twijfelen

ik zit met een paar vragen !
ik heb een zeer onregelmatige cycles nou zegt de dokter dat je eisprong altijd 14 dagen na je menstruatie is ! maar overal waar ik lees en hoor blijkt het 14 dagen voor je volgende ongi te zijn ! wie weet hier het antwoord op ? ik heb deze maand ook ovulatie testen gebruikt maar daar kon ik weinig uit opmaken.we doen het nu wel om de dag maar dat is met een cycles van ong. 50 dagen ook wel erg vermoeiend !vooral omdat het moet !!!! me temp is ook nog helemaal niet gestegen ik snap er niks van want me eisprong heb ik volgens babybrabbel.nl al gehad. 3 april !weet iemand of je temp echt omhoog moet gaan of dat het ook heel weinig kan schelen ! hij is nu 36.2/36.3 onder de oksel !!!!!
ik hoop dat er iemand is die reageerd en een antwoord weet op mijn vragen .

iedereen succes met deze lastige periode ! HET ZWANGER WORDEN !!!!!

Hoi Jacqueline,

Tempen kun je het beste anaal doen, onder de oksel schommelt je temp. veel te veel. Vanaf de 1e dag van je menstruatie anaal tempen, altijd op hetzelfde tijdstip en voordat er activiteit is. Dus als je wekker gaat, voordat je je bed uitgaat tempen. Op die manier krijg je een heel goed inzicht in je temperatuur.
Met een cyclus van 50 dagen kan het nooit zo zijn dat je eisprong 14 dagen na je menstruatie is. Het enige vaste gegeven dat er is, is dat je (ca.) 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt. Of zwanger natuurlijk !

Ik zou beginnen met op de juiste manier tempen en dan zie je als het goed is heel duidelijk op een gegeven moment dat je temp. stijgt en ook duidelijk hoger blijft dan daarvoor.

Succes!

Liefs,
Luna

Hallo Jacqueline,
Je eisprong is inderdaad ongeveer 14 dagen voor je volgende menstruatie. Je temperatuur stijgt pas nadat de ovulatie is geweest. Bij de een stijgt die 0.2 en bij de ander 0.8 het is dus heel moeilijk te zeggen hoeveel bij jou 'normaal'is want heel veel patronen zijn 'normaal'. Bij die ovulatie die je huisarts vertelde wordt vaak uitgegaan van een cyclus van 28 dagen, dan zou het kloppen (14 dagen na je 1e dag vd menstruatie). Helaas hebben heel veel meiden een afwijkende cyclusduur, maar ook dat kan normaal zijn. Heb je op babybrabbel die test gedaan die je vruchtbaarste dagen bepaald? Is je cyclus zo onregelmatig na het stoppen met de pil? of had je van te voren al een onregelmatige cyclus?
Om de dag is inderdaad zwaar hoor met een cyclus van 50 dagen!

In ieder geval veel sucses met zwanger worden!
Groetjes Anne

Hoi Jacqueline

Jij hebt jouw eisprong 14 dagen VOOR jouw volgende menstruatie. Toevallig heb ik dit vanmorgen nogmaals gecheckt bij mijn qynacoloog. Bij een cyclus van 50 dagen heb jij ongeveer op 36 een eisprong. Ik hoop dat je hier wat mee op schiet

sterkte en succes
Wen

moment van eisprong is bij iedereen anders. Natuurlijk wordt er altijd een gemiddelde bedacht, maar in de praktijk komt dat meestal niet overeen. Ik heb een cyclus van 30 dagen en op dag 20/21 pas mijn eisprong.

Als je dus goed gaat tempen (rectaal of vaginaal is het meest betrouwbaar) dan krijg je beter inzicht in je cyclus en kan je zien wanneer je eisprong is. Dat is weer handig voor de volgende maanden, want dan hoef je het alleen rond je eisprong om de dag te doen.

Succes!

Terug
Bovenaan