Twijfel over de naam

Hoi hoi,

Wij vinden het heel lastig om een naam te vinden voor ons dochtertje.
Ons zoontje jace van 2 wijst altijd naar mijn buik en zegt dan beeje (baby). En doordat hij al weken beeje zegt kwam ik opeens op de naam Bailey. Vind de naam geweldig maar nu wordt ik toch onzeker omdat mensen het dan gaan aassociëren met het drankje bailey's ?

Wat nuuu!

Ik vind het wel mooi hoor apart en uniek. Maar ik zocht net een naam deze lijkt mij ook wel mooi.

De naam Bella is een Italiaanse meisjesnaam. De naam Bella zelf betekent "mooi". Zelf, want de naam Bella is vaak een afgeleide naam, en heeft dan een andere betekenis. Bella is vaak afgeleid als een verkleinwoord van Isabella en andere namen met het achtervoegsel -bella.

Ik moet idd wel meteen aan het drankje Baileys denken. En ik ken ook een hondje dat zo heet..
Maar als jij zo weg bent van de naam moet je het gewoon doen hoor! Mensen wennen er wel aan. Is een andere schrijfwijze nog een idee? Dat het dan minder op het drankje lijkt? Beli ofzo.. Ik verzin maar wat.

Gewoon doen als je het mooi vindt. Ik vind het een hele normale naam. Maar ik werk ook met veel nationaliteiten uit verschillende continenten. 

Doet me idd denken aan een drankje. Misschien sneu als ze daar later opmerkingen over gaat krijgen? Al kunnen ze altijd wel wat verzinnen maar dit is erg voor de hand liggend misschien...Hailey zou dan idd een goede oplossing kunnen zijn of andere namen met dezelfde klank zoals Zelie/ Desi/Maely/Kaylee?

Het doet mij denken aan Grey’s Anatomy? maar wat ik geleerd heb met namen is dat mensen er een eerste associatie bij krijgen en die kan veranderen!

Mijn man kon een Thijs die hij echt niet leuk vond en toen werd ons neefje geboren en… Thijs genoemd. Vrijwel direct na zijn geboorte was de gedachte bij de naam Thijs al positief omdat als we nu Thijs horen wij aan ons neefje Thijs denken en niet aan de Thijs die niet leuk is.

Wat ik wil zeggen is dus als jullie je kindje Bailey gaan noemen dat de associatie veranderd van het drankje naar haar en dat zal voor de directe naasten dus altijd positief zijn? en voor de mensen die wel aan het drankje denken is het prima toch? Jullie denken aan haar bij het horen van Bailey

Terug
Bovenaan