Twijfelen over naam...

Hoi dames,

Ik blijf maar twijfelen over de naam.
Heb een proefdruk van het geboortekaartje gekregen en dan vind ik de naam harstikke leuk, maar als ik hem een paar keer zeg dan begin ik te twijfelen.
Vind het zo moeilijk om definitief te beslissen. Normaal ben ik niet zo'n twijfelaar, maar nu...
Hebben jullie dit ook en is dit normaal?

Groetjes Kim

Hier nog net zo'n twijfelkont hoor haha! De tweede en derde naam gaan we vernoemen en die hebben we dus ook al maar de eerste naam word iets eigens, iets van ons samen maar ja dat is wel lastig.
En dan hebben we een naam maar dan zit ik weer te twijfelen en zegt mijn man we hadden de namen toch al, ja maar vind het toch niet meer zo mooi, haha, om gek van te worden! Had het bij mijn eerste niet zo extreem maar wil dat het nu ook wel past bij mijn dochter haar naam. Moeilijk hoor! We weten niet wat het word dus moeten ook nog gewoon twee namen bedenken en over beide twijfel ik dus, en tijd gaat nu wel snel! We verschillen ook zo qwa smaak! Yara hadden we trouwens ook pas met 34 weken, jongens naam hadden we toen al heel snel, en die vind ik ook nog wel mooi maar niet zo passen bij Yara.

Succes!

Liefs Marie

Herkenbaar hoor!!
Hier geen twijfelen...maar we weten gewoon géén jongensnaam....hebben niet eens een optie....
De meisjesnaam is al lang duidelijk....dus nu hopen we maar dat het een meisje is...maar dat weten we pas op de dag van de bevalling...

Ik heb hopelijk nog 7 weken en vanaf vandaag alle tijd om er eens flink over te gaan nadenken en alle namensites af te gaan...

Veel succes ook voor jullie!!

Hoi Kim.

Wat vervelend dat je zo twijfeld.
Wij hebben hier gelukkig geen last van en zijn er nu een aantal weken uit.
Denk wel dat er meer zijn die hier last van hebben, het is natuurlijk ook een belangrijke keuze, je kindje heeft wel de rest van zijn/haar leven er mee te maken.
Je hoort ook nog wel regelmatig dat mensen pas als het kind geboren is de naam zeker weten, kijken of het wel bij het kindje past.

@ Brigitte, Heel veel succes met het zoeken naar een naam. Hoop dat jullie er snel uit zijn.

Liefs Danielle

hoi kim,, wat vervelend dat je zo twijfeld ,,hier gelukkig niet over een jongens naam waren we heel snel uit maar met de 20 weken echo bleek het een meisje te zijn hebben we heel even getwijfeld maar uiteindelijk toch 1 naam bedacht die het geworden is en heb gelukkig helemaal geen twijfels gehad,,, sucses
groetjes mandy

Thanks voor jullie reacties!

Brigitte, balen dat jullie nog geen jongensnaam hebben.
Dat was bij ons dus eerst ook het probleem, meisjesnaam wisten we meteen (we hadden namelijk allebei dezelfde in gedachten,
best apart :)) Maar het wordt een jongetje dus toen moesten we gaan nadenken.. Denk dat het gewoon de naam wordt die we nu hebben.
En inderdaad Danielle, mijn schoonzus en broer hadden na 2 dagen pas een naam.. Dat was helemaal raar haha...

Brigitte, heel veel succes met zoeken!

Groetjes

Ohhh zo herkenbaar! Wij hadden 2 namen, 1 had mijn voorkeur, en 1 had mijn man zijn voorkeur! Nou je raad het al! Naam nummer 3 heeft zich van de week aangemeld hoor! Nu weten we het helemaal niet meer. Waarschijnlijk wachten we tot de geboorte. Dat hebben we met ons zoontje ook gedaan. 2 namen, en dan kijken wat het beste bij hem past. Dat hadden we toen in 10 minuten besloten hoor!

Succes ermee!

Ja hoor hier hetzelfde probleem, wij hebben 2 namen voor een jongen waar we nog uit moeten kiezen, de 2de naam is een vernoeming dus die is klaar maar de 1ste doen we als het een jongen wordt maar na de geboorte.............en als het een meisje wordt twijfelen we nog over welke naam we als 1ste of als 2de doen maar daar zijn we wel bijna klaar mee :). Als het kindje geboren is zullen we denk ik definitief besluiten. Maar ik noem de naam ook vaak hardop, kun je ook alvast een beetje wennen.
Succes allemaal!

Terug
Bovenaan