Twijfel / Spannend

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Mijn man en ik hebben min of meer afgesproken om vanaf januari met de pil te stoppen voor een tweede kindje. We hebben al een zoontje die over twee weken drie jaar wordt en sinds een paar maandjes voel ik voorzichtige kriebels voor nog een kindje.

Alleen; als ik hier een beetje lees lijken jullie allemaal liever gister dan vandaag zwanger te willen worden (dat had ik ook bij mijn eerste zwangerschap), maar ik merk dat ik nu best nog een beetje twijfel en het vooral heel erg spannend vind. We hebben nu zo'n heerlijk ritme met z'n drietjes, ik vind het heel eng om dat weer 'overhoop' te gooien. Weer die gebroken nachten en huilbuien...
Ik merk dat ik er nu veel minder onbevangen in zit en me er daarom ook veel minder op verheug dan bij de vorige keer en ergens vind ik dat best jammer.

Daarom ben ik benieuwd: zijn hier meer meiden die er wel voor willen gaan, maar zich toch nog af en toe achter de oren krabben omdat ze het heel spannend vinden?

Groetjes, 10e

Hey!

Grappig hier van jou te lezen! uiteraard snap ik wat je bedoeld. Hier een lekkere nacht achter de rug... ook wel eens fijn!

Neem lekker de tijd om je beslissing te nemen. Je kunt altijd nog later stoppen, toch?

xx

Hoi 10e,

Op zich wel herkenbaar hoor. Ik ga ook nu voor mn 2e en ben er een stuk rustiger in dan bij mijn 1e. Ook ik krab me af een toe achter de oor van oh nee daar gaan we weer het misselijk zijn en de al die kwalen tijdens de zwangerschap en daarna de gebroken nachten en dan heb je nog een kleine die ook nog alle aandacht van je wilt.

Je kan het ook zo zien dat je het al heb meegemaakt dus wat zekerder kan zijn omdat je al weet wat er gaat komen en waar je aan toe bent. De stress die ik had bij mijn eerste heb ik nu gelukkig niet en dat zie ik als een heel groot voordeel.

Hoop dat je desondanks tog kan genieten van alles en weet dat dat hectische niet eeuwig gaat duren en de nieuwe spruit ook in het ritme zal moeten komen op een gegeven moment.

Wens je verder hele fijne dagen toe en dat je de rust weer een beetje terug kan vinden ondanks de zorgen.

Groetjes, Sharon

Ik herken je verhaal wel, over weer een ander ritme, komt er wel een ritme, gebroken nachten enz. De gebroken nachten hebben we nog steeds ( onze zoon is nu 21 maanden) dus dat argument valt al weg.

Wat betreft al het andere: we hebben het er graag voor over. Wel wil ik inderdaad het liefste gisteren al zwanger zijn, vooral door de miskraam die ik begin juli heb gehad. Dat maakt voor mij dat ik nu zo graag zwanger wil worden! de vorige uitgerekende datum (4-2) komt dichtbij en voor die tijd zou ik zo graag zwanger willen zijn!
Ik weet dat ik het niet voor het zeggen heb, we wachten nog steeds af...

Ik hoop voor je dat je er toch met een gerust hart voor kan gaan, als dit is wat je wilt. De keus om voor een kindje te gaan blijft, volgens mij, overigens altijd spannend!

Liefs Sabien

hi,
wij willen dan voor een derde gaan...
maar ik begrijp je gevoel bij de tweede(ik heb het nu ook weer)
het enigste lastige is iid de nachten.
maar weet dat je nu een ervaring rijker bent,je weet dat je dingen nu misschien wel anders aan zal pakken, en al dat nieuwe bij de eerste is er bij de tweede weer niet, waardoor veel dingen gewoon automatisch gaan.
je zit veel sneller weer in je ritme.
mijn eerste was ook 3 toen de tweede kwam, hij begreep al zoveel. en als ik zei dat ik moe was, zei hij ga maar even slapen, dan kijk ik wel tv..zo lief.
hij was dan ook heel braaf,zette een beker drinken voor hem klaar,en ik kon zeker 45 min liggen haha.
de zwangerschap heb ik bij de tweede wel bewuster mee gemaakt, omdat je weet wat er allemaal mis kan gaan, je je hebt(tot zover je weet) een gezond kind al rond lopen.
maar elke keuze die je maakt is lastig,als het kind er eenmaal in zit, dan kan je niet meer terug en dat kan je wel benauwden..
hier is het goed gekomen en de aandacht is gewoon verdeeld.
wel handig om je eerste kind alvast te laten wennen,met even te wachten.(bij ons gebeurde dat wel al,maar dit is niet overal van zelf sprekend)
omdat bij een tweede het eerste kind wat vaker moet wachten, omdat je even een luier of flesje moet doen/maken/geven.
succes met je keuze..

Terug
Bovenaan