Ik hoef niet meer in te enten.....ik heb de mexicaanse griep nu. Dus over dat dilemma hoef ik iig niet meer na te denken.
Maaaaaaar, ik ben nu wel aan de Tamiflu (de virusremmer) en die kuur móet ik afmaken. Die is ook niet goed voor het ongeboren kind, maar ik mag nu niet meer stoppen.
Ik heb ook heel lang zitten twijfelen over de inenting, omdat ik ook bang was voor de bijwerkingen op lange termijn. Ik heb mijn huisarts van de week gevraagd om dit voor me uit te zoeken, ook omdat ik dubbel in de risicogroep van omdat ik Astma heb. Hij heeft contact gehad met diverse gyneacologen en verloskundigen en die adviseerden allemaal om in te enten. Dit omdat als ik ziek zou worden en de zware variant zou krijgen, dit voor mij en mijn kindje veel gevaarlijker is dan de inenting. (Trouwens, volgend jaar zit ie gewoon in de normale griepprik verwerkt......).
Maar toen de dokter het allemaal voor me aan het uitzoeken was, ben ik ziek geworden. Voor de zekerheid ben ik getest (omdat ik anders wel meteen mocht stoppen met de tamiflu), maar het bleek de MG te zijn. Ik ben gelukkig niet erg ziek geweest en ook geen hoge koorts gehad, dus mijn kindje heeft er hoogstwaarschijnlijk niets mee geleden. Ik ben nu overigens resitent tegen de MG, dus kan 'm iig dit jaar niet meer krijgen......
Mijn advies is dus: laat je goed informeren en luister niet naar de media, die klopt zoveel op totdat je niet meer weet wat je moet denken!
Succes ermee!
Groetjes,
Marga