twijfelen autostoeltje of maxicosi

Hoi,

We hebben een tijdje terug al een autostoeltje gekocht. Nu heeft ons schoonzusje een stoeltje gebracht voor onze tweede auto. Deze heb ik op maat gemaakt voor onze dochter en achterovergekanteld zit ze er heel goed in.
Ze kan nu steeds langer zelfstandig zitten, maar gaat nog niet  uit zichzelf  zitten, o ja ze is nu 7 maand.
De maxicosi kan ze nog net in, maar heeft maar een heeeel klein stukje bovenin over. Vind haar daar ook zo in "hangen".
Wat zouden jullie doen? Nog even wachten en in de maxicosi laten  of overstappen op een autostoeltje?
Groetjes,
Karlien

Hoi,

Ik zou haar nog in de maxicosi laten, als ze het zelf ook nog prima vind.
Er zijn 2 criteria waar ze aan moet voldoen, dat is 9 kilo wegen en goed zelfstandig kunnen zitten. De laatste is eigenlijk het belangrijkst, omdat ze anders de hobbels, bobbels en schommelingen onderweg nog niet heel goed zelf kan opvangen.

Mijn oudste hebben we met 8 of 9 maanden overgedaan. Hij zat toen al wel heel goed zelfstandig, maar woog nog maar net 7 kilo. Hij stak alleen aan alle kanten uit de maxicosi en schreeuwde moord en brand als hij erin zat. Ze adviseerden toen om hem over te doen, omdat hij wel goed zelfstandig zat, maar dan wel in de ligstand van de stoel.

Groetjes Kirsten.

Hoi,

Wij hebben sinds kort ook een autostoeltje gekocht.
Yordi is 7,5 maand en weegt 8 kilo, maar hij zit wel al in de autostoel.
En hij zit hier veeel beter in dan in de maxi-cosi.
In de maxi-cosi hing hij helemaal en ook zaten de gordeltjes niet echt fijn meer bij hem.
Wij hebben ons autostoeltje altijd in slaapstand staan, zodat hij niet helemaal rechtop zit.
Yordi kan trouwens nog niet zelfstandig zitten, wel eventjes los zitten en is dus ook nog geen 9 kilo. Maar in dit stoeltje zit hij helemaal perfect.

Moeilijk is dat he om de juiste keuze te maken.
Succes met je beslissing.

Liefs marielle

Hoi

Het advies is zo lang mogelijk in de maxi cosie, onze oudste was een fijn klein ding en die heeft er tot de 14 maanden in gezeten
Nu gaan we dat niet redden maar ik streef er na tot het jaar vol tehouden de nek spieren en de rug zijn dan beter ontwikkeld.
Al hoewel Nick nu al aan de 9 kg zit denk ik houdt ik hem in de maxicosi.

hoi

Ik zou in ieder geval wachten tot dat je kindje goed zelfstandig kan zitten, of de maxi cosi moet echt te klein worden, want dan is het ook niet veilig meer. De autostoel moet je dan eigenlijk nog wel tegen de rijrichting in plaatsten, de meesten kunnen dit ook. Mijn zus heeft ook een erg lange jongen. ze zijn met 7 maand over gegaan, maar wel in een stoeltje met extra steun bij het hoofd. Tessa zit goed zelfstandig,ze is nu 8 maand,  maar past nog met gemak in de maxi cosi en vind dit ook prima, dus voorlopig blijft ze er lekker in zitten., Haar zus is met 9 maand over gegaan omdat ze te lang werd, maar ze woog toen nog maar 7,5 kilo. Nu zitten we met haar zus weer met hetzelfde probleem. De lengte wel om in de volgende stoel over te gaan,, maar het gewicht nog lang niet. Daarom toch nog maar even in de gewone autostoel. Succes met de keuze, en laat je goed inlichten.

groetjes grietje

Hallo

Ik ben vandaag naar het cb geweest en heb daar even navraag gedaan. Stijn is nu nog maar 4.5 maanden en 8 kilo dus nog te vroeg voor de volgende autostoel. Maar omdat hij erg lang is, zij ze dat hij bij ongeveer 9 kilo wel in de andere stoel kan, maar dan moet de stoel wel in een ligstand kunnen staan. Dit omdat hij nog niet zelfstandig kan zitten en het slecht voor zijn rug is.
In de eerste autostoel wordt het op een gegeven moment ook te krapjes, vooral omdat hij lang is (nu 68 cm) Dit betekent dat hij zijn beentjes moet optrekken en dat is ook niet goed.

Hoop dat je hiet wat aan hebt,

Groetjes Doesel

Hoi,

We laten haar nog even in de maxicosi, totdat ze echt met haar hoofd bovenin zit, maar vrees dat dat niet lang meer gaat duren. De laatste keer schoot de lijn in haar lengtecurve ook  enorm omhoog.  Vind het dan te gevaarlijk omdat ze dan met haar hoofd tegen het randje aan komt. Ze kan nu goed zelfstandig zitten en is 9 kilo, dus dat is gelukkig geen probleem.
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Liefs,
Karlien

Terug
Bovenaan