Twijfels

We zijn inmiddels bijna 2 jaar bezig voor een tweede kindje. Helaas zijn er verschillende omstandigheden waardoor het allemaal niet zo lukt. Mijn hormoonwaarden zijn laag, luteale fase kort en mijn mans zaadjes zijn matig. In de tussentijd heeft mijn man plat gelegen met een hernia en veel medicijnen. Vervolgens 1 IUI met hormonen geprobeerd, die is mislukt. Daarna in een burnout terecht gekomen en nu aan het opkrabbbelen, maar nog lang niet in mijn kracht. Intussen kreeg mijn man ook koorts, waardoor de zaadjes 3 maanden lang beschadigd zijn.

Nu zit ik in tweestrijd: ga ik verder met behandelingen of wacht ik nog. Behandelingen houdt in of IUI's (met hormonen) of een kijkoperatie (onder narcose). Ik heb met diverse professionals erover gesproken, en de meesten raden het op dit moment af. Ten eerste omdat de kans van slagen nihil is als je lichaam zo uitgeput en vol stresshormonen zit en beide opties ook voor mijn lichaam en geest weer voor stress zorgen. Ten tweede omdat een zwangerschap ook wel weer zwaar is, wat lastig is met weinig energie en ten derde omdat de kans op een postnatale depressie vele malen groter is als je niet goed hersteld bent van burnout.

Maar ik wacht al twee jaar en we worden steeds ouder (volgend jaar wordt ik 35) en daarnaast wil ik ook nog als eiceldonor voor iemand optreden, als mijn gezin compleet is en de natuur dat toestaat. Oh wat lastig. Mijn man staat er op dit moment niet achter, die wil eerst dat ik beter word.

Van de week raadden mijn psycholoog én een alternatieve arts waar ik loop, aan om tot na de zomer te wachten. Maar ja, dan gaan we op vakantie, dus... In de zomer heeft het ziekenhuis ook een maand zomerstop. Dus voor mijn gevoel is het of nu, of pas weer oktober.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Wenser

Tja, dat kun jij alleen bepalen. Ik persoonlijk zou even wachten nog. Maar ik begrijp maar al te goed dat je hart roept door te zetten.

Ik kan niet anders dan je heel veel sterkte wensen.

Hoi Wenser, Wat een heftig verhaal zeg, het zit je echt niet mee. Ik ben het eens met Supertje, uiteindelijk kan alleen jij bepalen wat je moet doen.

Wel lijkt het me belangrijk hoe je man ertegenover staat, want je staat er toch samen in. Ik zou persoonlijk wachten denk ik. Of het nu lukt of niet, in allebei de gevallen is het zwaar. De stress en teleurstelling kunnen veel van je eisen, maar ook de zwangerschap en geboorte plus dat je nu natuurlijk al de zorg voor een kindje hebt.

Wij hebben een hele tijd terug een half jaar gewacht. We moesten toen uit het buitenland terug naar NL verhuizen. Het waren heel stressvolle tijden op familiaal vlak en ik weet dat ik toen echt opgelucht was dat het allemaal even niet 'hoefde'.

Maar zoals gezegd, alleen jij kunt beslissen wat je moet doen. Veel sterkte met je beslissing!

Thanx voor jullie open en eerlijke mening!
Ik weet dat we samen moeten beslissen, en dat niemand anders dat voor ons kan doen. Maar het helpt wel om wat meningen te horen!

Hoi Wenser

Jee wat een verhaal zeg.
Hoop doorgemaakt als ik het zo lees. Er word inderdaad gezegd dat dit een rol kan spelen in het minder vruchtbaar zijn, ik weet niet in hoeverre dit een grote of kleine rol is.
Ik zelf heb ook veel aan mijn hoofd gehad, stress en veel spanningen. Nu is er weer rust in mijn hoofd gekomen en een normaal dagelijks leven en merk ik dat ik me er nu volledig toe kan leggen om zwanger te worden. Meer nog dan eerder. Daarom ook dat ik nu toch de stap heb gezet om naar de huisarts te gaan met mijn onregelmatige cyclussen. Ik voel gewoon meer dat ik er nu echt klaar voor ben.

Ik kan niet zeggen wat ik zou doen als ik jou was, het is inderdaad een keus die je zelf moet maken. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de psychische en lichamelijke rust als zeer prettig ervaar voor de komende tijd. En inderdaad, ook heel belangrijk is denk ik wel dat je er allebei helemaal achter moet staan.
Aan de andere kant begrijp ik ook heel goed dat het wachten frustreert, erg vervelend! Zeer moeilijke keus.
Ik wens je in elk geval alle sterkte en geluk toe!

Lastig hoor. Jouw gevoel staat loodrecht tegenover je verstand.
Hoe lastig het ook is, ik zou zelf toch wachten tot na de zomer. Wij moesten ook een half jaar wachten door omstandigheden (koorts en vakantie) en achteraf hebben we het als heel prettig ervaren. Even geen artsen, ziekenhuis en spanningen. Bij de laatste IUI waren we helemaal tot rust gekomen en het resultaat ken je. Zelf heb ik het idee dat alle spanningen rondom IUI ed uiteindelijk toch tegen (gedeeltelijk) ons werkten. De laatste keer waren helemaal ontspannen en verwachten eigenlijk niets.
Wie weet wat voor positief resultaat dit ook voor jullie kan brengen.

En voor jezelf: weer een evt mislukte IUI zal jouw herstel van je burn-out ook niet voorspoedigen.

De beslissing moet je zelf maken, maar volg nu je verstand en niet je gevoel!

Succes met het emen van de beslissing!

Liefs Daisy

Sluit me aan bij de meiden hier voor....
Kan me zo goed voorstellen hoe moeilijk dit moet zijn!

T enige wat ik nog toe kan voegen...dat je voor ogen moet houden dat je man en je dochtertje je ook heel hard nodig hebben. Dus in welke situatie kun jij er het beste voor ze zijn? Er voor gaan en rust hebben in die zin dat je 'er voor gaat' en hopelijk een positief bericht. Of de rust van het eerst laten herstellen en beter worden met de gedachten dat je zit te 'wachten' voor je wat kunt doen.

Praat er vooral veel over en blijf jezelf goed in de gaten houden meid!

Hoi Wenser,

Wat een moeilijke situatie.

Ik snap dat je met de twijfels zit. Ik sluit mij helemaal aan bij de meiden hier boven. Er valt bijna niets meer te zeggen.

Praat er met mensen over.
Praat er met je man over.
Neem de rust om een keuze te maken. Een keuze komt niet binnen 1 dag. Neem er een maand voor.

Sterkte!
liefs, heleen

Terug
Bovenaan