twijfels over 2e kindje?

Hallo meiden,

In januari is onze zoon geboren, goede zwangerschap en bevalling gehad en een supermakkelijk mannetje gekregen.
Nu zou ik graag een 2e kindje willen, maar twijfel nog zo....
Mijn vriend wordt in december 45 dus wil niet zo lang wachten om te proberen of het ons gegund is, maar als het allemaal goed loopt zullen ze misschien maar 2 jaar schelen.
En  we zullen moeten verbouwen, andere auto, zal ik  op onze 2e wel net zo gek  zijn als ik nu  op Roy ben...pfff, ik weet het gewoon niet !!
Eigenlijk weet ik het wel, ik wil het heel graag, maar vind het gewoon zo eng !!!
Hoe denken jullie hierover, zijn er al meer meiden met een kindje van ongeveer deze leeftijd die hiermee zitten?

Gr. Cora

Hoi Cora,

Ik wil ook graag een 2de kindje. Mijn dochter is van februari '08. Wij denken er over om eind dit jaar weer te proberen om zwanger te worden. Best snel opzich, maar wij willen graag een zo klein mogelijk leeftijds verschil. Na de 2de willen we ook voor een derde en als het aan mij ligt ook wel voor een vierde. (manlief denkt daar iets anders over)
Tuurlijk zal het een stukje drukker worden als je er meer als 1 hebt. Maar daar maak ik me niet echt druk om. Er zijn gezinnen met 14 kinderen die zich redden.
Ik weet absoluut zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken of je op de tweede net zo gek zal zijn als op de eerste. Het is een cliche, maar ook zeker een feit, dat je je niet kan voorstellen dat je net zoveel van meerdere kunt houden als van je eerste. Toch is het zo. Te gek juist nog zo'n kind van wie je onvoorwaardelijk houd!!!

Liefs Trudi

heeeeey cora

Leuk je hier weer te zien!
Ook wij gaan voor een 2e!! Heb sinds de geboorte van Lynn geen pil gebruikt en ook geen condoom, maar aangezien ik verder ook nog niet ongi ben geworden heb ik de afspraak met de gyn alweer staan! 12 sept mogen we weer heen en dan hoop ik weer serieus te kunnen gaan proberen!   Ik vind het wel weer heel leuk!

kus cora

heyhey

ik herken het "probleem"
zelf wil ik ook heel graag een 2e erbij. en ik heb ook altijd gezegd dat ik ze snel op elkaar zou willen. ik heb al een tijdje kriebels dat ik een 2e kindje erbij wil en ik mis het zwanger zijn.
maar ben ook erg bang.
ik ben niet bang dat ik minder van mn 2e kindje zal gaan houden maar meer bang voor:

hoe zit het met de financien?
en de drukte die je dan krijgt
ik moet verhuizen naar een 4 kamer woning. wat in rotterdam niet zo maar gedaan is. (wachttijden zijn heel lang)
ja, een auto zou idiaal zijn. doe nu alles met het ov.
kan ik net zo genieten van mn zwangerschap als bij nathalia.
en heb ik wel genoeg aandacht voor nathalia als ik zwanger ben.
zoooo veel vragen.
ik denk dat ik over een paar maandjes toch gewoon de stap ga wagen.
maar ik wil eerst echt verhuizen.
ik woon nu in een 2 kamer apartement, en heb de slaapkamer aan nathalia gegeven. ( wij slapen in de woonkamer , wat vroeger een tussenkamer was)

succes ermee.

liefs, do

Hallo Cora,

ik ben in maart bevallen van Bente, ons 2e kindje. Onze oudste was op dat moment bijna 18 maanden. Ik heb een tijd twijfels gehad, niet zo zeer over wel of niet een tweede maar wel wanneer. Ook ivm andere auto ed. Toen onze oudste bijna 9 maanden was, hadden we het er over dat we wel zouden zien hoe lang het zou duren. De praktische problemen zou wel een oplossing voor komen. Het was ons gelijk gegund een tweede wondertje, want nog geen 9 maanden na de beslissing is Bente geboren.
Wat betreft jou vraag over houden van...... Bekende twijfel maar op het moment dat ik Bente in mijn armen had, was de twijfel weg.

Succes met  je keuze!

Groetjes Danielle (mv Bente 13.03)

Hoi

Tussen onze oudste en tessa zit ook maar 1,5 jaar. het was wel gelijk raak met tessa, dus we hebben niet lang op haar hoeven te wachten. Tijdens de zwangerschap heb ik nooit twijfels gehaad. Carlijn is verder eenmakkelijk meisje, en ze slaapt prima. De eerste weken van tessa waren zwaar. tessa huilde erg veel, en ik werd dus moe en erg prikkelbaar. Carlijn was natuurlijk nog volledig thuis, dus ik had geen momentje rust. Maar zodra tessa minder is gaan huilen ben ik volop gaan genieten van mijn meiden. Ze reageren zo sterk op elkaar, en ik hoop dat ze later ook fijn samen kunne spelen. Praktische problemen zul je wel krijgen zo kort op elkaar. ik had in het begin een duowagen. Boodschappen doen is lastig met 2 kleintjes, en je hebt 2 ledikantjes nodig. Maar als je financieel iets minder zit, marktplaats is geweldig. wij hebben het kamertje en de wagen er ook weg. Nu wordt carlijn in mijn ogen al een hele meid. ze is beig met zindelijk worden, kan al fietsen en gaat binnenkort in een groot bed. Nu ben ik wel blij dat ze zo lekker kort opelkaar zitten. Sicces met de beslissing, en volg je hart, het komt allemaal wel goed.

groetjes grietje

In maart is onze 2e dochter geboren, Renske, onze oudste dochter Emma was toen 2 jaar en 5 maanden. Tussen deze zwangerschappen heb ik een miskraam gehad.
Ik vind het heerlijk met 2 kinderen. Het is heel goed te doen. We zijn net verhuisd, omdat onze flat te klein was. Dat was erg druk, maar het is toch gelukt.
En er komt alleen maar liefde bij. Ik vind het geweldig als onze oudste gek doet en onze jongste hardop moet lachen. Er is niets mooiers. Als je wat betreft jullie leeftijd niet te lang wil wachten, zou ik zeggen ga ervoor. Voor praktische zaken vind je wel een oplossing.

Hallo
Je moet doen wat je gevoel zeg maar je moet ook wel even wat tijd voor jezelf nemen om bij te komen van de eerste zwangerschap want het vergt toch veel van je lichaam.Mijn oudste was 2 jaar en 5 maanden dat mijn dochter is geboren en ik vind het schitterend hoe ze met elkaar om gaan want ze zitten elkaar echt uit te dagen shanice is echt een pittig dametje dat al klappen uitdeel nog maar 6 maanden oud en zitten lonken naar de broer.Ze geeft niet alleen de broer een klap maar eigenlijk gewoon waneer iet niet naar haar zin gaat haal ze uit en zo slaat ze ook regelmatig de fles uit mijn handen als ze geen zin meer heeft.Het is wel ontzettend druk tijd voor mijzelf zit er momenteel niet meer in maar dat komt wel weer als ze wat groter zijn en ja je hebt dan wel veel meer kosten wij zijn nou ook hard bezig om milton zindelijk te maken dat scheelt weer in kosten dus denk er goed over na.Je hebt altijd voordelen en nadelen weeg voor jezelf af wat je het belangrijkste vind nou succes ermee groetjes lisette

Terug
Bovenaan