twijfels twijfels en nog eens twijfels..

Ik vind het zo moeilijk op het moment, moet heel even mijn verhaal kwijt.

Ik ben nu 6 weken en 3 dagen zwanger, tot afgelopen donderdag ging het goed. Toen verloor ik wat oud bloed, ook vrijdag en zaterdag maar echt minimaal..
Sinds zondag is het helderrood,en nu komen er ook stolsels mee..

Nu weet ik wel, dat dit ws. niet goed is.. maar horen er bij een miskraam ook geen krampen.. Ik voel verder helemaal niets, eigenlijk voel ik me gewoon goed, maar die stolsels enz. dat maakt dat ik met toch wel zorgen maak.

Zijn er meer mensen met deze ervaring..
Ik krijg volgende week pas een echo omdat ik dan 7 weken ben en dan kunnen ze hartactie waarnemen..

Het voelt gewoon zo raar....

suus.

Hai Suus,

Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is voor je. Zeker die onzekerheid...
Ik kan je geen advies geven, misschien dat je verloskundige er wat meer over kan zeggen?
Ik kan je wel mijn verhaal vertellen. Ik heb vorige week een miskraam gehad met 7 weken. Ik heb geen buikpijn of krampen gehad, dus dat hoeft niet altijd. Nou zegt dat natuurlijk niet dat het bij jou ook mis gaat!

Ik heb toen ik 4 weken zwanger was ook een echo gehad i.v.m. een bloeding en hierop konden ze toen wel zien dat er een zwangerschap was. Misschien kun je alvast voor een echo, zodat je kunt zien of het er nog zit of niet en dan volgende week om te kijken of het hartje klopt? Het is maar een idee.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen en hoop ik dat alles toch nog goed komt voor je!

Laat je even weten hoe het verder gaat?

Liefs,
J_J

Hoi Suus,
Wat naar voor je die onzekerheid, weet helemaal hoe je je voelt. Helaas kan niemand je (op afstand) zeggen wat er aan de hand is. Ik heb zelf 2 miskramen gehad, en die verliepen allebei heel verschillend. Na de 1e msikraam dacht ik: gelukkig, nu weet ik tenminste hoe een miskraam voelt. Maar die vlieger ging niet op, de 2e verliep heel anders. Bij de 2e miskraam had ik ook geen krampen. Toch kreeg ik een paar dagen geleden van iemand anders op het forum een verhaal te horen dat het allemaal goed was gegaan, ondanks vrij vaak bloedingen en ook stolsels, ze was ook steeds bang geweest en dacht steeds dat het afgelopen was, maar is nu 16 wkn zwanger en alles gaat goed. Het kan dus gewoon beide kanten op, en juist daarom voel je je ook zo naar. Wat ik zelf heb gedaan, toen ik bang was en het zeker wilde weten, was m'n temperatuur gaan opmeten. Maar dit geeft geen zekerheid, want die kan nog hoog blijven, terwijl je toch een miskraam hebt gehad. Bij mij ging-ie echter naar beneden en daardoor wist ik wel dat het fout was. Zekerheid geeft uiteindelijk minder angst dan onzekerheid. Maar misschien wil je juist nog helemaal geen zekerheid, en wil je alleen maar denken dat het goed gaat. Nogmaals: het kan heel goed goed gaan, en ik hoor bijna van iedereen met miskramen dat ze kramp hebben, dus het is in ieder geval een goed teken dat je geen kramp hebt.
Hou je haaks, blijf lekker hier schrijven, dan kun je je verhaal in ieder geval kwijt. Ik duim voor je dat alles goed is!!!!!!!!!!
Liefs
Ingrid

Hoi Suus,

Degene waar Ingrid hierboven over schrijft ben ik.
Ik heb in het begin ook heel veel bloedingen gehad, ook met stolsels. Soms kwam het er met straaltjes tegelijk uit. Toch is het allemaal goed gegaan. Het waren bloedstolsels bleek later. Aanstaande donderdag ben ik 17 weken zwanger.
Wat ik je kan aanraden is om een doorverwijzing naar het ziekenhuis te regelen. Dat kun je ook via je huisarts regelen. Bloedingen zijn nooit goed, ook al gaat het met het kindje goed.
Ze hebben mij goed in de gaten gehouden en elke keer als ik een bloeding had, mocht ik gewoon naar het ziekenhuis komen (zelfs een keer 's avonds!). Ik heb gelukkig een heel fijn ziekenhuis waar ze altijd heel aardig zijn. Zij vinden het helemaal niet erg om mij te woord te staan of om een echo te regelen. Zij begrijpen je onzekerheid heel goed.
Dus blijf er niet mee rondlopen, regel een echo of een afspraak in het ziekenhuis. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Bij mij zeiden ze dat zolang ik geen kramp had, het waarschijnlijk geen miskraam was maar goed, nu lees ik hierboven dat dat dus niet altijd een garantie is.

Heel veel succes en laat je weten hoe het is afgelopen?

Groetjes,
Maike

Hallo lieve meiden,

echt wat hartverwarmend de reacties van jullie.. Ik vind het zo heerlijk om er met iemand over te kunnen praten.
Mijn ouders zijn ook heel lief, en ook 2 vriendinnen die het weten steunen me waar ze kunnen..

Omdat jullie me toch aan het denken hebben gezet, heb ik de verloskundige gebeld en heb morgen om 13.30 een echo. De verloskundige denkt ook wel dat het niet goed zit heeft ze gezegd, maar snapt mijn onzekerheid en heeft daarom meteen een afspraak gemaakt.

Dus nu nog even wachten tot morgen.. maar dat hou ik nog wel vol..

Ik hoop dat er gewoon een hoop duidelijk wordt morgen en dat ik het een plaatsje kan gaan geven.

Bedankt voor jullie steun, en ik laat morgen weten hoe het is afgelopen.

liefs,

Suus.

Ik zou nog even laten weten, hoe de echo is afgelopen.

Er is geen vruchtzakje meer te zien, dus zoals het er nu uitziet heb ik de miskraam grotendeels al achter de rug.
Eerlijk gezegd had ik toch wel meer bloed en stolsels verwacht, maar...
die zijn dus uitgebleven.

Ik moet eerlijk zeggen, dat het me een rustig gevoel nu geeft. Ik weet waar we aan toe zijn en ik moet het een plekje kunnen geven, maar dat zal ons wel lukken.

Ik hoop natuurlijk dat het ook weer een keer raak mag zijn, maar het is allemaal nog zo vers.. we zien het allemaal wel hoe het loopt.

in ieder geval bedankt aan de meiden die aan me gedacht hebben.

liefs,

Suus.

Lieve Suus,
Wat naar voor je dat het inderdaad een miskraam bleek te zijn. Ikbegrijp uit je verhalen dat je er eigenlijk al rekening mee hield. En kan me voorstelllen dat het dan op een gegeven moment "fijn" is om te weten waar je aan toe bent. Zo heb ik het ook ervaren. Ik had vorige week een miskraam, en een paar dagen wist ik het ook even niet zeker, die onzekerheid maakte me verdrietiger dan toen ik uiteindelijk zeker wist dat het mis was.
Neemt niet weg dat het verdrietig blijft en dat je het inderdaad een plekje moet geven. Gelukkig maar dat wel alles weg is en dat je niet gecurreteerd hoeft te worden. Ik hoop dat je weer snel je hoofd leeg kunt krijgen en weer toe bent aan nieuwe kansen.
Veel sterkte,
Liefs
Ingrid

hoi,
fijn dat je nu zekerheid hebt en dat je het kan gaan verwerken. Neem hier vooral de tijd voor, ook al   ga je ondertussen misschien wel weer klussen voor een nieuwe zwangerschap. Ik merk dat ik soms ook nog veel bezig ben met mijn miskraam van 3,5 maand geleden. Het is in ieder geval niet gek als je er nog een tijd mee bezig bent en schaam je er ook absoluut niet voor. Ik hoop dat je snel weer met positief nieuws kan komen,

groet,
Patricia

Terug
Bovenaan