Twijfel uitgerekende datum

Allereerst nog gecondoleerd met je verkies! Ik ben zelf 4 jaar geleden mijn vader verloren, dus weet helaas hoe het is. Hebben ze je uitgerekende datum bij een officiële termijnecho bepaald? Dus rond de 12 weken zwangerschap? Zo ja, dan moet je uitgaan van de uitgerekende datum die je gegeven is. Alle baby's groeien in de eerste 14 weken hetzelfde, waardoor ze tot die termijn goed kunnen berekenen hoe ver je bent aan de hand van de metingen. Daarna gaat ieder kind een eigen groei doormaken die voor geen enkel kindje hetzelfde is, dus daarna kan de uitgerekende datum niet meer met zekerheid vastgesteld worden. Twee weken afwijken is wel erg veel, dus ik zou daar niet vanuit gaan. Ook kun je bij een onregelmatige cyclus (om welke reden deze dan ook heeft afgeweken) niet uitgaan van je laatste menstruatie, de eisprong bepaalt hoe lang je zwanger bent. Je krijgt er alleen gewoon twee weken extra bij omdat dat voor de doktoren makkelijker rekenen is. Die twee weken krijgt iedereen. Dus hopelijk geeft dit meer duidelijkheid!

Terug
Bovenaan