twijfels

Hallo Dames ,
Ik was eerst heel zeker thuis bevallen en borst voeding . Maar nu twijfel ik over of ik borstvoeding of fles voeding wil gaan geven . ik zie namelijk bij vriendinnen hoe veel makkelijker fles voeding is in tegenstelling tot borst voeding . ik ben nogal van het naar vriendinnen en dingen doen . En dan is borst voedinging minder handig .
hebben jullie ook twijfels ?????

hoezo is borst voeding minder handig jij hebt het altijd bij je je vriendinnen moeten van te voren goed bedenken hoe lang ze weg blijven en hoeveel voeding ze dan meenenemen . het enige wat ik me kan voorstellen is dat je niet zomaar even overal je borsten bloot legt om te voeden ,
ik heb daar ook over na gedacht maar ik heb een hele mooie brede dunne sjaal gekocht en daar maak ik een knoop in en hang hem over mijn schouders en daar kun je de kleine in leggen om te voeden niemand die dan je borsten ziet .
Is misschien ook iets voor jou .
het zou zo zonde zijn borstvoeding is zo super goed en heel goedkoop .
Maar het is en blijft natuurlijk ieder zijn eigen beslissing ik hoop dat ik weer volop borstvoeding kan gaan geven .
En evt kun je het ook gaan afkolven .
ik hoop dat je er uit komt, en wat je ook kiest jij moet je er lekker bij voelen .

gr evelien

je kunt ook een combinatie maken van borst en flesvoeding, de borstvoedingsfanaten vinden het meestal niks, maar ik heb het zelf ook een klein poosje gedaan. nou heb ik niet lang bv gegeven want het ging bij mij uiteindelijk gewoon niet, maar ik gaf m'n zoon snachts altijd een flesje en overdag ook 1 en voor de rest gaf ik de borst. je kunt bv eerst gewoon proberen en je komt er vanzelf wel achter wat bij je past. succes!

zou idd lekker gewoon eerst voor bv gaan, het is wel heel goed en heb altijd zoiets van al is het alleen maar de eerste week. je kan altijd veranderen

Hoi
Ik heb geen enkele twijfel. Als t mogelijk is geef ik de voorkeur aan borstvoeding. Het helpt je kindje met het opbouwen van zijn immuunsysteem. Je hebt het altijd bij je op de juiste temperatuur. Ik Zie wel n beetje op tegen het kolven dat wel. Maar de vader van mijn kindje heeft koemelk allergie dus heb ik niet zoveel keus. Maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Er zijn miljarden kinderen groot geworden met blikvoeding. Maar uiteindelijk moeten we allemaal eerst maar zien of we kwalitatief Goede borstvoeding hebben. Een vriendin van mij had cup H en haar melk had niet genoeg voedingsstoffen en die moest blikvoeding bijgeven dus ik denk dat t t makkelijkst is om alles maar even af te wachten en over je heen te laten komen. Wist je dat borstvoeding helpt met het terug komen op je oude gewicht? Het kost heel Veel energie. Nou wat je ook beslist volgens mij Kun je niet fout kiezen. Babys worden van beide varianten groot!

Ik heb toevallig vorige week een infoavond over bv bijgewoond en daar zeggen ze dat er niet zoiets bestaat als een slechte kwaliteit bv. Alle bv is anders en aangepast op de behoefde van je kindje, het kan alle kleuren hebben ( van waterig wit tot romig geel) en het allemaal goed dus laat je dat niet wijs maken. Nu lijk ik wel iemand van de bv maffia maar dat ben ik zeker niet, bij mijn beide dochters is het niet gelukt om bv te geven maar ik wil het zeker weer gaan proberen, ik ben er wel achter dat het in het begin echt wat tijd vergt voor beide om het trucje door te krijgen en dat 10 keer voeden in het begin best mogelijk is, maar als het eenmaal lukt is het denk ik makkelijker en zeker goedkoper.

Groet van martiene

Borstvoeding heb je inderdaad altijd bij je, dus dat lijkt me makkelijker.
Een vriendin van me vindt het ook niet prettig om overal haar borsten eruit te laten hangen, dus die kolft ook af en toe en neemt dan gewoon een flesje mee, dan krijgt de kleine toch de voeding die (in mijn ogen) het beste is.

nou het is meer dat ik niet iemand ben die overal gaat zitten voeden en dat ik mijn man het ook gun om voedingen te kunnen geven.ik werk zelf in de kindeopvang en weet daar door ook de voors en tegen zo als maar 1x mogen opwarmen niet zo maar bij kunnen maken als dat nodig is enz .
ik denk dat ik bv ga proberen en dan miss ga afwisselen met flesvoeding voor als ik de deur uit ga of een keer niet kan voeden of mijn man een keer wilt ( blikvoeding klinkt wel een beetje cru )

Terug
Bovenaan