Twijfels over het nemen van een derde kindje

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,

Ik hoop dat iemand mij enigszins kan helpen. Mijn man en ik hebben 2 prachtige dochters, de oudste is 6 en de jongste is 3,5. We zijn enorm blij met onze prinsessen, en merken dat we het steeds "makkelijker"krijgen. De oudster heeft haar zwemdiploma's, de jongste gaat binnenkort naar school, heerlijk zou je zeggen!

Maar nu zitten we met het feit dat we eigelijk graag een derde kindje willen.
We willen allebei graag, maar een paar dingen houden ons toch wel iets tegen.
Zoals ik al zei, het wordt steeds "makkelijker"met onze twee grote meiden. We hebben zo nu en dan al een momentje voor onszelf als de meiden gaan spelen of op school zitten. We hebben een redelijk groot huis, maar de slaapkamers zijn in principe bezet. De meiden liggen nu samen op 1 kamer, omdat ze dat graag willen. Maar komt er nog een derde bij dan zullen ze het wel MOETEN, snappen jullie? Ze hebben dan geen keuze meer.

En dan natuurlijk ook belangrijk: de kosten. Ik weet dat het nu toch al geld kost met z'n 4en, maar willen we echt in deze financieel moeilijke tijd (we hebben wel allebei eenvaste baan) weer een zware kostenpost op ons nemen?

Pfffff ik weet het echt niet hoor, wat is dit moeilijk!
Ik wil zooooooo graag weer klussen, zwanger zijn, bevallen, een piepklein babytje bij me op de borst krijgen, verzorgen, zien opgroeien (naast mijn twee grote schatten natuurlijk) ..............iemand bekend met dir probleem????

Ik hoor heel graag van jullie!!
Liefs Kiezeltje

Wij zitten allemaal bij het topic derde kindje en daar zijn er meer die dit hebben/hadden en veel zijn alweer zwanger. Daar kun je dit goed voorleggen er zijn daar meer mensen die dit hebben.

Ik zelf heb lang getwijfeld heb een zoon en een dochter   maar ben nu toch zwanger van de derde   en alweer 17 weken.

Succes

Lies

Hoi Kiezeltje,

Het is net of ik mijn eigen verhaal lees. Wij hebben net als jullie erg getwijfeld, onze jongens zijn nu bijna 4 en 2,5 jaar en ook wij vinden het teeds makkelijker worden.

Na even wikken en wegen hebben wij besloten om toch voor een 3e te gaan. Sinds deze maand zijn we aan het klussen.
Hopenlijk komen jullie er samen uit!

liefs Linda

Hallo!

Het is ook net of ik mijn eigen verhaal lees, alleen had ik al last van die twijfels met een tweede kindje. Ik ben nu 13 weken zwanger van onze 2e maar ik heb er anderhalf jaar over getwijfeld.
Ook ik maakte me druk om de kosten, de drukte, de ruimte en of ik het wel aankon. Mijn zoon is inmiddels 3 jaar oud maar ik heb heel wat met hem te stellen gehad, vandaar ook die twijfels.
Toch bleef de wens voor een tweede groot en we zijn er afgelopen februari dan toch voor gegaan......

Ik denk dat je goed naar jezelf moet luisteren, zolang je nog duidelijke twijfels hebt, moet je er niet aan beginnen.
Maar zodra  je aan niets anders meer kunt denken dan je wens voor een derde kindje én álle nadelen voor lief wilt nemen, pas DAN hak je de knoop door.
Tenminste zo heb ik het gedaan.......en als je naar zo'n topic gaat voor vrouwen die allemaal voor een derde kindje gaan, zal je daar onbewust toch door worden beiinvloed, al die mooie verhalen en die spannende NOD's. Het is ze allemaal van harte gegund maar je moet je eigen keuze maken en die maak je met z'n tweeen toch?

Veel succes!

groetjes mamajb

Hoi Hoi,

Ik ben het er helemaal mee eens dat je je door niemand moet laten beïnvloieden, vandaar dat ik ook schreef dat ik hoop dat jullie er samen uit komen.

Wij hebben ook alleen samen gepraat en na het afstrepen van de tegens en voors hebben we besloten om er toch voor te gaan.

Het is jullie leven, dus jullie moeten zelf beslisssen!

Succes met het maken van een beslissing.

groetjes Linda

Terug
Bovenaan