Twijfels

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
De keuze om te stoppen met de pil is al een keer uitgesteld om eerst een paar grote uitgaven voor ons huis te doen. We zijn zeker dat we samen een kindje te willen krijgen. Nou ben ik soms erg onzeker en  vraag ik me af  of we het wel aan zullen kunnen, of we het financieel wel zullen redden, of we het organisatorisch wel zullen redden... Ben ik de enige die verstandelijk wel weet wat het gaat lukken maar toch onzeker is? Ben erg benieuwd...  
Groetjes, Esther.

hoi esther

ik denk niet dat je de enige bent hoor.
ik en mijn vriend zijn van plan om volgend najaar naar spanje te emigreren.
hij heeft een cafe hier in nederland maar wil eigenlijk al een aantal jaar naar spanje emigreren. nu zijn we sinds maart gestopt met de pil maar ik ben nog niet zwanger(anders zat ik hier ook niet hihi) en ik hoop dat ik niet hoog zwanger ben of net een paar weken bevallen als we ook werkelijk gaan.
daar zullen we ook een baan moeten vinden, en verhuizen is al waar laat staan naar een ander land. maar dat zal de pret niet drukken wat betreft een kindje.
wanneer is de situatie eigenlijk wel perfect? ik denk nooit!

bij het nibud kun je een boekje aanvragen waar precies instaat wat de gemiddelde kosten zijn van een baby, en tips om te besparen op die uitgaven. met 200 euro in de maand kom je zeker de eerste 2,5 jaar door. ok, het is niet goedkoop mar wel op te brengen als je wat andere dingen laat staan.

ik wens jullie heel veel succes,
groetjes esther 23 jaar 4e ronde 1e kindje

Hoidiehoi

Ook bij mij wel eens twijfels hoor.
Alleen bij mij is de wens zo groot dat ik daar heel snel overheen stap en ik denk:"we zien het wel".
Ik heb zelfs wel eens gedacht aan al die oorlogen op de wereld. Of ik een kindje nou wel een plezier doe door het op de wereld te zetten. Maar ja, daar kan ik toch zeker geen rekening mee gaan houden!!

Dat van die 200 euro wist ik trouwens nog niet, wel handig om te weten. Maar ik blijf zeggen, we zien het wel. Het moet kunnen dus zal vast goed komen.

Liefs Annet

Hoi Esther,

Ik weet wel zeker dat je niet de enige bent! Ik ben een echte piekeraar, en ik vind dit ook vreselijk moeilijk! We weten zeker dat we een kindje willen, maar ik twijfel soms nog steeds omdat ik het saldo op onze bankrekening zie, de auto, die we toch echt nodig hebben, bijna door zn assen zakt en je dan ook nog minder moet gaan werken.....!!! AAARG!!
Als oplossing gaan wij nu een financieel plan maken, zodat we in ieder geval op helemaal 0 en het liefst nog iets + staan, binnen 9 maanden. Die tijd hebben we in ieder geval nu namelijk nog.
En ja, we zullen er (een hoop) dingen voor moeten laten, maar we krijgen er ook zeker weten wat voor terug!

Heel veel succes met het nemen van je beslissing!

Groetjes,
Aimee

Dank jullie allemaal voor jullie reacties!! Over het hebben van  twijfels had ik nog nooit gehoord/gelezen, maar ik ben blij om te horen dat ik niet de enigste ben! Pff ik ben niet raar ;) Deze week hoefd ik alleen maar 's avonds te werken en ik ga gelijk eens informeren bij de onthaalmoeder (zoals ze dat hier noemen) bij mij in de buurt. (Wij zijn nogal lastig om een flexibele onthaalmoeder te vinden denk ik; ik ben vpk en draai onregelmatige diensten, mijn man krijgt vanaf begin dit jaar een andere baan en zal pas na 18u thuis zijn, mijn ouders wonen in NL en willen wel heel graag  maar kunnen niet zo makkelijk oppassen (en als ze dan zullen komen dan is dat waarschijnlijk voor een week=een week geen oppas nodig), mijn schoonouders kunnen door omstandigheden niet zo makkelijk oppassen, ik heb alleen maar een fiets en mijn man heeft de auto nodig voor zijn werk).  
Bedankt voor de tip van het NIBUD-boekje, ik zal het eens opzoeken.
Waarschijnlijk zullen we pas stoppen met de pil vanaf 1 januari, al heb ik wel de kriebels en zou ik het niet erg vinden om eerder te stoppen. Ik ben al wel gestart met foliumzuur (en omdat het lijkt alsof ik daardoor lekkerder in mijn vel zit/meer energie heb ga ik daar lekker mee door), en mijn moeder voor wie ik niks kan verzwijgen  heeft al last van  oma-hormonen, hahaha.
Groetjes en nog bedankt he!
Esther.  

Terug
Bovenaan