twijfel

A

Anoniem

Guest
vorig jaar ben ik bevallen en het kriebelt nu weer, maar............

De bevalling eindigde in een manuele placentaverwijdering. Dit heb ik niet als  vervelend ervaren, maar het nog een keer meemaken, liever niet!  Herkent iemand dit/heeft dit ook gehad  en is daarna weer zwanger geworden? Hoe is die bevalling gegaan en is de placenta spontaan gekomen, of waren er weer problemen? Had jij ook een medische indicatie voor die bevalling?

Alvast bedankt voor de reacties, ik hoop dat mijn twijfel dan meer naar een ja of nee gaat.

groet,

mamaraf

hoi hoi

Ik heb dit zelf niet meegemaakt en eigenlijk daarom een beetje mijn vraag aan jou wat is dit eigenlijk een manuele placenta verwijdering? Ik heb er nl nog nooit van gehoord.
Ik hoop dat je antwoord krijgt op je vraag. Kan je hem niet googlen? Ik google altijd alles hihi.

Succes en ga er gewoon weer voor niks is 2x hetzelfde vaak dan althans!!

liefs lili

er is wel een medische indicatie, maar wil je ook niet liever in het ziekenhuis zijn voor het geval dat...? Het hoeft niet een 2e keer te gebeuren hoor, vaak krijg je een spuitje na of tijdens de bevalling (synto heet dit) en daar trekt de baarmoeder beter van samen, hierdoor minder kans op niet loslatende placenta... dit ter info, liefs el

Hoi,

Een collega heeft het bij de 1e bevalling ook gehad, maar bij de 2e is alles goed gegaan. Zij is bij de 2e zwangerschap wel op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen.

Ik heb een medische indicatie en daar ben ik wat blij mee. Na de vorige bevalling (in het ziekenhuis vanwege een inleiding) heb ik direct een spuitje gehad. Deze heeft geen zoden aan de dijk gezet. Ze gaven mij nog een uur voor een natuurlijke placentabevalling. Er is veel op mijn buik geduwt en gevoeld, maar hij zat gewoon boven in de buik moervast. Ik heb ruim 3 uur moeten wachten op een plaatsje in de OK en toen was het binnen mum van tijd gebeurd. Een voordeel van de verwijdering was dat ik ook gehecht ben onder volledige narcose (-;.

Vandaar mijn twijfel, ondanks dat ik niet vloeide was ik helemaal op van de zenuwen door de tijd dat ik moest wachten op een plaatsje in de OK.

dank jullie voor de reacties!!

groet,

mamaraf

Terug
Bovenaan