteld. maar nu twijfel ik heel erg of we uberhaupt aan een derde moeten denken. en of het dan wel verstandig is om vaginaal te bevallen en voor een keizersnede moeten gaan. allemaal dingen om over te piekeren.
heeft iemand hier ervaring mee.
alvast bedankt.

Hi,

Waarom nu al piekeren over het wel of niet bevallen met een keizersnede? Misschien wordt je derde kindje helemaal niet zo groot en gaat die bevalling veel beter.

Of je voor een derde moet gaan, kunnen alleen jij en je man/vriend beslissen. Wij verwachten onze tweede en ik vind wel dat mijn bekkenklachten er erger van geworden zijn. Gelukkig heb ik dit keer wel fysio gekregen (was bij de eerste niet nodig, waren klachten die er bij hoorden....) en kan ik de klachten goed dragen. Maar of ik je zou adviseren over een derde? Dat zijn moeilijke beslissingen voor een buitenstaander.

Succes met je keuze.

Gr. Tamara.

Mijn schoonzus kreeg bij de eerste een speodsectio ivm een te groot kind. Bij de tweede werd ze goed gecontroleerd, maar waren de verschillende gyneacologen het niet met elkaar eens over de adviezen.

Uiteindelijk heeft ze bij eentje zelf gevraagd om een geplande ks en dat bleek een jhuiste keus. Ook een kind van 9 pond, waarvan die gyn later ook zei: dat had nooit gepast.

Je kunt dit best wel bespreken volgens mij en om een ks vragen.

lastig als je nu al loopt te piekeren over een eventuele bevalling.
hoop dat je niet weer houdt van nog een kindje.
ik moet binnenkort bevallen van de derde en zie er eerlijk gezegt tegen op.
en dat terwijl me andere 2 bevallings goed zijn verlopen. bang dat deze nog groter is.
deze keer heb ik last van me liezen en ben het al eerder zat als anders. deze houdt het ook nog lekker langer vol in me buik dan de andere 2 kids :)
deze wordt vrij groot verwacht dat weet ik al wel.
groei echo liep die wat voor en de vk voelde ook en gokt ook dat die wel ruim tegen de 8 pond zit.
ookal is 9 pond natuurlijk nog weer veel zwaarder.
misschien kun je vragen of ze de groei extra in de gaten willen houden en anders dat ze je eerder inleiden??
laat staan dat die nog groeit. pffffffffffffff
39 week en 4 dagen.
groetjes en veel succes met je besluit.

Hoi
Ik snap dat dit lastig is, ik zat met hetzelfde verhaal alleen dan niet met mijn bekken maar met verzakkingen. Ik ben gevolgd met groeiecho's en uiteindelijk is hij met 39 weken geboren. Zijn zus was 8 pond (een week te vroeg) zijn broer was 9 pond (op tijd) en hij was dus met 39 weken ook 9 pond, en dus als hij 40 weken was blijven zitten de grootste van de 3.
Ze kunnen je inleiden als hij echt groot dreigt te worden en dan ben je van dit probleem af. Want als je oudste ruim 4600 gram was en deze eronder blijft is er volgens mij geen probleem.
Succes
Lies

Terug
Bovenaan