Twijfel over de naam - jongensnaam - 35 weken

Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels 35,5 week zwanger en ik twijfel heel erg over de naam. We hebben namelijk een top 3 samen:
- Xiem
- Senn
- Mees/Maes

Nu is het zo dat we voor Senn gekozen hebben maar toch blijft Xiem heel erg hangen en toch meer een gevoel bij maar aangezien deze wat aparter is twijfelen we beide heel erg.. Siem vinden beide te gewoontjes..

Ben heel erg benieuwd wat jullie vinden/denken!
 
Wat een bijzondere naam hebben jullie bedacht, Xiem! Ik vind Senn zelf mooier klinken, maar je kunt altijd beide opties nog houden en bij de geboorte de keuze maken. Dat hebben wij ook gedaan en voelde op dat moment het beste. Succes met de laatste loodjes!
 
Zeg je dan ksiem of siem? Vind die x namen niet zo heel mooi. Ben sowieso niet zo'n fan van een bekende naam opleuken met een ingewikkelde schrijfwijze. Dat verandert vaak de uitspraak niet, maar geeft in de toekomst wel veel verwarring voor je kindje. Misschien iets om te overwegen.
Senn en Mees vind ik wel mooi.
 
Ik vind Xiem ook ingewikkeld. Siem wel erg leuk! Senn is prima, Mees ook, maar wel redelijk veel voorkomend. Maes spreek je dan weer uit als Maas, wat ik niet leuk vind en ik vind dat een onnodige ingewikkelde schrijfwijze.
 
Namen die beginnen met een X vind ik altijd een beetje ingewikkeld. Ik zou het uitspreken als Ksiem. Is dat ook de bedoeling?
 
Ja dan zal dit inderdaad als ksiem worden uitgesproken. Anders kun je net zo goed Siem doen als de X niet wordt uitgesproken lijkt me
 
Jij niet enthousiast over Xenn? Kijk al de hele dag op deze app, was zo benieuwd wat je ervan zou vinden. Haha! Ga 'm zelf iig onthouden. Vind het echt een stoere naam. ?
 
Terug
Bovenaan