twijfel

Hallo dames,

Nu  zes maanden na de HSG hebben wij maar weer eens een afspraak gemaakt met de gyn. We kunnen daar morgen terecht.
De HSG was goed, maar omdat het afgelopen half jaar weer niets heeft opgeleverd, hebben we toch maar een nieuwe afspraak gemaakt. Ik ben inmiddels  weer een jaar ouder geworden (35)  en we zijn nu ook al 2 jaar vruchteloos bezig zijn.
Maar hebben jullie dat nu ook ... die twijfels??
Eigenlijk wil ik  natuurlijk liever  niet de mmm in en ik vraag me ook af of de gyn daar nu aan mee willen werken. Tenslotte was de HSG goed en als ik al jullie verhalen lees dan zijn er steeds toch (medische) oorzaken waarom de mmm werd opgestart. Aan de andere kant word ik ook zo moe van dat wachten en die teleurstellingen.
Als ik jullie verhalen lees, dan  begrijp ik eigenlijk ook dat ieder ziekenhuis een eigen traject heeft. Want bij mij is er anders dan de HSG niets gedaan, terwijl ik bij sommige toch ook heb gelezen dat er een samenlevingstest werd gedaan. Werd dit bij jullie dan pas na de HSG gedaan of toch al eerder?

groetjes,
Gonnie

Hoi,
Ik kan mij voorstellen dat het frustrerend is. In ons geval is het zaad van mijn vriend het probleem (weinig en slecht). Het was goed genoeg voor IUI. Voordat we daarmee konden  beginnen kreeg ik een HSG en een samenlevingstest. Nadat dat allebei ok was zijn we met IUI begonnen. Dus zo ging het bij ons. Ik kan begrijpen dat je liever niet het medisch circuit in gaat maar ik vind IUI erg meevallen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er geen hormonen voor gebruik, misschien dat dat ook scheelt. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid  krijgen en geholpen  worden. Veel succes! groetjes  

Hi Gonnie

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ook ik ben 35 jaar  en mijn klokje tikt ook. Ik heb ook moeite om in de medische molen te zitten. Soms heb ik zoiets: als het niet op een normale manier kan, dan maar niet. Maar ja zo makkelijk is dat niet en de wens blijft toch bestaan. Ik heb nu al weer een hele tijd afstand van alles genomen. Mijn laatste bezoek bij de gyn is ook denk ik wel een half jaar geleden. Ik heb wel een samenlevingstest gehad, meerdere keren zelfs, en telkens was het niet goed. Ik moest spoelen voor het vrijen omdat de gyn denkt dat mijn slijm te zuur is en daardoor het zaad niet kan overleven. Met deze spoeling ben ik aan de gang gegaan, maar nog steeds zonder resultaat. Dus nu maar weer naar de gyn en kijken wat de volgende stappen zijn.

Ik wens je heel veel sterkte met je beslissingen en hoop dat je snel zwanger bent!!

Liefs
Anne

Terug
Bovenaan