twijfelen borst/flesvoeding

Hoi hoi,

Ik ben de laatste tijd zo aan het twijfelen over welke voeding we gaan geven. Bij de eerste 2 hebben we flesvoeding gegeven, dat ging prima, ze sliepen beide met 12 weken door. Maar nu begin ik te twijfelen, misschien is borstvoeding toch wel handig. Ik ben alleen bang dat het zeer doet en dat het een stuk onrustiger is omdat je dan vaker voedt. En je "moet" elke voeding zelf doen, kan 's nachts niet doorslapen terwijl je zelf nog moet herstellen van de bevalling, dus dan is nachtrust ook belangrijk.

Welke ervaring hebben jullie met borstvoeding?

Het lijkt mij toch wel een heel intiem moment om borstvoeding te geven. Maar één van de redenen is ook dat ik zoveel ben aangekomen, misschien val ik met borstvoeding wel sneller af.

Ik weet het even niet meer, kan wel wat advies gebruiken ):-

Groetjes

ik vind de keuze ook wel moeilijk. ben voor de eerste keer zwanger dus kan geen tips geven.
ik heb besloten het gewoon te proberen en als het niks word stop ik ermee.

gr.

Hoi hoi,
ik heb m'n dochter de eerste 13 maanden borstvoeding gegeven. Ze sliep met 8 weken al de hele nacht door (van 22:30 - 6:30). Toen we uit het ziekhuis kwamen en ik haar om 23:00 gevoed had werd ik om 3 uur wakker omdat ze nog steeds niet gekomen was.

Ook al heb ik uiteindelijk 13 maanden borstvoeding gegeven (waarvan de eerste 5 maanden uitsluitend), vond ik het in het begin vreselijk. Het kan best wel zeer doen, je moet oppassen dat je geen ontsteking krijgt, als ze 's avonds huilt ben je bang dat ze niet genoeg gehad heeft, ze willen alleen maar aan de borst, lekkende borsten (wordt ook na een tijd beter) enz. Toen ze drie maanden oud was voelde ik me net een melkkoe!

Maar daarna werd het beter en uiteinelijk vond ik het nog moeilijk om te stoppen ook :).

Zo dat waren de nadelen. Voordelen: je hoeft niks te steriliseren, hoeft geen pakken babyvoeding in te slaan, je kan gewoon weg zonder eten mee te nemen, je kan onverwachts ergens langer blijven, als je vliegt hoef je je kindje bij het opstijgen en landen alleen maar aan te leggen en ze zijn meestal de hele vlucht rustig.

Misschien kan je het gewoon proberen en kijken hoe het gaat. Je kunt altijd nog overstappen op flesvoeding, toch?
Groetjes

ik heb 2 jaar geleden mn dochtertje bv gegeven.
persoonlijk ervaarde ik het als ontzettend fijn!
de eerste keer dat ze werd aangelegd, was ze een half uurtje oud en het voelde gelijk goed.
het was zo intiem, zo fijn, werd er zo gelukkig van gewoon.

moet ook wel zeggen dat ik een beetje (beetje heel veel) gierig was hoor hahaha.
ik heb haar 9 maanden lang bij me gehad, 9 maanden kon niemand haar vastpakken, en overal waar ik heen ging, ging zij mee.
toen ze geboren werd, moest ik haar "afstaan"
opeens kon iedereen haar aanraken, vastpakken enz. ze was niet meer helemaal van mij.
doordat ik bv gaf, kon niemand haar voeden, behalve ik, en was ze toch echt nog helemaal afhankelijk van haar mama.

( ja, heel gierig, ik weet het hahahaha)

na 5 weken moest ik helaas stoppen, acuut, zonder "afscheid" te nemen. dat heeft mij best wel pijn gedaan,
maar toen ik de fles gaf, dacht ik: dis niet t eind van de wereld!

voordelen van bv:

* heel intiem
* scheelt behoorlijk veel geld ( ongeveer 10 euro in 5 a 6 dagen)
* je baarmoeder wond geneest sneller door de samenstrekking.
* je kind heeft alle voedingsstoffen binnen die hij/zij nodig heeft
* je kan kolven, zodat je man ook kan voeden

nadelen:

* je kan idd niet een avondje weg, want dan staan je borsten op klappen ( doet echt pijn)
* t kost veel tijd
* t kan pijn doen ( bv kloven)

mmm er zullen vast wel meer nadelen zijn, maar ik kan ze zo even niet opnoemen.

ik zelf wil weer gaan proberen bv te geven.
vind het helemaal niet erg dat mijn man geen voeding kan geven hahahaha.
kan hij straks nog genoeg doen hoor, als ik klaar ben met de bv.

dat je je nachtrust goed kan gebruiken is waar,
maar neem aan dat je man ook die nachtrust goed nodig heeft, als hij de volgende dag moet werken of als hij thuis is, voor je andere kids moet zorgen, terwijl jij in je bed ligt.

mijn vriend en ik hebben 2 jaar geleden afgesproken:

ik neem alle nachten, vanaf het begin af aan.
hij moet de volgende dag om 6 uur zn bed uit om naar het werk te gaan, en ik was (en ben) thuis, dus een uurtje rust is voor mij makkelijker te pakken dan hij.
nog steeds doen we dit zo.
als nathalia bv een nachtmerrie heeft, ben ik degene die eruit gaat.
op vrijdag avond of zaterdag avond mag hij eruit want dan kan hij evt de volgende dag een uurtje rust pakken, of uitslapen.
werkt prima zo.

nou, ik ga er maar eens een eind aan breien, tis al weer een lang verhaal hahahaha.

succe smet je keuze!

liefs, do

ik heb 2 jaar geleden mn dochtertje bv gegeven.
persoonlijk ervaarde ik het als ontzettend fijn!
de eerste keer dat ze werd aangelegd, was ze een half uurtje oud en het voelde gelijk goed.
het was zo intiem, zo fijn, werd er zo gelukkig van gewoon.

moet ook wel zeggen dat ik een beetje (beetje heel veel) gierig was hoor hahaha.
ik heb haar 9 maanden lang bij me gehad, 9 maanden kon niemand haar vastpakken, en overal waar ik heen ging, ging zij mee.
toen ze geboren werd, moest ik haar "afstaan"
opeens kon iedereen haar aanraken, vastpakken enz. ze was niet meer helemaal van mij.
doordat ik bv gaf, kon niemand haar voeden, behalve ik, en was ze toch echt nog helemaal afhankelijk van haar mama.

( ja, heel gierig, ik weet het hahahaha)

na 5 weken moest ik helaas stoppen, acuut, zonder "afscheid" te nemen. dat heeft mij best wel pijn gedaan,
maar toen ik de fles gaf, dacht ik: dis niet t eind van de wereld!

voordelen van bv:

* heel intiem
* scheelt behoorlijk veel geld ( ongeveer 10 euro in 5 a 6 dagen)
* je baarmoeder wond geneest sneller door de samenstrekking.
* je kind heeft alle voedingsstoffen binnen die hij/zij nodig heeft
* je kan kolven, zodat je man ook kan voeden

nadelen:

* je kan idd niet een avondje weg, want dan staan je borsten op klappen ( doet echt pijn)
* t kost veel tijd
* t kan pijn doen ( bv kloven)

mmm er zullen vast wel meer nadelen zijn, maar ik kan ze zo even niet opnoemen.

ik zelf wil weer gaan proberen bv te geven.
vind het helemaal niet erg dat mijn man geen voeding kan geven hahahaha.
kan hij straks nog genoeg doen hoor, als ik klaar ben met de bv.

dat je je nachtrust goed kan gebruiken is waar,
maar neem aan dat je man ook die nachtrust goed nodig heeft, als hij de volgende dag moet werken of als hij thuis is, voor je andere kids moet zorgen, terwijl jij in je bed ligt.

mijn vriend en ik hebben 2 jaar geleden afgesproken:

ik neem alle nachten, vanaf het begin af aan.
hij moet de volgende dag om 6 uur zn bed uit om naar het werk te gaan, en ik was (en ben) thuis, dus een uurtje rust is voor mij makkelijker te pakken dan hij.
nog steeds doen we dit zo.
als nathalia bv een nachtmerrie heeft, ben ik degene die eruit gaat.
op vrijdag avond of zaterdag avond mag hij eruit want dan kan hij evt de volgende dag een uurtje rust pakken, of uitslapen.
werkt prima zo.

nou, ik ga er maar eens een eind aan breien, tis al weer een lang verhaal hahahaha.

succe smet je keuze!

liefs, do

oh ja...

ik moest na 5 weken stoppen met de bv, na een week flesvoeding te hebben gegeven, sliep madam door!
dus bij 6 weken al.

oh ja...

ik moest na 5 weken stoppen met de bv, na een week flesvoeding te hebben gegeven, sliep madam door!
dus bij 6 weken al.

Ik heb nog geen ervaring mee, maar bv is natuurlijk en gratis, dus we gaan het gewoon proberen.

je kan op elk moment nog overstappen op flesvoeding dus dat is geen probleem.
na 1x, na 1 dag of na 1 week of pas na paar maanden.

eerst maar zien of het lukt en of het pijn doet en hoe met de kleine gaat en dan per dag maar bekijken of we doorgaan.

heb wel flesjes in huis, als ik straks bv geef en ga werken moet ik toch kolven dus hoe dan ook heb je flesjes nodig. en ik denk dat het doorslapen van baby's niet puur aan het soort voeding ligt hoor, meer aan het kindje zelf.

Terug
Bovenaan