Twijfel schrijfwijze naam

Leuke naam!
Als je Nia of Nía schrijft, zou ik het zelf uitspreken zonder een 'j' klank. Een beetje als Ria, of dia (rie-aa, die-aa).
Niya (of Nija) zou ik uitspreken als Nie-jaa, en ik denk dat jullie dat graag willen?
Neya zou ik uitspreken als Nee-jaa.
Hopelijk heb je er wat aan, succes!

Leuke naam! Ik zit ze hier allemaal hardop uit te spreken en het klinkt allemaal hetzelfde qua uitspraak (muv Neya) De klemtoon ligt op de i en ik weet niet hoe je het op verschillende manieren kan uitspreken. Neya vind ik persoonlijk wat twijfelachtig, maar dat komt omdat ik dan in mijn hoofd nee-ja hoor en ik weet niet of daar de bedoeling is? Als je het op zijn Amerikaans wil laten klinken dan snap ik de schrijfwijze, maar denk dat jullie meisje dan wel altijd moet zeggen 'met een e'... dus dan is met een i duidelijker, Nia of Niya.

Nia vind ik erg leuk. Maar dat komt omdat ik een serie keek waar een van de hoofdpersonen zijn baby die naam gaf, en het zo schreef. Toen vond ik het ook leuk klinken. Net even origineler dan Mia of Mila ofzo.

Leuke naam! Ik zou alleen Neya anders uitspreken. Nía (met een streepje op de i) lijkt me lastig qua spellen/uitleggen, op een paspoort, enz. Dus ik zou ‘gewoon’ voor Nia gaan. Succes met kiezen!

Terug
Bovenaan