twijfels 2e kindje

Onderwerp zegt het al, wij hebben twijfels of we wel of geen tweede kindje willen, mits het ons gegund is uiteraard.

We willen ook niet te lang mee wachten want dan vinden we het verschil tussen de oudste en jongste te groot worden..

Waar we over twijfelen;

Vind onze dochter het wel leuk, ze zegt van niet. Gaan we geen voorkeur krijgen voor 1 van de 2. Kunnen we het wel aan, onze dochter is bijna 3 en een pittige tante, hoop dat het gewoon peuterpuberteit is en het straks weer voorbij is. Ze word nu steeds makkelijker, dan beginnen we weer helemaal opnieuw.

Wat als het kindje niet gezond is..

We moeten een uitbouw laten plaatsen, want we hebben geen extra slaapkamer. Hoge kosten.

Hoe gaan we dat met oppas doen, hoe gaan we de oudste naar school brengen/halen als de jongste slaapt.

Ik denk teveel na, zoals altijd.

Heeft iemand tips om die twijfels te stoppen of zeggen jullie bij twijfel niet doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet P

 
Hoi,

Wij zijn nu ook bezig voor een 2e. De enige tip die ik je kan geven is volg je gevoel. Als jullie samen allebei de wens hebben voor een 2e kindje dan go for it. Voor al die dingen die je net opgenoemd hebt komt dan vanzelf een oplossing, je wordt er handig en creatief van. (uitgezonderd de hoge kosten voor een uitbouw ik kan niet in jullie beurs kijken he) Ik weet niet hoe het bij jullie was uiteraard, maar ik zag tijdens de eerste zwangerschap al 100 beren op de weg hoe moet dit dan en hoe moeten we dat dan gaan doen, en toen ons meisje er eenmaal was....ging het als vanzelf!

Groetjes en succes met het maken van de keuze, ben benieuwd wat jullie keuze gaat worden :)
 
Ik snap je twijfels. Heb zelf een tijdje geleden ook een soortgelijk topic gestart en ben er nog steeds niet uit. Lastige beslissing hè?
 
Zeer begrijpelijk!

Inmiddels is bij ons de 2e geboren en het is waar zoals hier al eerder beschreven in reacties; alles vindt zijn weg.

2 kids is zeker pittig. Onze oudste is 3 jaar en de jongste nu 8 maanden. De peuterpuber vond zijn nieuwe broertje eerst niet interessant maar is er nu niet meer bij weg te slaan. Ook kinderen moeten aan elkaar wennen.

Logistiek is het soms even een gepuzzel met middagslaapjes, wanneer boodschappen doen etc, maar het is zeker haalbaar allemaal! Je wordt er vanzelf handig in :)

Veel succes met jullie overweging!





 
Terug
Bovenaan