twijfeldetwijfel

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik moet even mijn ei kwijt. Ik heb samen met mijn man twee kindjes van 4 en net 2 jaar.
Al een poosje loop ik te denken aan hoe het zou zijn om een derde te krijgen.
Mijn man zegt wel eens gekscherend: zullen we nog zo'n schatje maken?
Maar maandag moest ik met mijn nieuwe pilstrip beginnen (had ik al klaargelegd) en die was ineens foetsie.
Had manlief dus verstopt, hij wil dus echt graag een derde!
Ik was zeer verbaast, want hij zei altijd dat twee kids meer dan genoeg was.
Mijn hart maakte een sprongetje, maar ik zie ook allemaal beren op de weg.
Hoe moet dat allemaal, we hebben twee gezonde schatjes, van elk soort één.
Straks gaat er wat mis, ik heb na de vorige zwangerschap een jaar fysiotherapie gehad voor bekkeninstabiliteit, is het financieel wel haalbaar, ik ben net een eigen bedrijfje gestart als gastouder en dat loopt net lekker. Hoe zal men reageren (m'n ouders ook bijv.)
Kortom, ik ben een beetje de weg kwijt, de pil heb ik niet meer geslikt, maar het komt nu allemaal zo dichtbij ineens, wat moet ik nou, mijn hart zegt jaaaaaa....

Nou ja, deze keuze moet ik (met hubbie) natuurlijk zelf maken, maar misschien is er iemand die ook in dit schuitje zit, of zat.

Groetjes

hallo

ik zit niet in het zelfde schuitje maar wil wel ff reageren.
Ik zou zeggen dat je gewoon je hart moet volgen en zoals je zie je mannetje dat ook doe
ga er gewoon voor,voor een 3e kindje anders zou je alleen maar blijven twijfelen en dat is voor de 2 andere kids ook niet leuk want die voelen altijd wat er aan de hand is.

groetjes evelien

Hoi hoi!

Ik herken je verhaal, mn zus had hetzelfde. Haar hard zei ja maar ze twijfelde ook over een heleboel (al 2 gezonde kids, red je het financieel wel, man net ingekocht in bedrijf  etc etc) maar haar hard zei ook jaaaa!!
Je snapt het al, vorige week donderdag is de derde geboren en hij is helemaal super en mn zus en man zijn weer helemaal in de wolken!

Weet je, als je hart ja zegt moet je het gewoon doen, de rest komt dan vanzelf goed!!

Succes met je keuze!

Liefs Jessy

hoihoi, fijn om even reacties te krijgen, want het is natuurlijk niet iets waar je even met de buurvrouw over babbelt of zo, hihi.
Aan de ene kant denk ik, waarom doe ik zo moeilijk, maar het is natuurlijk ook niet niks, zo'n frummeltje erbij. (wordt ook een grote frummel uiteindelijk)

Heel erg bedankt voor jullie reacties, mijn twijfel is al een stuk minder (gewoon mijn hart volgen is waarschijnlijk toch wel het beste)

Het ligt echt ik mijn aard hoor dat twijfelen, dat heb ik met alles, heel erg lastig.

dikke kus...

hoi Kerstin,

Tja, jouw twijfel komt me heel erg bekend voor. Ik heb het zelf ook gehad: 2 gezonde knullen, financieel alles net een beetje op een rijtje en dan toch: wel of geen derde: mijn hart zei ja, mijn verstand zei: wacht nog maar even, misschien beter van niet. En nu? Nu ben ik 13 weken zwanger van nummer 3 en helemaal gelukkig ermee. Misschien kun je eens meelezen op ons onderwerp: 3e kindje. Daar zijn meer twijfelaars te lezen (die overigens allemaal overstag zijn gegaan....).

Groetjes, Ruma

Hoi,
Lijkt me een moeilijke keuze, maar als jullie gevoel ja is zou ik er voor gaan. Liedje van Marco Borsato als je hoofd je hart vertrouwt... Veel succes!!! Liefs Lientje

Terug
Bovenaan