twijfel

A

Anoniem

Guest
Hallo, dames
Ik lees al een paar maanden met jullie mee.Ik zal me even voorstellen ik ben Maureen ben 26 jaar en gelukkig getrouwd.Mijn man wil dolgraag kinderen en ik ook hoor maar ik twijfel soms nog wel eens. We zijn er dus nog niet uit wanneer we die stap gaan maken om het te proberen om zwanger te worden. Nou is mijn vraag aan jullie twijfelen jullie ook wel eens of je een goede moeder zult zijn en of het financieel ook allemaal goed zal komen. Of is het zo dat zolang je die twijfels hebt je er nog niet aan toe bent.Maar ik weet wel zeker dat ik heel graag kinderen zou willen hebben.Hopelijk krijg ik van een van jullie een reactie want dit blijft maar in mijn hoofd rond spoken.
groetjes Maureen

Hoi Maureen,

Ik heb af en toe ook nog wel twijfels hoor, maar we zijn toch al bijna 8 maanden bezig om zwanger te worden. Ik denk dat het heel normaal is om af en toe onzeker te zijn. Als je gaat wachten tot je helemaal nooit meer twijfels hebt, kun je lang wachten denk ik ;-) M.a.w. wanneer weet je of je klaar bent voor een kind... volgens mij weet je dat nooit zeker. Het is natuurlijk een gigantische verantwoordelijkheid als je een kindje krijgt. Mijn moeder zegt altijd: je weet pas wat het is om moeder te zijn, op het moment dat je het zelf bent. En dat is denk ik ook wel zo. Je kunt je wel een beetje indenken hoe het zal zijn, maar je weet pas echt hoe het is, als het zover is.
Ook ik twijfel dus af en toe wel of we het aankunnen; de verantwoordlijkheid, het financiële plaatje. Maar aan de andere kant verlang ik er ook ontzettend naar om moeder te worden en dat gevoel overheest.

Ik hoop dat je er voor jezelf achter zult komen of je al kinderen wilt. Overhaast niks en volg je gevoel.

Veel liefs,
Pauline

hoi hoi,kwa goede moeder zijn,twijfel ik niet,ik zal heus niet alles goed doen!!maar ja we zijn allemaal mensen,kwa financieel wel hoor dan denk ik wel is ,goh zullen we het wel redden.maar mijn moedergevoelens overheersen het zeker.ik moet er niet aan denken om zonder kinderen verder te gaan.nooit een kind nee ik heb het er allemaal voor over,maar die onzekerheid is heel normaal hoor.bekijk alles heel goed en maak daaruit de beslissing sucses gr manuela

Bang dat ik (niet) zwanger ben …

We zijn nu twee maanden getrouwd.
En als ik ergens een hekel aan heb,
zijn het clichés en stereotypes.
Dus drie maanden na de bruiloft
verkondigen dat ik zwanger ben, nee.
Al zou het wel geweldig zijn, ik zwanger!
Toen andere meisjes droomden van trouwen,
droomde ik van kinderen. Dat is míjn droom.

Eng idee, dat ik nu zwanger kan zijn …
En tegelijk een eng idee, dat ik het niet ben.
Nog een week wachten. Dan kan ik testen.
Maar ik wil het nu al weten! Of niet …
Welke uitslag wil ik?

Zwanger? Geweldig! Maar …
Is dit wel het juiste moment?
Zijn we er helemaal klaar voor?
Nu kunnen we niet meer terug!
Zal de baby gezond zijn?
En als ik ander werk wil …
Dan kunnen we beter even wachten.

Ik kan wel blíjven wachten!
Het wordt tijd dat ik aan mezelf denk.
Dat ik privé op één zet, niet mijn werk.
Nu is wél het moment.
Waar ik al mijn hele leven op wacht.
Is it?

Bang dat ik (niet) zwanger ben …

We zijn nu twee maanden getrouwd.
En als ik ergens een hekel aan heb,
zijn het clichés en stereotypes.
Dus drie maanden na de bruiloft
verkondigen dat ik zwanger ben, nee.
Al zou het wel geweldig zijn, ik zwanger!
Toen andere meisjes droomden van trouwen,
droomde ik van kinderen. Dat is míjn droom.

Eng idee, dat ik nu zwanger kan zijn …
En tegelijk een eng idee, dat ik het niet ben.
Nog een week wachten. Dan kan ik testen.
Maar ik wil het nu al weten! Of niet …
Welke uitslag wil ik?

Zwanger? Geweldig! Maar …
Is dit wel het juiste moment?
Zijn we er helemaal klaar voor?
Nu kunnen we niet meer terug!
Zal de baby gezond zijn?
En als ik ander werk wil …
Dan kunnen we beter even wachten.

Ik kan wel blíjven wachten!
Het wordt tijd dat ik aan mezelf denk.
Dat ik privé op één zet, niet mijn werk.
Nu is wél het moment.
Waar ik al mijn hele leven op wacht.
Is it?

Twijfels zijn heel menselijk. Ik had ze ook, zéker toen ik van ons eerste kindje zwanger bleek te zijn. Ik vroeg me echt af waar ik aan begonnen ben en of we het wel aankonden.
Dit terwijl ik al jaren vaak kinderen over de vloer had, iedere week oppaste op een kindje, vanaf dat hij 2 mnd oud was en dat ik een sociale opleiding heb, kortom: eigenlijk toch best veel ervaring voor een nog niet moeder, toen der tijd.

Dus ja, het twijfelen is gewoon heel mensenlijk, hoort misschien wel bij de spannende tijd omdat je ook nooit van te voren weet wanneer of je zwanger zal worden, hoe het zal verlopen en dergelijke.

Veel succes met het maken van je keuze,

Mosy

beste manuela,
ik twijfel ook wel af en toe. maar ben vooral bang voor reacties. wat zullen andere mensen ervan denken. ben 22. ben ik niet te jong? dat soort dingen maar dan denk ik weer je moet doen wat je zelf graag wilt.

Terug
Bovenaan