Twijfel over naam

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik heb al meerdere topics geopend tijdens mijn zwangerschap en dacht ook niet ooit een topic hierover te gaan schrijven, maar ik twijfel enorm en heb wat anonieme hulp nodig. </p><p>Zoals in vorige topics benoemd zijn de vader van mijn dochter en ik uit elkaar. Helaas is het van kwaad tot erger gegaan en wil hij er nu helemaal niks meer mee te maken hebben en zelfs geen vader genoemd worden (hij heeft haar wel erkent en ze draagt (helaas) ook zijn achternaam). Hier zal ik verder niet over uitwijden, mijn vraag betreft het volgende:</p><p>Al jaren had ik een naam in mijn hoofd, dat "mocht ik ooit moeder worden en een meisje krijgen, ik haar zo zou noemen" namelijk; Lily-mae. Die wens kwam uit, echter vond mijn ex (toen nog in goede harmonie met elkaar en van plan de opvoeding gezamenlijk op ons te nemen) deze naam niet mooi en samen zijn we toen op een andere naam gekomen namelijk; Loua (met als 2e naam Lily). Deze naam vond/vind ik ook prachtig en stond ik dan ook helemaal achter. Echter, nu hij zo'n afstand neemt en er niks meer mee te maken wil hebben hoef ik (qua naam) geen rekening meer met hem te houden (dit vindt hij zelf ook) en ben ik enorm gaan twijfelen. Lily-mae zat al jaren in mijn hoofd, en omdat ze spijtig genoeg ook al zijn achternaam zal gaan dragen wil ik een voornaam waar ik 100% achter sta en wat 100% mij is, maar ik ben inmiddels ook al zo erg aan Loua gewend. Eigenlijk heet ze voor mijn gevoel al zo en klinkt Lily-mae zelfs wat vreemd. Ik ben ze nu al een aantal weken hardop aan het uitspreken maar ik kom er gewoon niet uit. Ik neig denk ik toch meer naar Loua nu, maar ben zo bang spijt te gaan krijgen nu ik volledig de vrije keus heb.</p><p>Wat zouden jullie doen? Iemand tips of voorkeuren? </p>
 
Hoi! Wat een vervelende situatie en pijnlijk dat hij niks met haar te maken wilt hebben
zelf vind ik de naam loua veel leuker dan Lilly begrijp wel dat je iets wilt veranderen maar hoezo dan niet haar achternaam? 
Dat had ik in jou geval liever gewild dan haar voornaam 
succes ❤️
 
@ Nikki nikki
Uiteraard wil ik het liefst haar achternaam veranderen, als dat kon had ik dat allang gedaan. Echter kan je dit niet meer terugdraaien na dit vast gelegd te hebben bij de erkenning (wat we hebben gedaan, omdat alle toen nog goed was). Heb hier het juridisch loket en de gemeente al meerdere malen over gebeld, maar ik kan het pas wijzigen na een verzorgingstermijn van minimaal 5 jaar (dus pas als ze 5 is). Heb hier erg veel moeite mee, nu hij die afstand neemt (als hij betrokken was gebleven was het geen probleem) en wil juist daarom echt een voornaam waar ik zelf, als moeder, 100‰ achter sta. 
 
Ik zou persoonlijk niet veranderen denk ik. Omdat zoals je zegt dit meisje op de wereld is gezet als loua. Je hebt hier ook 100% zelf voor gekozen zo moet je het misschien ook zien. Die naam is uit even veel liefde en zorgvuldigheid gekozen. Het stukje voor jezelf willen komt over 5 jaar ? succes 
 
Ze is nog niet geboren toch? Volgens mij denkt gebruiker hierboven dat..
Ik vind de namen allebei prachtig maar die dubbele et mooist. En als die andere door jullie samen is gekozen zou ik dat zeker niet doen. 
Je hebt na de geboorte ook nog de tijd om je meisje uitvoerig te bekijken en dan te kiezen wat bij haar past..
Sterkte, klinkt allemaal erg moeilijk!!
 
Ze is inderdaad nog niet geboren!
Ik denk dat ik inderdaad eerst m'n meisje na de geboorte maar eens goed moet verwelkomen en bekijken en wie weet zie ik dan wel direct welke naam bij haar past. 
Dank voor jullie antwoord. 
 
Ze is inderdaad nog niet geboren!
Ik denk dat ik inderdaad eerst m'n meisje na de geboorte maar eens goed moet verwelkomen en bekijken en wie weet zie ik dan wel direct welke naam bij haar past. 
Dank voor jullie antwoord. 
 
Ik vind beide namen erg mooi! Loua vind ik persoonlijk wel wat unieker! Maar ik zou wachten tot je je meisje in je armen hebt. Dan komt het vanzelf tot je! Heel veel succes en sterkte!
You're gonna do the right thing!
 
Terug
Bovenaan