Twijfels over ovulatie test.

<p>Hoi, kunnen jullie mij helpen? Wij zijn sinds een jaar aan het proberen om zwanger te worden en sinds 2 maanden met ovulatie testen. Vorige maand waarschijnlijk mijn LH piek gemist. Ik ben deze maand met 2 verschillende soorten ovulatie testen gaan werken (Sensi in de avond en CB in de ochtend). Dit aangezien ik mijn piek niet nog eens wilde missen. Nu had ik gisteren ochtend met CB een smiley dus een positieve test. Toen ik in de avond met Sensitest testen was deze negatief. Hierdoor ging ik twijfelen of de CB van de ochtend wel goed gegaan was (controle streep was duidelijk aanwezig maar de teststreep was niet heel dik, op de display kwam wel een smiley te staan) en heb er nog eentje gedaan om 22.00 uur (15 uur na die in de ochtend dus) en deze was weer negatief. Mijn vraag nu: kan ik er nu vanuit gaan dat de CB van de ochtend gewoon klopt en dat ik mijn eisprong krijg een deze dagen (ondanks dat sensi negatief is).  En heeft iemand nog meer een positieve CB gehad maar dat het testlijntje niet heel dik was? Ben benieuwd naar jullie antwoorden. </p>
 
Dat had ik deze maand ook de ik had 2 dagen een positieve ovu test maar de 1ste dag was de testlijn niet even donker als de controle lijn maar wel een smiley 
 
Dit vind ik echt heel toevallig. Ik heb dit (bijna) precies hetzelfde meegemaakt. Ook CB positief (testlijn niet heel positief, maar de controle lijn wel) en Sensi altijd negatief. Ik vraag me nu inderdaad ook af of die CB test wel klopt.  
 
Bij CB heb je toch 2 dagen positieve ovu testen? Dus als 1 dag niet even donker is maar de ander dag wel dan kan het wel kloppen toch? Je moet kijken naar de smiley eigenlijk niet naar het streepje. Bij andere testen moet het streepje echt even donker zijn. 
 
Ik heb het onderstaande getest: 
Zondagochtend 08:00uur: negatief
maandagochtend 08.00uur: positief
maandagavond 22:00uur: negatief
dinsdagmorgen 08:00uur: negatief. 
 Dus heb maar een positieve CB test gehad. Daarom vraag ik me ook af of die ene positieve test wel klopt. (Controle streep was wel goed zichtbaar dus volgens de bijsluiter is die gewoon positief). Sensitest is nooit echt positief geweest alleen er was wel duidelijk verkleuring te zien maar geen knal test. Denk zelf misschien dat mijn LH waarde gewoon niet super piekt waardoor CB maar 1 keer een smiley geeft en waardoor Sensitest geen duidelijke knaltest geeft. 
 
Jaa ik heb wel een keer een smiley gekregen inderdaad. De maandagochtend dus. Korte LH piek misschien inderdaad. Hij is misschien net na de zondagochtend (negatief) gaan pieken waardoor maandagochtend positief. (Bij een LH piek springt het eitje tussen de 24 en 48 uur, wat weer een negatieve ovulatie test geeft) Dat zou verklaren waarom hij maandagavond weer negatief is, dan kan hij dus al gesprongen zijn want als ik ervan uit ga dat hij op zondag is gaan pieken zijn op maandag die 24 uur natuurlijk om. 
 
Ja dat bedoel ik. Dat heb ik ook. Vraag me af of ik er nu vanuit mag gaan dat mijn eisprong wel geweest is omdat ik wel een positieve test van CB heb gehad. (Wel ook maar 1 dag inderdaad) terwijl sensitest negatief was. 
 
Terug
Bovenaan