Twijfel over de vk

HoiHoi,

Wat moet ik doen !?
Ik twijfel of de vk waar ik zit wel goed is.. Goed zullen ze ongetwijfeld zijn hoor, maar ik voel iedere keer zo'n weerstand.. ten eerste zijn ze nooit op tijd. Het loopt altijd 15 tot 20 min. uit...
Afgelopen maandag bijv had ik de 20 weken echo om 9 uur.. ik had speciaal geregeld dat we de eerste waren zodat mijn man erna gauw kon werken... wij waren er 8.50.. en zij was er al.. ze stond heel leuk tot 9.05 te kletsen over het weekend en toen pas ging ze naar de wc.. vervolgens mochten wij naar binnen maar alle apparatuur ed moest nog geinstalleerd en opgestart worden.. wat allemaal niet zo makkeijk ging... "oh maandagochtend opstartproblemen" kregen wij te horen..

Verder als ik iets vraag krijg ik vaag antwoord.. ik wilde weten of mijn ijzergehalte enzo wel goed zou zijn.. ik ben vegetarisch en at toen niet zo denderend.. ze vertelde me dat het anderhalve maand ervoor nog prima in orde was en dat het waarschijnlijk nu ook goed zou zijn... hmm... vreemde reactie vond ik.. ik heb zoiets van ja vorig jaar en het jaar daarvoor was het ook goed......

Over pretecho's was ze absoluut geen voorstander van.. en het laatste vond ik helemaal vreemd..

maandag hoorden we dus dat het waarschijnlijk een jongetje zal worden.. "maaaaar ga er nog maar niet 100 % van uit hoor.. kan ook een meisje zijn met een aandoening tussen haar benen... dus als ze wordt geboren zou je in eerste instantie niet eens kunnen zien wat het is... komt wel eens voor"....
pfffffffffffffffffffffff daar zakte mijn broek echt van af.. zeg dan gewoon dat het niet 100 % zeker is.. nu zit ik de hele tijd met die gedachten in mijn hoofd !!!!

Nou ja heel verhaal dus.. maar ik vraag me af of het ergens anders beter zou zijn !?
Het zijn 4 vrouwen die het doen in mijn praktijk, waarvan 1 best oke en 2 verschrikkelijk. 1 heb ik nog niet gezien...
Zou het elders ook zo zizjn? ik ben nu al 20 weken en is het is toch ook wat om ergens anders heen te gaan.. daar ken ik dan nog niemand en er zitten er ook 4 !?

pff vind het zo moeiijk.. aan de ene kant denk ik van switchen.. en aan de andere kant denk ik laat maar gaan..zolang het kind er maar goed uitkomt en erna heb ik er niets meer mee te maken !

Moeilijk !

Duidelijk: SWITCHEN naar een ander bureau.
Dat is echt niet erg, want het gaat per slot van rekening om jou.
Ik zal straks ook moeten switchen, van Utrecht naar Den Haag. En daar baal ik best een beetje van, want ze zijn fantastisch in het WKZ in utrecht. Hele lieve mensen die de tijd nemen, geen vraag raar vinden, duidelijk uitleg geven over alles. TOP.
Succes.
Enne, zeker een pretecho laten maken elders.... Wie weet geven zij wel de zekerheid van wat het wordt en kunnen ze het jou ook duidelijk laten zien.
Ik weet het volgende week donderdag als het goed is.....
Koppie op!

Als ik dit zo lees, zou ik ook zeker switchen. Jij moet je er prettig voelen. En bedenk je ook dat je er steeds vaker naar toe moet. En je kan toch ook ergens anders een pret echo laten maken? Ik ben zelf zeer tevreden met mijn VK. Zo zie je maar dat het overal anders is.

Liefs Iris

ha, idd niet echt prettig maar ik moet zeggen bij ons loopt het altijd uit en daar ontkom je niet aan denk. bij de dokter of tandarts of buro is dat ook zo tegenwoordig, kijk niet dat ik het prettig vind want het is hoogst iritant! en het aantal verloskundigen is bij ons ook 4. maar ik moet zeggen er is wel een leuke klik. erg gezellig, even een tijd voor een praatje en ook over koetjes en kalfjes. kijk en ze zeggen bij ons ook van pin je niet al te vast aan jongen of meisje want je kan er ook naast zitten. ik moet zeggen ik had 2x er 1 en die vond ik vreselijk net ofze zich hoger voelde als ik. had echt zoiets van hoop dat ze niet bij me bevalling is. en zoals je verwacht heb ze 2x gehad en .... ze was super! heel lief, heel goed , heel ervaren en geduldig! zo zie je je weet het nooit. maar als je er niet prettig voelt en als het beter voelt om over te stappen moet je dat zeker doen. succes ermee

bedenk even goed, zijn d it de mensen waar jij je vertrouwd bij voelt in een crisis situatie?

want dat is je bevalling!

kijk het wachten is neit zo erg, dat zijn je normen of hormonen en kun je wat van zeggen.
maar de rest kan je neit veranderen

bij ons zijn er ook 4, gelukkgi allemaal leuk. De een is leuker dan de ander.
stagiaires bij de bevalling ga ik neit aan beginnen, ik heb trust issues en wil gewoon kunnen vertrouwen op de mensen om mij heen.

wel is 1tje doodsbang voor katten, 3 meter afstand is al te eng en ik heb 4 katten. Als het moet houd ik er rekening mee maar verder heeft zij pech. scheelt dat ik in het zotel wil bevallen en de katten alleen in de woonkamer/keuken zitten.

we zijn wel van huisarts geswitched omdat die echt slecht was. het consultatiebureau is ook niet fijn maar daar kom je maar af en toe een half uurtje dus vind ik overbodig om te switchen.
tandarts was ook slecht maar die ging vorig jaar met pensioen dus ook een nieuwe

ik ben nu zover dat als jij niet goed bent ga ik elders heen. Weet je als kleding kapot is ga je ook terug, daar betaal je niet voor. Een auto die kapot is betaal je al helemaal niet. Die tandarts heeft mij 10 jaar met zware paradontitis laten lopen waardoor ik mijn gehele gebit had kunnen verliezen!
de huisarts luisterde totaal niet en antwoorde altijd : met paracetamol op de bank. Terwijli k dringend naar de fysio had gemoeten en mijn man bleek een buikwandbreuk te hebben. we hadden hem net een jaar dus dat ging makkelijk.

Hoi, balen zeg dat het zo gaat. Ik zou het bespreekbaar maken of kijken voor een andere VK. Misschien dat ze zich daar helemaal niet bewust van zijn en als jij het bespreekt dat het dan wel goed gaat.

Luister naar je gevoel, maar je moet wel actie gaan ondernemen. Op deze voet verder is ook niet verstandig

succes x yvonne

Wat balen zeg!bij ons zijn er ook 4 2 wat oudere en 2 jongeren.en kan er met alle 4 goed overweg,ook wij moeten wel eens wachten.maar dat ben ik wel gewend nu met 3de zwangerschap.er word altijd de tijd voor je genomen.en geen vraag is te gek(zeggen hun ook)dus wel zonde dat bij jullie zo moet gaan.en rare opmerking van kan ook een meisje zijn met aandoening tussen de beentjes,die heb ik nog nooit gehoord,erg vreemd!
zal er weggaan als ik jou was,ze moeten je misschien toch ook wel begeleiden als je gaat bevallen en dan is het zeker fijn dat je een goede,lieve verloskundige aan je bed hebt staan
succes liefs jootje

Terug
Bovenaan