twijfels over borstvoeding geven

toen ik zwanger was van nummer 2 heb ik gezegd wil het wel gaan proberen
bij kevin heb ik het ook gedaan maar na thuiskomst s nachts besloten om te stoppen
er kwam bijna niks hij had tepel speen verwarring en moets dus gevoed worden met een spuitje
had het toen helemaal gehad
ik ga nu weer zo erg twijfelen is het wel wat voor mij
ben echt niet iemand die overal zo maar borstvoeding gaat geven met iedereen erbij
hoe dichter ik bij het eind kom hoe meer ik ga twijfelen
met mijn ma er over gehad die zei ik vind het ook niet echt wat voor jou
hebben volgende week nog een borstvoedingsbijeenkomst maar zit er sterk aan te denken om het af te zeggen
hebben jullie ook twijfels ?
en is het borstvoeding geven bij jullie gelukt na een keizersnee?

hoop op reacties
succes allemaal met de laatste loodjes

verwacht zelf mijn eerste en weet dus niet of het gaat lukken... of niet... maar wil er wel 100% voor gaan... heb zelf niet zo veel moeite met de gedacht dat je in publiek ook zou geven... maar goed... was 9 toen mijn jongste broertje geboren werd en die heeft altijd borstvoeding gehad en mijn zusje geeft nu ook... overal en nergens.. dus ben er wel mee op gegroeide
een ding is wel zeker... je kan altijd kiezen om over te stappen op kunstvoeding... maar van kunstvoeding terug is minder makkelijk... gaat eigenlijk niet... dus tja... wat is verstandig... keuze hoe je denk ik pas te maken kort voor je keizersnee.... misschien kan het zelf er na... maar dat weet ik niet...

belangrijks is denk ik wel dat jullie beide je goed voelen bij jullie besluit!!!
succes met de keuze!!!

Ik heb bij mijn 1e in het begin van de zwangerschap nog getwijfeld. Maar heb toen besloten dat bv gewoon niets voor mij is. Ik heb mijn dochter dus vanaf het begin flesvoeding gegeven. Nu ben ik zwanger van de 2e en twijfel ik helemaal niet meer. Flesvoeding is ons goed bevallen. Ik heb een schat van een dochter die alles helemaal volgens het boekje doet. Ze is ook nooit ziek.
Maar iedereen moet doen wat ze zelf willen. Bv is goed voor je kindje maar flesvoeding ook.

Ik zou zeggen, als je er zo tegenop ziet, niet doen. Alleen als je jezelf er prettig bij voelt zou ik het doen. Zeker als je ook nog een negatieve ervaring hebt bij de eerste! Sterkte met beslissen.

Je moet je gevoel volgen, als je nu al onzeker erover bent breng je dat ook over op je baby.

Ik heb bij de eerst ook flessenvoeding gegeven en dat beviel me ook prima, maar ze heeft veel exzeem en veel verkouden en oorontsteking enzo, nou geloof ik niet dat het daardoor komt, maar ik wil het nou ook eens meemaken hoe het is dus deze keer doe ik het wel. Ik heb wel al flessenvoeding staan hoor, want zodra ik maar een beetje het gevoel heb dat het niet gaat lopen ga ik mezelf niet gek maken en ga ik gelijk over.

Succes

Iedere ervaring is weer een nieuwe: wat als het dit keer WEL lukt??? Dan ben je toch hartstikke trots op jezelf?
Ik ga het ook proberen.
Forceer het niet en bepaal wat jouw grens is.
Je hoeft niet in het park,bij schoonpaps of bij de AH te voeden, daar valt altijd wel iets creatiefs op te bedenken.
Ik zeg: wie niet waagt, wie niet wint.

Zelf ga ik het wel proberen, is de 1e dus ben benieuwd hoe het gaat.
Ik zou zeggen: volg je eigen gevoel! Aan alle kanten wordt me verteled door "experts" dat je vooral je eigen intuitie als moeder moet volgen. En als je er al niet 100% achter staat, wordt het denk ik toch al lastig...
Maar hoe dan ook, het is jouw beslissing!

Ik stond er helemaal niet voor open, maar voelde me door de omgeving en alle boekjes een beetje schuldig daarover.
Daarom heb ik een borstvoedingscursus gevolgd.

Daar waren ze zo reeël en relaxed dat ik er nu veel meer voor voel!
Al ga ik het echt niet in het openbaar doen!!

Als ik jou was zou ik wel naar die bijeenkomst gaan en gewoon eens luisteren.
En neem die beslissing gewoon pas na je bevalling. Dan weet je hoe je je voelt.

Het is denk ik wel heel belangrijk dat het je eigen keus is en wat iedereen er aan van vindt doet er niet toe.

Terug
Bovenaan