<p>Hoi lieve mensen,</p><p>Ik hoop niet dat ik hiermee mensen voor de borst stuit. Ik ben deze week erachter gekomen dat ik zwanger ben (1,5 week overtijd nu) maar ik heb twijfels. Het zit namelijk allemaal zo... </p><p>In september heb ik mijn relatie van 5 jaar verbroken. Het liep niet meer, ondanks dat we een jaar al hiermee bezig waren en gesprekken hadden gevoerd. Daar komt bij dat ik in juni een ander heb ontmoet, verliefd ben geworden, ermee heb gezoend. Dit heb ik opgebiecht tegen mijn toenmalige partner. Nou, in september dus de knoop doorgehakt dat ik niet meer verder wilde in de relatie. Ik heb weer contact gezocht met "de ander" en sindsdien hebben we een vrij intense relatie, het voelt goed, klikt goed. Alleen, hij is 5 jaar jonger (ik 29, hij 24), studeert nog, geen vast inkomen, woont nog bij zijn ouders... Ik heb wel een vaste baan en een appartementje. En nu ben ik dus zwanger. Hij reageerde ontzettend lief en zegt dat we hier samen wel doorheen komen en 'ons besluit' hoe dan ook te steunen. Hij heeft wel gezegd het graag te willen houden en heeft zelfs al een plan gemaakt hoe we dat dan kunnen doen.</p><p>Mijn beren op de weg: ik werk nog maar 2 maanden op mijn huidige werk (wel vast contract gelukkig), houd maandelijks voor mezelf al slechts een paar honderd euro over, prille relatie, hij nog aan het studeren... Daarnaast maak ik me zorgen om wat de buitenwereld zal zeggen (leeftijdsverschil, korte relatie, noem maar op...). Ik weet ook wel dat ik me eigenlijk niets moet aantrekken van de reacties van anderen, maar zo voel ik het wel.</p><p>Mijn moeder en zus reageren ook ontzettend lief, maar laten het besluit vooral aan mij. En dat vind ik nou zo moeilijk. Ik heb altijd graag kinderen gewild, maar toen ik de positieve test in handen had voelde ik geen blijdschap. Ik dacht alleen, "nee wat kut...". Hoewel ik misschien ook mijn emoties wegrationaliseer. En daarnaast, we hadden geen plannen voor een baby dus ik heb de afgelopen periode toch gewoon alcohol gehad.<br />Ik ben ergens ook wel bang dat mijn gebrek aan blijheid een soort instinct is van "het zit allemaal niet goed, dus verheug je maar niet erop en ga je maar niet hechten".</p><p>Pfff nou heel verhaal... Wat wil ik nou eigenlijk van jullie horen? Tja, denk vooral mijn verhaal lekker anoniem kwijt kunnen en wat reacties te horen van mensen die ons niet kennen. </p>