twijfelaar

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Hopelijk kunnen jullie me raad geven?

Ben 25 jaar en ga volgend jaar trouwen graag zouden we als het lukt kinderen willen.
Alleen nu het volgende:
Heb op zich een leuke baan maar gaat veel tijd in zitten en weet niet helemaal zeker of ik hier wil blijven. Nu is de vraag moet ik nu gaan wisselen van baan of toch eerst proberen een kindje te krijgen? Me vriend heeft de wens al veel langer maar zegt op mij te willen wachten.
Als je nu gaat wisselen dan kan het zo maar eens zijn dat we 4 jaar verder zijn voordat we kunnen gaan proberen een kindje te krijgen.

Hebben jullie een idee wat ik het beste kan doen??

Groetjes een twijfelaar

Hai,

Dit is altijd lastig. Zelf wil ik ook wisselen van baan, maar twijfelde ook heel erg omdat ik zwanger wil worden. Ik heb besloten om toch de gok maar te wagen toen ik een vacature zag die mij erg aanspreekt. Je moet zelf de beslissing maken. Maar als je ergens een vacature ziet die je aanspreekt, waarom zou je de gok dan niet wagen??
Werkgevers krijgen ziekte ivm zwangerschap en verlof 100% vergoed. Dus verlies lijden ze niet op je en dus is de kans niet echt groot dat je word ontslagen ofzo. Zelf zou ik dus zeggen, ga gewoon opzoek naar een andere baan. Je weet nooit hoe lang het duurt voor je zwanger bent. Het kan heel snel gaan, maar ook heel lang duren.
veel succes bij het nemen van je besluit!!

groetjes Larissa

Hoi,
Zelf heb ik ook lang gewacht om zwanger te worden (ben nu 32 jr) en ben in een aantal jaren 2x van baan gewisseld. Steeds "durfde" ik niet zwanger te worden omdat ik bang was omdat dan mijn contract niet werd verlengd of dat ik ontslagen zou worden (bij vast contract). Heb hier nu ontzettend spijt van. Als je het erg graag wilt: ervoor gaan meid! helemaal als je toch al een vast contract hebt. Mocht het zo zijn dat ze je willen ontslaan, gaat dit vlgs.mij niet zo makkelijk en dan ga je toch na je zw.verlof op zoek naar een leuke baan! Je hebt ondertussen er iets heel moois voor weergekregen....

groeten en succes met het nemen van je beslissing!
xx Roos xx

Hoi,

Het is idd lastig, maar ik zou toch ook gewoon een andere baan aannemen als je er één vind die je aanspreekt.
Het kan namelijk ook wel nog twee jaar duren voor je zwanger raakt.
Dit klink mssn heel negatief, maar zo is het zeker niet bedoeld, de kans dat je in 1x zwanger raakt is nou eenmaal kleiner dan de kans dat je meer tijd nodig hebt.
En als je evt. nieuwe werkgever tevreden over je is, zal hij je heus niet zomaar laten gaan omdat je zwanger.
Veel succes met je beslissing !!!

Groetjes,

Cora B.

Bedankt voor jullie reactie.
De keuze is nog steeds moeilijk omdat ik niet een persoon ben dat als ik wissel van baan alsnog verder ga proberen met zwanger worden.
Als ik nu voor een nieuwe baan zou kiezen dan zet ik het zwanger worden uit me hoofd ( als dat lukt ) en ga ik voor de nieuwe baan.
Ik vind dat je het niet kunt maken om na een paar mnd te zeggen tegen je nieuwe werkgever ik ben zwanger. Dan wacht ik totdat ik een vast contract heb en dat kan misschien wel 2 jaar duren ( 2x verlengen ) en daarna nog maar eens afwachten of het zwanger worden wil lukken dan ben je al 4 jaar verder en dan ben ik 29.

Ikzelf ben nogal erg carriere gericht, maar vraag me toch steeds meer af of ik dat wel echt wil. Vroeger riep ik altijd ik wil jong moeder worden en het liefst 4 kinderen ( als dat mag lukken ) en nu ben ik nog jong en ja wat is belangrijker je eigen prive of je carriere??

Nog bedankt voor jullie reactie , het zet me weer aan het denken!!

Groetjes een twijfelaar

Hoi twijfelaar,

Het is zeker lastig om zo'n beslissing te nemen. Wat ik bij mezelf vind
is dat ik altijd wel een rede kon vinden om het nog uit te stellen, terwijl ik het heel graag wilde. Ik en mijn vriend hebben lang geleden al een datum geprikt wanneer we zouden stoppen met de pil, en dit hebben we  gedaan.
Het kan inderdaad nog even duren voor dat je zwanger raakt, daarom zou ik doen wat je zelf goed vind voelen. Laat het op je afkomen, wij nederlanders zijn te veel van de plan!!

Succes Cail

Het is inderdaad lastig om dat voor een ander te zeggen... Het is maar wat voor jou/jullie het belangrijkste is momenteel. Ik ben ook wel aan het  "rondkijken" geweest naar een andere baan maar heb dat nu ook stopgezet nu we gestopt zijn met de pil.

Maar niet zozeer omdat ik bang ben dat je er dan uit gegooid wordt als je net ergens begonnen bent, maar meer omdat een nieuwe baan bij mij altijd nogal  wat zenuwen spanningen met zich meebrengt  waar ik echt geen zin in heb tijdens een zwangerschap of als  we er een  kindje bij krijgen. Er is dan al zoveel nieuw, (financien,  relatie met elkaar,  tijdsindeling, etc etc) dat ik het wel heerlijk vind om dan een  vertrouwde baan als basis te hebben.

Bovendien zou ik nu een nieuwe baan zoeken voor 5 dagen terwijl ik na mijn zwangerschap maar voor 3 dagen terug wil komen. Dat kan zeker weten wel bij mijn huidige baan maar weet ik niet zeker bij een nieuwe baan.

Succes met je beslissing!

Terug
Bovenaan