twijfels over aantal voedingen

A

Anoniem

Guest
hallo mede-mama's,

Ik twijfel een beetje na het lezen van anderen of ik mijn dochtertje wel genoeg te eten geef.

Dit is haar schema:
07.15          flesje (180 cc+6 schepjes melk+2 schepjes nutrix)
dan slapen tot ca. 09.30
10.45        zelfgepureerd fruit (ca. 125 gram)
daarna spelen in box
12.30-13.00 slapen in bedje (als ik geluk heb--> meestal gaat dit nogal met problemen dat ze de slaap niet kan vatten; heb niet het idee dat ze honger heeft)
13.30        flesje (180 cc+6 schepjes melk)
daarna gaan we meestal even weg en slaapt ze in de auto of kinderwagen
16.45        flesje (150 cc+5 schepjes melk)
daaran speelt ze en mag ze altijd een half uurtje tv kijken
19.15        flesje (180 cc+6 schepjes melk)

Doe ik het zo goed? Ik wil binnenkort beginnen om het flesje van 16.45 om te zetten in groente.

Liefs

Hoi Ingeborg,

je moet je niet te veel aantrekken van andere kindjes en hun voedingschema hoor!
Het ligt er maar net aan wat je kindje nodig heeft. Van wanneer is je kindje?
Kijk, mijn zoontje Roan is van 18-08-07 en woog bij zijn geboorte 4120 gram en nu al ruim 8 kilo.
Zij voedingsschema is:
7.30 uur: 180cc voeding
9.45 uur: potje fruit
12.00 uur: 170cc voeding
16.30 uur: 170cc voeding
18.00 uur: potje groente
19.30 uur: 130cc voeding
22.15 uur: 180cc papfles
Als ik mijn zoontje meer voeding geef, dan spuugt hij dat weer uit. Dus ik blijf voorlopig bij dit schema. Ik hoop binnenkort de fles van 22.15 uur te laten vervallen en dan de laatste fles rond 20.00 uur een papfles. Maar nu accepteert hij dat nog niet.
Je moet doen wat jij denkt dat je kindje nodig heeft!
Ieder kind is anders, gelukkig!

Succes!

Groetjes Leonne, mama van Roan.

hoi ons schema is nu
8uur 200cc
slapen tot 10uur
half 11 fruit
spelen
12uur 200cc
slapen tot??
16 uur 200 cc of diksap en koekje/broodkorst/of fruit(mocht fles  deze laten vervallen van cb.ben ik nog even aan het uitzoeken hoe of wat)
18 uur groente
20 uur 200cc
en dan de nacht in.
gr petra

dit is precies het topic wat ik moet hebben. ik weet het ook niet meer kwa voedigen.
mijn dochtertje is nu 5 maanden en krijgt sinds deze week fruit. dit vind ze best lekker.
laatst het buro gebeld wat ik nu moest doen kwa flessen. vera slaapt nog steeds niet door en toen ik de voedingen door gaf zij die vrouw dat ze misschien te weinig kreeg. dus nu krijgt ze 200cc voeding. maar mag ze dan ook 5 flessen van hebben?? omdat ze fruit krijgt?? gisteren heeft ze de eerste fles pas om 8.00uur gehad. ze sliep door. vannacht om 5.00uur een klein flesje van 100cc water en 2 scheppen voeding. ze heeft geslapen tot half 9. ik ben soms bang dat ik haar te weinig geef of te veel. ik weet het ff gewoon niet meer. iemand nog tips?? woensdag moet ik naar het buro dus dan zal ik het ook nog wel ff na vragen.

groetjes sibje

Hoi Sibje,

Je mag gewoon 5 flessen van 200 ml geven, dan geef je het maximale aan voeding. Meer dan 1 liter FV wordt afgeraden.
Fruit komt gewoon extra bij de flessen, is een tussendoortje.
Bij groente gaat het wel een fles vervangen als je kindje ook aardappels/rijst en evt. vlees erbij gaat eten.
Gewoon je gevoel volgen wat betreft eten.
Mijn zoontje Daan drink zelfs van 3 flessen niet alles op, hij eet wel goed fruit en warme maaltijd met toetje na, dus hij zal echt wel aan zijn voedingsstoffen komen op een dag.
De ene heeft gewoon meer nodig dan de andere.

Liefs Saskia

Hoi,
Ik zit ook een beetje tegen al die flessen aan te hikken..
Lieve heeft een aantal weken erg gekwakkelt qua verkouden, hoesten en buikgriep..
Was al blij met alles wat ze binnen kreeg en hield.
Ze is 18 jan een half jaar, en krijgt nu nog 5 keer 200 melk, waarvan er een een papfles is.
Dat lust ze pas sinds kort.
Fruit en groente vind ze echt niets aan, en ik geef nu alleen fruit, want twee keer per dag een kokhalzende en spugende dame is iets teveel van het goede..
Dus ik wil er ook graag een fles af, maar als ze er niets voor in de plaats krijgt...of nouja lust eigenlijk...??
Kan me van de oudste twee niet herinneren dat het zo ging..
Ik ga gewoon af op wat ze aangeeft, is tot nu toe steeds het juiste geweest, en bevalt prima..
Probeer nu de flessen om de 4,5 a 5uur te geven, zodat er een afgaat, en het fruit langzaam op te voeren naar meer.
We zullen zien, moet inderdaad binnenkort weer naar buro..
Gr Rina

Hoi hoi,

Onze dochter Amber wordt woensdag 5 maanden en krijgt 5 flesjes.
Ze drinkt max 160 cc per flesje dan gaat haar mondje hermetisch dicht en krijgen we er niks meer in. Ze eet paar hapjes fruit en paar hapjes groente. Op consultatiebureau is ons gezegd dat het eigenlijk te weinig is maar dat omdat ze nu eenmaal niet meer wil en ze heel actief is en goed groeit het prima is. Ze is wel wat smalletjes maar ja krijgen er toch niet meer in. Doen nu in laatste flesje 2 eetlepels rijstebloem maar pap wil ze nog niet.

Terug
Bovenaan