Twijfel tussen namen

Hallo,

mijn naam is Chloë.
onze eerste keus ging uit naar de naam Noé maar ik vind de gelijkenis met mijn naam te groot.
wat vinden jullie hiervan?
onze 2de keus is milou.

wat zouden jullie kiezen?
 
Hoe vaak zeg je je eigen naam en die van je kind in 1 zin? Behalve op kerstkaarten?
Ik nooit eigenlijk.
 
Persoonlijk zou ik voor Milou kiezen. Ik zou het voor mezelf onhandig vinden als de naam van mijn kindje zoveel op mijn eigen naam lijkt. Zeker qua uitspraak of als iemand jullie beiden aanspreekt, dan kan er gauw verwarring/verspreking komen. Maar goed, dat is dus mijn mening, altijd doen waar jullie je zelf het beste bij voelen!
 
Als je van plan bent dat je mama genoemd wordt, dan lijkt het me niet verwarrend. Desnoods kan je je eigen naam afkorten van Chloë naar “kloo” ?
 
Hoe vaak zeg je je eigen naam en die van je kind in 1 zin? Behalve op kerstkaarten?
Ik nooit eigenlijk.
Best vaak. Althans, jijzelf niet want dan zou het in dit geval ongetwijfeld Mama en Noé worden. Maar in het dagelijks leven noemen vooral anderen namen vaker dan je denkt.
We gaan op bezoek bij Chloë en Noé. Of dat heb je gekregen van Chloë en Noé. Dat is Chloë, de mama van Noé. En zo zijn er nog best veel situaties.

Los daar van zou ik sowieso voor Milou gaan omdat ik bij Noé altijd alleen nog maar No Way kan horen.
 
Terug
Bovenaan