Twijfel

Hey meiden,

Ik zit al een paar dagen te denken om deze topic te lezen en na het verhaal van Essie wil ik het toch doen. Over 2,5 week heb ik een afspraak voor de combinatietest, maar ik zit nu zo enorm te twijfelen om het wel door te laten gaan... Als ik zie wat een minder gewenste uitslag met je kan doen! Terwijl dit nog niets hoeft te beteken, maar wel kan. Ben zo bang dat je dan helemaal niet meer kunt genieten van de zwangerschap. En dit zal zeker mijn laatste zwangerschap zijn (gezien behoorlijke vruchtbaarheid laat manlief zich dadelijk helpen...). Ik vindt het lastig.... Bah, stom dat je hier weer over na moet en kunt denken...

xxx

Hee lieverd,

Helemaal niet stom hoor, dat je twijfelt....het is een beslissing die best het een en ander teweeg brengt. Je kan er niet te luchtig over denken, het is nogal wat....
Wij hebben er geen 2 sec over nagedacht om het wel te doen maar respect voor een ieder z'n keuze hoor.

De reden die jij noemt om het niet te doen, is voor een hoop dames ook de reden, je kan na minder goed of slecht nieuws denk ik ook niet goed meer genieten van je zwangerschap. Het wordt iig een stuk lastiger.

Succes met je beslissing! Alleen jij en je man kunnen die maken.

Lieve knuff Lynn.

Ik herken die twijfel. Wij hebben er voor gekozen om het niet te doen. Bij alle 3 de zwangerschappen het niet te doen. Ook omdat het niet uitmaakt wat uit de uitslag komt. Snap je??

Ja, precies! Ik vraag me af wat ik met slecht nieuws zou doen. Ik denk niets... Maar aan de andere kant werd wel heel erg benadrukt, dat een kindje met ernstige afwijkingen wel weer veel invloed zou hebben op het leven van onze andere dochtertje. Dat is ook de reden waarom we het deze keer wel wilden doen...
Maar goed, nu twijfel ik!!! Ik vind het in elk geval heel fijn om er hier over te kunnen praten met jullie!

x

Meid er zijn zoveel uitslagen doeniet kloppen. Bij de meeste is het gewoon goed. Bij mijn eerste drie niet een test gedaan. Kon toen ook nog niet. Maar als je jong bent en niet een rare voorgeschiedenis zoals ik dan heb je weinig kans. Ik heb zes miskramen gehad en wilde weten of dat misschien een reden had. Ik ben ook al weer een jaartje ouder. Maar ook al had ik de test niet gedaan dan nog hadden ze bij een echo de nekplooi gezien en mocht ik voor ik vlokken- of vruchtwaterpunctie komen. Een dikke nekplooi nemen ze er serieus. Een vriendin had een kans van 1 op 8 maar dat kwam vooral door het bloeduitslag. Zij krijgt geen verdere onderzoek.
Tja en wat doe je met een foute uitslag. Wij weten het wel. Tevens kan er ook uit komen dat een kindje niet levensvatbaar zal zijn. Ik wil het dan niet uitdragen tot de 40 weken. Dat vind ik een te moeilijke opgave. Ik hoop er uit de testen niks komt, maar als ze iets vinden wat ze bij de geboorte al weten en dan gelijk kunnen helpen dan vind ik het de moeite waard.

Meid je zult altijd twijfels hebben, ik kan alleen maar zeggen volg je gevoel. Er is totaal geen foute keuze. Iedereen mag zijn eigen mening hebben. Je moet je er goed bij voelen. En meid als je het niet doet de twintig weken echo is ook al een soort screening waarbij je veel kunt uitsluiten. Ga niet twijfelen door mijn verhaal. Pfff dat was weer een lang verhaal vanaf mijn kant.

Ik snap je helemaal! Ik heb tot de nekplooimeting getwijfeld, want wat als... Ik wilde om dezelfde reden de combitest, want als er iets aan de hand is betekent dat ook veel voor ons zoontje. Ook ben ik bijna 33 en bij mn vorige zwangerschap was ik 29. Toch anders... Gelukkig waren onze uitslagen helemaal goed en was ik uiteindelijk blij dat we t gedaan hadden, maar heb me vaak afgevraagd waarom ik het wilde... Ook besef ik nu hoe bijzonder en waardevol een gezond kindje is.

Meid volg je gevoel, dan kan t nooit maar dan ook nooit de verkeerde keuze zijn!

ik snap je twijfel heel goed!
Dit is ook onder andere de reden dat wij geen combinatie test doen. Want een negatief bericht hoeft niks slecht te betekenen, maar je zit wel de rest van je zwangerschap in onzekerheid.
Maar iedereen mag hier uiteraard zelf de keuze in maken.
Sterkte met jou beslissing.

Liefs

Ik heb ook continu getwijfeld. Had me wel vooraf voorgenomen om pas bij een slechte uitslag na te denken of ik vervolg onderzoek zou willen.
Onthoud dat je te aller tijden af kunt haken en dat jij beslist. Ik heb veel aan het eerste gesprek met de gyn gehad. Ga dat in ieder geval aan. Wie weet helpt het gesprek met het nemen van een beslissing.

Succes ermee!!!

Terug
Bovenaan