Twijfels, maar jullie mening/advies gevraagd!

<p>Hoi! </p><p>mijn man en ik hebben een prachtige dochter van 1,5 jaar, ze is alles was we wilde en meer. Nog voordat ik zwanger was van haar, wisten mijn man en ik het héél zeker; 1 kind is voor voldoende. Deze overtuiging bleef het ook het eerste jaar na haar geboorte, we voelde ons compleet met haar. </p><p>Een aantal weken geleden sloeg dit gevoel om, compleet van de één op de andere dag. De wens voor een tweede is bij mij ineens zo intens dat ik bijna nergens anders meer aan kan denken.</p><p>Mijn man gaf aan er voor open te staan, maar niet direct te willen proberen. “Een goed voornemen voor 2022”, zo hebben we nog even om het idee te laten bezinken en te kijken of deze wens blijft, aangezien dit gevoel zo plots kwam.</p><p>Nu is er één ding waar ik mee zit .. we wonen vrij klein, groot genoeg voor met z’n drieën! Maar we hebben maar twee slaapkamers, wat betekent dat de baby geen eigen kamer zou krijgen en (gezellig!) bij ons mag slapen. Verhuizen staat op de planning, maar mijn man werkt op project basis en hoort halverwege volgend jaar waar hij vast wordt geplaatst. Ons idee was dan om tegen die tijd ons huis te verkopen en opnieuw op huizenjacht te gaan. Zo hebben wij ook nog wat tijd om te sparen en ons psychisch voor te bereiden op de huizenmarkt, haha!</p><p>Ik vraag me af hoe jullie hier tegenaan kijken. Hoe naïef is het om dan toch voor een tweede te gaan, nog voordat we een grotere woning hebben? Dat is het enige wat mij nu nog zou tegen houden namelijk, (en de wens van min man om dit jaar nog af te wachten natuurlijk!). Hoe ervaren jullie twee kleine kindjes in een kleiner huis, wat zijn jullie adviezen?</p><p>Groetjes,</p><p>een positieve mamma!</p>
 
Woj gingen voor 2de met idee dat we in onze aparmgent bleef van 3 kamers. 2 slaapkamers 1 woonkamer
Tor we huis vonden en wel ja ook kregen in deze gekke tijd als fit niet geval was wachten op nieuw bouw wat 2 jaar zou duren dus dit betekend 2 kinderen in apamrtenet in 2 slaapkamers is hoe je zelf instaat maak je probleem van dan word het een probleem doe je relaxed om en met moto alles komt goed. dan komt goed en is het relaxed
 
Hier ook een klein huis, we hebben ook maar 2 slaapkamers en beneden ook erg weinig ruimte. Geen bijkeuken, de kinderwagen ligt bijvoorbeeld altijd in de auto. Wasrek staat in onze slaapkamer bij gebrek aan ruimte etc...

We hebben 2 dochters van 3.5 en 2 jaar. Ze slapen samen op 1 kamer. Delen een kledingkast en commode. Er passen precies 2 bedjes, kast en commode in de kamer.

Het gaat prima zo! Ze hebben echt geen eigen kamer nodig de eerste jaren. We vinden het juist wel prima en gezellig zo. En je wordt creatief in het opruimen van spullen, maken van kastjes enzo.

Ik woon al ruim 5 jaar in dit huis. Mijn man woonde er eerst alleen, toen kwam ik erbij en had ik mijn twijfels of we er samen in zouden passen haha. Noooooit gedacht dat er nog 2 kinderen bij zouden passen en dat dat best relaxed gaat eigenlijk.

Wij gaan binnenkort zelfs voor een 3e kindje, wel met plannen om idd te verhuizen of toch uit te bouwen want met 3 kids wordt het toch echt wel krap.. maar als de 3e er binnen een jaar is, kan die gerust de eerste maanden in een wieg bij ons op de kamer slapen. Een baby heeft toch niks meer nodig dan een bed en liefde.

Dus tja, wij zijn er heel makkelijk in en m'n kids komen echt niks tekort. Een eigen kamer of kledingkast vinden wij al snel normaal, maar ze kunnen zeker de eerste jaren prima een kamer delen!
 
O en beneden hebben wij ondertussen amper meer spullen voor onszelf haha. We wonen tussen het speelgoed. Maar ach, de kids zijn happy en beseffen écht niet dat een ander huis groter is hoor! Kinderen hebben dat heus niet door en dealen met de ruimte die je hebt.
 
@LEvD; bedankt voor je reactie, dat stelt mij ook wat gerust. Ik denk inderdaad dat het geluk van een kind niet afhangt van de grootte van het huis. Dat is vooral gemak voor de ouders naar mijn mening ? 
Stiekem ben ik ook gewoon bang hoe o.a. familie erop zal reageren. Vooral mijn schoonfamilie heeft hele duidelijke ideeën over kinderen groot brengen .. 
 
Terug
Bovenaan