twijfel... wat vinden jullie?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal.
allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
ik hoor hier niet meer thuis, heb 2 maanden geleden een miskraam gehad.
nu heb ik een vraagje:
ik twijfel heel erg. mijn vriend en ik willen door de miskraam alleen nog maar meer een kindje.
nu zouden we eigenlijk in augustus en september niet klussen omdat we volgend jaar gaan trouwen, en we wilden niet dat ik bijvoorbeeld voor het altaar, of een dag ervoor of zo zou bevallen, omdat we een bruiloft hebben met receptie en feest enz enz. en dat zou natuurlijk jammer zijn als we dat allemaal zouden moeten aflasten.
nu zouden we als we zwanger zijn natuurlijk de bruiloft een of twee maandjes kunnen verzetten,
maar ik vraag me af hoe lang je er ongeveer over doet om weer te herstellen zodat je wee gewoon kunt rondlopen. natuurlijk is dit voor iedereen verschillend, maar ik zou graag wat ervaringen horen.
ook heb ik gehoord dat bijv sylvie meis, haar bevalling in wilde laten leiden of zo, kan dat zomaar?

dankjewel

Hi fiepke,
De vraag die je jezelf zou moeten stellen is wat wil je zelf?
Wil je trouwen met het risico zwanger te zijn (in bevallingsperiode)  of wil je trouwen en daarna alsnog zwanger proberen te raken?
Het herstel is verschillend per persoon, kan zijn dat je snel (binnen een paar weken) herstelt maar kan ook evengoed langer duren.
Ook kan het zijn dat wanneer je dadelijk zwanger raakt de hele dag super emotioneel bent of dat je kei moe bent, lijkt me dan ook geen leuke dag.
Natuurlijk snap ik wel dat je snel weer aan wilt tellen, had ik ook na mijn miskraam.
Denk er maar eens over na. X

hoi,
Lijkt me lastig inderdaad zo'n sitiatie. Ik zou persoonlijk er alles tegen proberen te doen om niet zwnager te zijn tijdens mijn bruiloft. (je jurk past niet, misselijkheid, moeheid wat hierboven al beschreven wordt).
Stel dat je je bruiloft 2 maanden verzet of een half jaar? Het kan zijn dat het allemaal wat langer duurt en dat je dan net zwanger bent. (lees misselijk en moe) of je loopt juist op het eind. Dat valt nu eenmaal niet te plannen.
Dat verhaal over dat inleiden vind ik echt heel erg. Natuurlijk als je helemaal op het einde loopt kun je de natuur wel een handje helpen maar het is niet niks, de kans dat op die manier de bevalling niet goed vlot en je lichaam er nog niet echt klaar voor was is best groot.
Wat je ook kunt doen is besluiten om gewoon nog even niet te trouwen. Ga volledig voor rhet zwanger worden en eventueel als je zwanger bent kun je altijd nog in het klein trouwen. Of pas ruim na de bevalling, want wat je suggereert om kort daarna te trwouen als je weer op de been bent is ook een risico. Het kan altijd tegenvallen. Lichamelijk maar ook geestelijk of een ziek kindje enz. Geen leuke dingen om over na te denken maar het kan allemaal,
groetjes ELke

hmmm
jullie hebben wel gelijk, zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken.
ik denk dat we het allemaal even afkijken,
mocht ik nu zwanger worden, dan kunnen we de bruiloft alsnog verzetten.,
en voor hetzelfde geld duurt het nog een half jaar.
ik zou het niet erg vinden om zwanger te trouwen, daar geef ik niets om,
alleen bevallen op je huwelijksdag, of net een paar dagen ervoor, dat lijkt me niets

bedankt voor jullie tips.
en ik wist neit dat inleiden zoveel met zich mee bracht, ik dacht dat dat zo wel even kon, zoals je hoorde dat sylvie meis dat wel even kon doen.
bedankt1

Je neemt Sylvia eis toch niet als voorbeeld he?

Maar dat even terzijde.
Tja of je nou nu zwanger wordt of over twee maanden, met je kleding moet dan toch rekening gehouden worden. Als je makkelijk de datum kan verzetten ga dan lekker vrijen en zie wat er van komt.

Succes

Miep

thanx
dat is ook wat we doen,
ik weet niet wat me bezielde om over die inleiding na te denken, haha zat gewoon een beetje in de stress denk ik.
we gaan gewoon voor ons plezier klussen en komt er iets van, zoals een babytje dan kunnen we altijd nog zien.
bedankt he

Tja, je weet nooit helemaal zeker wanneer het 'raak' mag zijn. Dus plannen is een beetje moeilijk..
Wij zijn zelf getrouwd toen ik 25 weken zwanger was en dat was prima te doen. We hebben het in 6 weken geregeld en achteraf vond ik dit heerlijk. Je hoeft geen maanden te wachten, alles liep lekker vlot en we hebben een heerlijke dag gehad.
Wat betreft de jurk, had ik inderdaad minder keus ivm de korte tijd tot de bruiloft, maar ik heb een prachtige jurk gekregen die perfect bij mij paste. Mijn buik viel haast niet op, al had ik het niet erg gevonden als het wel zo geweest was.
En, ook niet geheel onbelangrijk, ik voelde me nog lekker fit en kon de hele dag makkelijk volhouden. Wij hadden geen feest, maar een uitgebreid diner met zo'n 50 daggasten.

11 aug hadden we nog een bruiloft van goede vrienden waarbij we de hele dag welkom waren, maar dat is me wel tegen gevallen. Ik was toen 39 weken en was echt op halverwege de avond.

Wat dat betreft zou ik het of halverwege de zwangerschap plannen óf een paar maanden nadat je bevallen bent. Je weet nooit hoe je je aan het eind van de zwschap op na de bevalling voelt en het is toch wel fijn als je een heerlijke ontspannen dag kunt hebben!

Succes met plannen en ik hoop dat je na deze miskraam snel weer zwanger mag raken!

Groetjes, Harma
40w2d

Terug
Bovenaan