Twijfels over babynaam

<p>Hoi dames!</p><p>inmiddels 20+3 weken zwanger van ons eerste kindje. 20w echo was helemaal goed. Wij kiezen ervoor om niet te weten wat het is.</p><p>De namen hebben we eigenlijk al jaren. Maar nu begin ik toch te twijfelen (hormonen). Ben erg bang dat de omgeving ze stom/kakkerig vindt. Ik weet al dat schoonmoeder de jongensnaam stom vindt, dat kwam ooit eens ter sprake. Of dat het een gekke naam is voor een baby maar wel mooi voor volwassenen... </p><p>meisjesnaam: Sarah</p><p>jongensnaam: Robert (zeg Robbert niet roobert)</p><p>wat vinden jullie?</p><p>x</p>

Sarah prachtig en Robert niet echt mijn smaak. Dat komt misschien meer omdat het me aan vroeger doet denken. 2 jongens in de klas die zo heten en ze best inderdaad stijfjes en nerdie waren. Ach ja maar ik denk dat ze het wel vaak gaan uitspreken als Roobert. Gok ik. Succes!! 

Erg mooi!
Maar ik moet wel zeggen als je ervoor kiest voor de spelling robert terwijl je robbert zegt dan krijg je de heletijd dat je mensen moet corrigeren... 
Klein detail. Ik ben juf en krijg geregeld namen onder mijn neus die ik verkeerd zou uitspreken maar volgens de ned taal gewoon goed is?
Maar besides dat.. erg mooie namen en who cares als anderen het niet mooi vinden het zijn jou kinderen zolang jij en je partner het maar geweldige namen vinden. 

Het is jullie kindje en namen zijn zo persoonlijk. Niemand anders kan dat voor jullie beslissen en als jullie een van deze namen willen geven, is dat jullie keuze. En wat schoonmoeders betreft. Lekker laten lullen hahaha die draait wel bij als de baby er is. Mensen hebben altijd een mening en je kunt het nooit voor iedereen goed doen. Lekker doen waar jullie je goed bij voelen. 
Ja misschien is Robert mooier voor een volwassenen dan voor een baby, maar hey hoe lang zijn ze baby/kind? Vind het juist goed dat je daar ook over nadenkt. 
Succes! En laat je niet gek maken door alle meningen.

Als dit DE namen zijn voor jullie, dan moet je het gewoon doen! Sarah vind ik erg mooi. Robert is niet mijn smaak. Zou het dan wel schrijven als Robbert. Als ik het lees, dan zou ik het uitspreken als Roobert namelijk. Je kunt evt afkorten naar Rob. Nogmaals, gewoon doen wat voor jullie goed voelt!

Precies als dit jullie namen zijn gewoon  doen.
Ik hou er persoonlijk  niet zo van Van allebei niet. 
Maar je moet naar naar de mening  van andere luisteren .
Het is jullie kindje toch

Ik vind het beide mooie degelijke namen. Robert gewoon met 1 b schrijven wat mij betreft. Ik heb genoeg mensen gekend die zo heten en ook zo uitspreken zoals jij zegt. Ja Robert klinkt misschien niet baby-schattig, maar die baby-schattige namen zijn op latere leeftijd echt een stuk minder leuk. Ook fijn dat beide namen goed uit te spreken zijn in zowel nederlands als engels. Eigenlijk hele internationale namen, zonder dat ze buitenlands klinken. Ik vind dat persoonlijk ook belangrijk.
Gewoon doen! 

Terug
Bovenaan