Twijfels over relatie na vreemdgaan? What to do? (23 wk zwanger)

Goedemorgen dames,

Ik heb behoorlijke twijfels over mijn relatie na vreemdgaan van mijn partner en weet even niet meer waar ik het moet zoeken, vandaar dat ik hier mijn verhaal typ. Lief dat jullie het willen lezen.

Ik ben momenteel zo'n 2.5 jaar samen met mijn vriend, we woonden eerst samen bij mijn moeder en hebben sinds Juli ons eigen huisje. Helaas kwam ik er vorige week achter dat mijn vriend 2 weken geleden op de donderdag is vreemdgegaan, hij heeft onbeschermde seks in een park vlakbij ons huis gehad met een meisje dat hij die avond heeft leren kennen, en haar vervolgens dronken achtergelaten in het park. Te ranzig en te respectloos voor woorden. Ik kwam hier op de zondag achter en we hebben er een aantal dagen over gesproken. Meneer had veel spijt, houdt van me en wil mij en ons prinsesje niet kwijt. Hij geeft het niet toe maar ontkent het ook niet, hij zegt wel dat hij in het park was maar de seks wilt hij niet benoemen, dan zegt hij; het is niet zoals het lijkt. Het is gewoon te vies en erg voor woorden. Kan er uren over typen maar het verandert niks, het is gewoon ranzig en respectloos tegenover mij, dat meisje én zijn eigen kind.

Nu zit ik al 2 weken behoorlijk te twijfelen, ik ben nogal een besluiteloos persoon. Het is niet de eerste keer naar mijn idee dat hij is vreemdgegaan en dat hij het niet toe durft te geven en de woorden zelf in zijn mond te nemen laten mij twijfelen aan 101 andere verhalen die hij ooit heeft verteld. Dan speelt het ook nog eens mee voor mij dat mocht ik hier weg willen, ik geen idee heb waar ik naartoe moet. Ik vind het vervelend om andere mensen te belasten maar heb ook niet het inkomen om particulier te kunnen huren, ik moet echt via de woningbouw iets vinden en dat lukt niet 1-2-3.

Ik probeer vooruit te denken en vind dat ik het slechte voorbeeld geef voor mijn dochter als ik hier blijf + voor hetzelfde geldt gebeurt het volgend jaar weer en dan krijgt zij daar ook dingen van mee. Ik wil dat ze opgroeit in een rustige, stabiele en liefdevolle omgeving. Zij heeft het niet verdiend om dan in stress te zitten, dus praktisch gezien is het 'makkelijker' als ik nu weg ga.

Daarin tegen is mijn vriend tegen mij wel heel lief, ik kan mij ook niet voorstellen hoe hij zo respectloos kan zijn en zo egoistisch om mij te vergeten tijdens een avondje uit. Zo'n persoon is hij hier niet thuis. We hebben vrijwel nooit ruzie en wat ik met hem heb, heb ik nooit met iemand gehad. + ik ben behoorlijk bang om alleen te zijn, dat werkt ook niet helemaal mee.

Oftewel ik heb het er zo moeilijk mee en zou ook niet weten waar ik moet beginnen als ik in mijn eentje verder ga.

Heeft iemand van jullie ook in zo'n situatie gezeten? Wat is verstandig en hoe pak je zoiets aan?

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel je reactie, ik waardeer het enorm!

Lieve Nancy,

Volgens mij weet jij heel goed wat het beste is voor jou en je kindje, maar ben je bang om een besluit te nemen.

Een man die (waarschijnlijk) vaker is vreemdgegaan zal dit ongetwijfeld nog een keer doen is mijn idee. Leuk dat hij thuis heel lief en aardig is, maar als hij vervolgens zo respectloos is om met andere meiden het bos in te duiken is hij in mijn ogen geen knip voor de neus waard. En dan vervolgens ook nog een meisje in beschonken staat alleen achterlaten (met alle verhalen die je vaak hoort en leest) is helemaal fout en respectloos.

Ik weet niet of jullie een koop of huurhuisje hebben, maar bij veel gemeenten kan je urgentie aanvragen als je met je kindje geen huis hebt. Dit zou je na kunnen vragen bij je gemeente.

Je bent nog zo jong, wil je echt de rest van je leven samen zijn met iemand die zo weinig respect voor je heeft om z'n rits dicht te houden in het bos? Ik ken je natuurlijk niet, maar je verdient vast beter dan dat. En jullie dochter ook, stel je voor dat zij later een vriend krijgt die lijkt op jouw vriend? Zou jij hem dan niet met een hakbijl achterna gaan omdat hij jouw dochter pijn doet?

Sterkte met beslissen!

Liefs

Spullen pakken en terug naar je moeder gaan. Beter 1 liefdevolle ouder, dan 2 die elkaar niet vertrouwen en er geen respect is. Natuurlijk is het makkelijk praten als je zelf niet in die situatie ziet maar geeft wel een andere kijk. Hoe liefdevol hij misschien probeert te doen, hij probeert gewoon zijn schuldgevoel weg te werken en op het jouwe in te werken. Veel sterkte en succes!

Tjonge Nancy, wat een verhaal.

ten eerste vind ik je vriend een ontzettende schoft om vreemd te gaan terwijl jij  thuis zwanger op de bank zat.

ten tweede is het een schoft wat hij jullie nog ongeboren kindje aandoet.

En ten derde vind ik het een nog grotere schoft dat hij zoiets in een bos/ park doet met een beschonken vrouw en deze vrouw achter laat in beschonken toestand.

denk goed aan jezelf met de keuze die je zal maken, voor mezelf zou ik het wel weten en geen dag langer met iemand die zulk verraad heeft gepleegd in een huis willen leven, laat staan in een bed slapen.

Denk vooral aan je zelf en de kleine, houd er rekening mee dat elke vorm van stress niet goed is voor jou en de baby en dan een baby ook al met verhoogd stress hormoon ter wereld kan komen als de moeder is stress leeft.

Veel sterkte met alles.

Terug
Bovenaan