Twijfel over derde kindje...Nu of Later?

A

Anoniem

Guest
Zoon net 4, dochtertje 10 maanden en....Ik wil nog 'n kindje. Ben 24 jaar wordt bijna 25. Mijn oudste kind was nog niet helemaal gepland maar kwam in een veilig stabiel nestje terrecht. Ik had niet snel de wens voor een tweede kindje. Pas toen hij 2,5 jaar was. Ik ben dan ook 10 maanden geleden Mama geworden van een meisje! Ze is zo lief en makkelijk en ik heb vanaf haar geboorte af aan al de wens voor een derde. Het gaat allemaal zo fijn en zowel mijn man als ik zien geen reden voor uitstel. Ben dan ook vorige week gestopt met de pil.
Wel bestaan er bij mij van die rare twijfel gevoelens....slaat helemaal nergens op. Maar ik denk dat ik dan weer negen maanden niet meetel. Je wordt toch een beetje weg gecijferd als je zwanger bent. Ik ben mijn vorige zwangerschappen zooooo moe geweest. Ja dan draai je toch niet helemaal mee, wat je ook wilt. Ik geef mijn dochtertje nog borstvoeding dus vandaar dat ik nu ook nog niet op mn oude energie level zit.Tja... misschien kan ik er nu juist beter voor gaan dan weer wachten tot ik helemaal 'de oude'ben en me er dan weer in storten. Ja en je wordt weer dik en minder mobiel en op mijn werk zullen ze me ook wel aankijken, ben net een maand geleden gestopt met kolven op t werk en dan zou ik nu over drie maanden weer met een nieuwe zwangerschap aan komen...haha....Wie kent deze dilemmas? Zou het graag horen...om het er over te hebben. Ik ben niet iemand die het er in de omgeving met mensen over DIT onderwerp heeft dus dit is de oplossing, ik zou enorm geholpen/ gesteund zijn...dus alvast bedankt.

Groetjes MamaLina

hoi hoi,
ik herken wel wat je zegt.ik heb zoon van 6 en (pleeg)dochter van bijna 5 en wij gaan nu voor de derde(eerste voor mijn man) en ik heb ook lang getwijfeld of nu wel het moment was. maar andere twijfel...mijn eerste zwangerschap ben ik bevallen met 34 weken en die bevalling was een ramp.wil ik dus absoluut niet meer zo. en dat heeft me lang tegengehouden voor nummer drie.maar ja...mijn nieuwe man (zoon is uit eerste huwelijk) wil zelf ook heel graag vader worden en ik wilde altijd wel meer kinderen maar die bevalling daar zie ik tegen op.maar nu ben ik er klaar voor en de enige twijfel die ik nu wel eens heb is of het allemaal goed zxal gaan en war als ik ziek word tijdens de zwangerschap , hoe moet het dan met die andere twee. en verder begin ik volgende maand in een nieuwe baan en twijfel ik over de reactie die ik daar misschien zal krijgen als ik daar misschien na een maand of twee maanden moet gaan vertellen dat ik zwanger ben.(hoop dat het zo snel gaat hahahah)
maar aan de andere kant denk ik ...ach het komt wel goed.
echter in jouw situatie lijkt het me wel heavy om zwanger te zijn met een van tien maanden..maar als je gevoel zegt het is ok...dan lekker doen hoor.
groetjes

He hallo,

Leuk om te lezen dat er hier nog meer moeders schrijven die voor een derde willen gaan. Ik ben nog niet gestopt met de pil omdat ik midden in een verhuizing zit. Over een maand hopen we er (bijna) te zitten en wil ik de pil laten staan(nog 1 strip dus). Ik kijk er wel weer echt naar uit. Aan de ene kant besef ik dat dit de laatste keer gaan worden en dat vind ik dan ook wel weer raar, maar ook best lekker. Nog een keer zo'n proces meemaken en dan vollop genieten van onze drie kids(als alles tenminste nog een derde keer wil lukken). Mijn kinderen zijn nu 3 jaar (en vier maanden) en de jongste is 13 maanden. Als we niet gingen verhuizen had ik al wel weer eerder zwanger willen worden, maar ivm het vele werk wat nu op ons afkomt is het verstandiger nog heel even te wachten. Ik ben 29 jaar en hoop op mijn 30ste mijn gezin compleet te hebben.
Willen jullie straks nog meer kinderen of houdt het bij jullie daarna ook op? Ik denk dat je je vooral   niet druk moet maken om wat anderen van je denken of zeggen. Er wordt toch altijd wel over je gekletst, dus laat ze maar mooi daar mee doorgaan. Je moet doen wat je  hart je ingeeft. Als jullie graag een derde willen en jullie er klaar voor zijn, wat wil je dan nog meer.  
Ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden.  

Groeten van  mij  

hoi toppertje, mijn man zou er nog wel drie of vier willen maar dat zie ik absoluut niet zitten. hihi heb hem gezegd krijg er eerst maar eens een en maak mij maar eens al die maanden zwanger mee,,en dan met je neus op de bevalling.hahaha hoop dat ie dan een beetje genezen is wat betreft zijn planning.hihihimaar een vierde sluit ik ook niet uit.(is dan biologisch mijn derde)en is dan zijn tweede ,alhoewel mijn kleinste hem ook als papa ziet.groetjes

Terug
Bovenaan