twijfel!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Heb bericht gekregen van het ziekenhuis voor het Dna onderzoek.
Kunnen pas midden april terecht voor het intake gesprek.
Eingenlijk duurt het me allemaal veeeeel te lang maarja.
Maar nu komt het ik begin te twijfelen of ik de uitslag wel wil weten!
Of dat we eerst voor een tweede kindje gaan.
We willen zo graag een tweede en het begint steeds meer op te spelen.

Ik vroeg me af of hier iemand is die weet hoeveel % meer kans je hebt om borstkanker te ontwikkelen tijdens je zwangerschap?

Oke meiden bedankt voor het luisteren ik moest het even weer kwijt.
Hoop dat jullie nog adviezen voor me hebben .

liefs niempie

Hallo Niempje,
Jeetje wat is dit een moeilijke situatie
waar jullie in zitten.
Op je vraag kan ik geen antwoord geven.
Ik heb wel eens gehoord dat hormomen invloed hebben , maar dat kan zowel posietief als negatief zijn.
Verder kun je je zelf heel goed conroleren,( dat zul je waarschijnlijk al wel doen).En zul je vaker een mammagrafie krijgen, zodat je er in ieder geval optijd bij bent als er iets mis is.
Ik kan je alleen maar veel goeds en sterkte toe wensen, liefs Zoey

Hoi Niempie,

Ik heb wel eens gelezen dat als je zwanger wordt of bent geweest voor je 30e de kans op borstkanker juist wordt verkleind!
Mjn moeder heeft namelijk ook borstkanker gehad en nu laat ik me regelmatig nakijken en zag in het ziekenhuis zo'n poster hangen waarop staat wanneer je een verhoogd risico zou hebben en één daarvan ging over zwangerschap!
Ikzelf ben ook heel bang hiervoor maar probeer me er een beetje voor af te sluiten want stel dat ik het nooit krijg dan heb ik mezelf een zwangerschap/kindje en al dat soort dingen onthouden uit angst!

Makkelijker gezegd als gedaan natuurlijk want nu we bezig zijn met zwanger worden denk ik er ook bijna dagelijks aan hoor...akelige dingen zijn dat!

DNA onderzoek heb ik ook weleens over na gedacht maar ik doe dat niet, stel dat de uitslag positief is...wat dan, je weet dat je het dan in je hebt maar wanneer je het krijgt....kan ook op je 70e zijn, nou, dat hoef ik dan niet te weten hoor, zoiets krijg je of je krijgt het niet!!!!!!!

Moeilijke keuzes zijn dat,

ik wens je dan ook heel veel succes en sterkte,

Groetjes Kaa

Hoi niempie,

ojee lastig verhaal zeg!!!! ik kan je alleen zeggen dat je je heel erg goed af moet vragen of de kans op kanker opweegt tegen het krijgen van nog een kindje. zwangerschap werkt als een versneller als het aan komt op celdeling en processen in je lichaam. als je dus iets kwaadaardigs in je lichaam hebt (een beginnende tumor) zal dat dus vele malen sneller groeien tijdens een zwangerschap. aan de andere kant, als je alleen het gen hebt om kanker te ontwikkelen is dat dus niet zo. je hebt dus nog geen trumor, dan ontwikkel je niet sneller kanker. t is een erg lastige beslissing.
een kennis van mij had tijdens haar 1e zwangerschap een huidtumor gekregen. dit kon worden weggehaald. tijdens haar 2e zwangerschap had ze nergens last van. tijdens haar laatste zwangerschap heeft ze meerdere inwendige tumoren ontwikkeld. dit ging zo snel, t was bijna niet te behandelen. nu is haar kindje nog geen jaar en is er weinig hoop.
ik wil dit niet zeggen om je bang te maken. echt niet. maar je moet er wel heel erg realisitisch in zijn. misschien is 1 kindje waar je heel erg van geniet en wat je groot en oud kan zien worden meer waard dan 2 kindjes hebben en ze misschien beiden niet op kunnen zien groeien,.............

maar goed. dat is natuurlijk aan jullie. eerst maar eens even de uitslag afwachten. misschien is dit allemaal voorbarig gepraat. maar denk wel heel goed na.

sterkte, succes en wijsheid.

Hallo Meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
Het zal nog wel even een moeilijke beslissing worden .
We denken er nog even over na.

liefs Niempie

Terug
Bovenaan