Twijfel over naam

<p>Hoi allemaal,</p><p>Momenteel in het tweede trimester en we twijfelen enorm over de naam van ons meisje.</p><p>We hebben twee namen waarvan 1 er een duidelijke voorkeur heeft, alleen daar kan je zo makkelijk op rijmen en ben bang dat ze er later mee gepest zal worden: Liz, en dat ze er dus pis van maken. </p><p>De andere naam die we hebben is Fay, deze past ook beter bij de achternaam en valt niet vervelend op te rijmen. Eigenlijk lijkt deze naam dus gewoon beter, maar toch blijf ik Liz gewoon de leukste naam vinden. </p><p>Wat zouden jullie doen? </p>

Ik zou me daar niet zo druk om maken. Als kinderen iets vervelends willen zeggen of nare rijmpjes willen maken, dan doen ze dat toch wel. Op mijn naam rijmt in eerste instantie ook niks, maar toch vonden ze er iets op. Als kinderen in een bepaalde fase zitten, gaan ze ook rijmen met woorden die met wc te maken hebben, dus dan zouden ze ook Fay  - plee kunnen zeggen. Of dat nu helemaal rijmt of niet, daar geven ze niks om. Is dan gewoon een bepaalde fase ;) Zou gewoon lekker bij jullie eerste keuze blijven! Doe wat het beste voelt en denk over dit soort toekomst dingen gewoon niet te zwaar na.

Gewoon lekker voor Liz gaan als jullie dat de mooiste naam vinden. Rijmwoordjes vinden kinderen toch wel, op elke naam.

Op Fay rijmt ook van alles (plee/wc/weg ermee etc.) en is qua uitspraak Fee. Daar kan ze net zo goed mee gepest worden. Als je Liz het moois vindt, dan zou ik daar lekker voor gaan. Eerlijk gezegd vind ik de naam ook veel leuker dan Fay

Ik vind beide namen leuk. Als je Liz het leukst vindt, gewoon daarvoor gaan! Wat iedereen zegt... als kinderen willen plagen, verzinnen ze overal wel een rijmwoord op! 
Ik werk op een kinderdagverblijf, daar zijn 3 kindjes met de naam Liz... ik heb er serieus nog nooit aan gedacht dat die kindjes gepest zoudsn kunnen worden met die naam.. vind ik niet echt logisch. Eerder met de naam Kees-poepchinees, Joep-poep etc...

Als je Liz leuker vindt dan Fay, gewoon lekker Liz doen hoor! Zoals al eerder gezegd (maar ik zeg het toch ook nog een keer) kunnen kindjes als ze willen iedereen met elke naam wel plagen. Ik herinner me van school vroeger echt de raarste namen die voor iedereen verzonnen werden, en niet eens dat kinderen dat zelf dan altijd erg vinden!
Vind overigens allebei de namen leuk :)

Ik zou persoonlijk voor Liz gaan vind het veel stoerder voor een meisje.
Wij moeten nog even wachten of het een meisje of jongetje is maar Liz staat zeker in ons lijstje voor een meisje.
En idd wat al gezegd is als ze willen rijmen doen ze dat echt wel.

Ik zou persoonlijk voor Liz gaan vind het veel stoerder voor een meisje.
Wij moeten nog even wachten of het een meisje of jongetje is maar Liz staat zeker in ons lijstje voor een meisje.
En idd wat al gezegd is als ze willen rijmen doen ze dat echt wel.

Terug
Bovenaan