Twijfels

<p>Hallo allemaal,</p><p>Wil toch even mijn verhaal kwijt. Ik ben momenteel 29+3 weken ( eerste zwangerschap)..en zoals allen heb ik regelmatig controles bij mijn vk. Nu twijfel ik of ze het wel allemaal goed checkt. Ben er altijd met 5 min al weg. Ze voelt heel even aan mijn buik..en ik mag al weg. Nu heb ik begin deze week een 3/4d pretecho gehad..echopist zei meteen ‘oh daar mag nog wel wat spek bij’ nu twijfel ik of ze wel goed groeit. Hoor vaak van anderen dat de vk buikomtrek opmeet.. hoe ervaren jullie vk bezoekjes?? </p><p>Oh komt er ook nog eens bij dat mijn buik behoorlijk bescheiden is, en elke dag dit van anderen hoor. </p><p> </p><p> </p>

Neem aan dat het wel goed is en tis alleen maar goed dat je snel weg mag... je kunt vragen aan de vk of de baby goed groeit? En dat je zorgen maakt over de groei....miss haalt dit je twijfel dan weg??? 

Controles duren bij mij ook vaak niet langer dan 10 minuten. Incl. Babbeltje. Er wordt met een dopler geluisterd naar het hartje en even gevoeld aan mijn buik. Thats it. 

Ik ben ook meestal met 5-10 minuten weer weg. Moet altijd zelf op de weegschaal en m'n bloeddruk wordt gemeten. Daarna voelt ze aan m'n buik en daarna luisteren we naar de hartslag.  En als het nodig is krijg ik de nodige informatie en wat ik evt moet doen zoals bloed prikken.  
Je buikomtrek zegt trouwens niks over of het goed groeit of niet. Kindje kan ook meer naar achteren liggen.  Maar als je twijfelt dan gewoon volgende keer even vragen hoor. 

Onzekerheid kun je altijd aangeven, ook daar is je verloskundige voor! Of ze stellen je gerust, of als je kindje echt wat achterblijft in groei kunnen ze dat monitoren. Volgende keer gewoon even aangeven, is fijner dan ermee blijven lopen :)

Gewoon ff tegen haar zeggen dat je je zorgen maakt. En over je buik zou ik me niet druk maken ik begon pas een buikje te krijgen bij 28 weken nu 35 weken en nogsteeds aan de kleine kant maar baby verder prima gezond. Ze hebben een bepaald gemiddelde maar er zijn altijd baby’s die iets eronder liggen of er boven als t egt zorgwekkend zou zijn zouden ze het tegen je zeggen 

Terug
Bovenaan