Twijfels

Doen we het wel goed, krijgt hij genoeg te eten, slaapt hij voldoende en leggen we hem er wel optijd in?

Soms twijfel ik zo!!!! En waarom kan ik niet goed genieten en wil ik dat we al een paar maanden verder zijn zodat het baby zijn er wat meer af is..

Na de kerstvakantie gaat D. (nu 3 maanden) op ma naar oma en op di naar het kdv. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat en hoe de avonden thuis dan gaan door de vele indrukken die hij op zal doen!

Herkenbaar?

Bij de eerste had ik dat wel heel erg...
nu bij de tweede is dat n stuk minder...

Wel heb ik nog steeds twijfels bij de eerste, verwennen we haar niet te veel, zijn we wel streng genoeg, neemt ze geen loopje met ons, eet ze wel voldoende etc.... denk dat die twijfels altijd wel zullen blijven alleen elke keer in n andere vorm....

Je komt er vanzelf achter of je het goed doet. Zodra je kindje er ontevreden mee is, verander je het gewoon, daar zijn ze nog flexibel genoeg voor (onze oudste is nu 2, en zelfs daar kan t nog bij)

je doet t echt wel goed.... alle kindjes worden vanzelf groot, dus geniet van alle dingen....

Mama's hebben een heel goed ontwikkelde intuitie. Als je kleintje er tevreden uit ziet, doe je het gewoon goed!
Milan gaat sinds 1 december naar het kdv, hij heeft veel indrukken op die dagen maar hij vind het volgens mij wel leuk! Er valt heel veel te zien en beleven voor hem. Hij slaapt gelukkig ook goed op het kdv, dus 's avonds is hij gewoon vrolijk. Na z'n half 7/7 uur voeding leggen wij hem lekker op bed en dat gaat prima!

Probeer op jezelf te vertrouwen! Jij weet het beste wat jou kindje wil!

heel herkenbaar
en die vraag blijft.... bij de oudste hebben we dat
en nu bij maike weer.... ik denk maar zo het is goed om kritisch te blijven.... maar wel in mate
ja het is ook fijn als het baby zijn er af is.... maar dan twijfel je weer over andere dingen... alle leeftijden alle fases (je zit nu in fase 1321 van de 1834644271917)

twijfel niet aan jezelf.
het zal vast weer even wennen zijn straks maar er komt daarna ook vast weer wat anders wat wennen is

mijn oudste is 8jaar en zoals hier boven staat,heb ik nog twijfels.ik ben ook niet tevreden over hoe ik zelf opgevoed ben.hopelijk doe ik het beter.ik denk dat je er goed aan doe als je kind gelukkig is ben jij dat ook ,toch.je moet het elkaar naar de zin maken.

Klinkt heel herkenbaar!! Soms slaapt hij veel en soms weinig, ik voel me ook schuldig als hij al heel lang in bed ligt of als hij wakker in bed ligt. Of als hij moe is en we ergens op visite zijn en niet wil slapen... blijft lastig! Maar dat hoort er vast bij...

Ik heb er niet echt last van. Zolang hij goed groeit en tevreden is weet ik dat we het goed doen (al verschilt dat ook per kind, een huilbaby betekent niet meteen dat je het niet goed zou doen). Maar ik ben zelf wel heel tevreden over hoe ik zelf ben opgevoed dus misschien komt daar bij mij een groot stuk aan zelfvertrouwen vandaan. Waar ik wel vaak aan twijfel is over wanneer ik met bijvoeding een stapje verder kan gaan. Vroeger en nu zijn zo tegenstrijdig dat ik alles nu op eigen gevoel doe. Maar bij elke stap krab ik dan toch nog 100x achter m'n oren of het wel of niet goed zal zijn...
Luister vooral naar je eigen gevoel, als je die volgt zal je het vast goed doen... Al is dat soms dus best lastig.

Terug
Bovenaan