Twijfels en onzekerheden van een nieuweling op het forum....

A

Anoniem

Guest

Hoi meiden,

Ik ben Billie, 27 jaar en dit voorjaar gaan mijn man en ik voor ons eerste kindje!
Heel leuk allemaal, heb er ook heel veel zin in maar ik twijfel ook heel veel.
Gaan we het financieel redden als ik part-time ga werken, hoe zal de werkgever reageren, hebben we genoeg oppas, kan ik ooit nog promotie maken op het werk etc...
Daarnaast, en dat is helemaal stom, maak ik me steeds zorgen of we misschien wel helemaal geen kinderen kunnen krijgen. Je hoort overal zulke gekke verhalen en die maken me een beetje bang.
Hebben jullie die zorgen ook? Ook toen je nog niet begonnen was met zwanger worden?
Ik voel me een ontzettende muts omdat ik zoveel pieker.
Heeft iemand anders van jullie dit ook zo sterk?
Veel succes met zwanger worden!
Liefs, Billie

Hoi Billy,

Het enige waar ik me zorgen om maakte was of we de creche wel konden betalen. Verder niet echt veel zorgen. Carriere vind ik niet belangrijk. Werk staat echt niet bij mij op nummer 1 ( eerder op nummer 10.000 en verder) En als je aan kinderen begint hoort het werk ook niet op 1 te staan, maar je gezin. ( of het verlangen naar een kindje)
Financieel zal het echt wel lukken, je moet gewoon creatief zijn met het geld wat je hebt. Ik ben daarom al tijdens de zwangerschap minder gaan werken om aan het geld te wennen wat ik zou krijgen als ik weer terug zou komen.

Of je wel of geen kinderen kan krijgen, daar is maar 1 ding aan te doen: Klussen tot je erbij neer valt.....De meeste klussen een jaar, mocht je dan niet zwanger zijn, dan gaan ze naar de huisarts. Ik denk dat je je  niet zo bang moet laten maken door alles wat om je heen gebeurd. Laat het over je heen komen.

Je bent zeker geen muts, want iedereen heeft wel onzeker heden. Ben je bezig met zwanger worden, dan zal je ook weer over tientallen andere dingen onzeker zijn.
Elke vrouw heeft dat......

Ik zou zeggen: ga er gewoon voor, komt tijd, komt raad......

Oja, 1 tip : Als je aan de pil bent, dan zou ik maar stoppen, want het duurt nog wel even voordat je lichaam zelf alles weer op de rails hebt....( bij veel vrouwen). Nu kan je lichaam er aan wennen dat het zelf alles weer moet doen.....

Succes ermee

Hoi,
Je hebt gelijk als je zegt dat werk niet op nummer 1 moet staan. Dat staat het bij ook zeker niet. Het enige dat me dwars zit is dat ik jarenlang gestudeerd heb en ik er weinig van geprofiteerd heb. Maar ik heb zeker liever een kind dan de beste baan ter wereld. Ik werk om te leven en ik leef dus zeker niet om te werken.
Wat betreft de gezondheid; dat klussen tot ik erbij neerval komt goed. Ik kan vervelendere dingen bedenken ;-)
Bedankt voor je reactie!
Liefs, Billie

Hoi Billie,

Ik pieker ook heel veel, hoor. De dingen die steeds in mijn hoofd spelen zijn: wat als het kindje iets mankeert of op latere leeftijd iets gaat mankeren? Kan ik wel een kindje opvoeden? Krijg ik er geen spijt van?

Ik weet van mezelf dat ik veel te veel nadenk en dat ik een echte piekeraar ben. Al die dingen die misschien weleens zouden kunnen gebeuren daar denk ik over na. Ik probeer steeds maar weer positief te denken!

Dus nee, je bent zeker niet de enige!!!

Groetjes, Tessje.

Hoi,
Ik pieker helemaal niet over hoe het allemaal zal gaan als het kindje er is. Ik hou heel veel van mijn man en ik wil dit graag bevestigen d.m.v. een kind. We hebben veel liefde te bieden. Hoe het allemaal zal lopen? Vast goed, want ik kan met hem de hele wereld aan, zo voel ik het tenminste.
Als ik dit zo lees, lijkt het erg soft. En naief. Dat moet dan maar.....
Zo kun je er ook naar kijken....Voor alles is een oplossing

D

Ook ik heb deze twijfels, maar goed. Als ik zo om me heen kijk hebben mensen kinderen en die redden het financieel ook wel. De vreugde met een kindje erbij is toch onbetaalbaar lijkt me.
Wij willen ook proberen zwanger te worden en hopen dat het gaat lukken. Al die verhalen inderdaad schrikken je soms wel af.
Maar wij gaan het gewoon proberen en zien wel wat ervan komt.

Hoi Billy,

Ik begrijp je twijfels hoor. Maar ik heb een kindje en ik kan je vertellen dat dit het mooiste is wat me is overkomen. Je krijgt zoveel terug van je kind. En als je eenmaal een kindje hebt veranderd je leven. Je kan niet meer zomaar uitgaan tot in de vroege uurtjes.....
Je zult het zien dat je het financieel red als je een kindje wilt. En zelfs nog geld over houd om te sparen of iets leuks te doen......

Tja het is wel zonde van die jaren hard studeren maar je kan het altijd later nog gebruiken als je kinderen ouder zijn.....

Terug
Bovenaan