twijfeltwijfel...mexicaanse griep inenting...

mijn godje zeg...weer gevallen van de mexicaanse griep...
ik wordt er zo onzeker van...
wel of geen vaccinatie....je moet die keuze echt zelf maken...
moeilijk.
ik ben er eigenlijk al aan uit dat ik het niet doe maar dan hoor je het nieuws weer en ga ik weer twijfelen...
hebben jullie daar ook last van?

Ja meis,

Dat gevoel heb ik ook, heb komt zo vaak op je af, al die info, retegek wordt je ervan. Ik heb mijn gyn gesproken met 12w en heb er toen niets over gehoord.. Moet over 2 weken weer en kijk dan of hij erover begint...anders vraag ik wat hij vind, maar mijn gevoel zegt nog steeds heel hard nee... Door alle media voel ik me soms schuldig over mijn beslissing, maar als ik dan reeel nadenk, weet ik ook weer waarom ik het niet wil..

Sterkte!
Liefs Ro

Het is een hele lastige keuze. Je wil toch het beste voor je kind, maar wat te doen?

Ik twijfel niet, zelfs in de folder staat dat ze het nog niet uitvoerig op zwangere vrouwen hebben getest, die vaccinatie. Ik heb bij de zwangerschap van mn zoon een heeeeele heftige griep gehad, daar heeft hij niks van meegekregen. Van die prik weet je maar nooit zeker wat ze er aan overhouden.
Het is ieder zn eigen keus, maar ik doe het iig niet.

Liefs Jen

Ik hoef niet meer in te enten.....ik heb de mexicaanse griep nu. Dus over dat dilemma hoef ik iig niet meer na te denken.
Maaaaaaar, ik ben nu wel aan de Tamiflu (de virusremmer) en die kuur móet ik afmaken. Die is ook niet goed voor het ongeboren kind, maar ik mag nu niet meer stoppen.
Ik heb ook heel lang zitten twijfelen over de inenting, omdat ik ook bang was voor de bijwerkingen op lange termijn. Ik heb mijn huisarts van de week gevraagd om dit voor me uit te zoeken, ook omdat ik dubbel in de risicogroep van omdat ik Astma heb. Hij heeft contact gehad met diverse gyneacologen en verloskundigen en die adviseerden allemaal om in te enten. Dit omdat als ik ziek zou worden en de zware variant zou krijgen, dit voor mij en mijn kindje veel gevaarlijker is dan de inenting. (Trouwens, volgend jaar zit ie gewoon in de normale griepprik verwerkt......).

Maar toen de dokter het allemaal voor me aan het uitzoeken was, ben ik ziek geworden. Voor de zekerheid ben ik getest (omdat ik anders wel meteen mocht stoppen met de tamiflu), maar het bleek de MG te zijn. Ik ben gelukkig niet erg ziek geweest en ook geen hoge koorts gehad, dus mijn kindje heeft er hoogstwaarschijnlijk niets mee geleden. Ik ben nu overigens resitent tegen de MG, dus kan 'm iig dit jaar niet meer krijgen......

Mijn advies is dus: laat je goed informeren en luister niet naar de media, die klopt zoveel op totdat je niet meer weet wat je moet denken!

Succes ermee!

Groetjes,
Marga

Mijn broer, schoonzus en vader zijn apotheker en mijn moeder is arts. Allemaal zeggen ze dat de MG heel erg meevalt en dat vaccineren wel misschien nut heeft, maar dat onbekend is wat het doet met het ongeboren kind. Van alle doden die gevallen zijn door de MG, hadden er 13 een andere verzwakkende kwaal.
Het ergste van de MG is de, mogelijke, complicatie van een longontsteking, maar die kunnen ze behandelen met antibiotica, die zwangeren ook mogen. Dus eigenlijk is de MG net zo erg als de gewone griep. Alleen als je al een verzwakkend iets hebt, zoals Astma (krijg je nl ook gewone griepprik) dan heeft het echt nut en is het het risico waard, naar mijn mening.

Anne

Uitzending Pauw en Witteman van 4 november bekijken op uitzending gemist!! De onderzoeker (directeur van de grieppoli in het Slootervaartziekenhuis) die daar zat raadt zwangere vrouwen die verder niet in een risico groep vallen aan om voor 28 weken niet te vaccineren....
Ik twijfelde al heel erg en dit heeft voor mij de bevestiging gegeven het vooralsnog niet te doen....

@ Marga; sterkte! hoop dat je snel opknapt

Hallo dames,
Hier ook een enorme twijfel over de mexicaanse griepprik. Begin toch wel steeds meer te geloven dat ik hem wel moet halen. Las ook bij mamaclub mrt 2010 dat het onjuiste info was bij Pauw en Witteman, dus als je interesse heb kan je het daar even lezen.
Moet trouwens straks even naar de huisarts en dan vraag ik gelijk wat die vind, ben ook benieuwd naar de nieuwe info die vanmiddag komt. Wie weet zeggen ze ook wel meer over zwangere vrouwen. Heb trouwens nog geen oproep gehad om er één te halen, jullie wel ??

Liefs Dicky
(13 w+ 4d)

Ik heb het berichtje op het mrt-forum gelezen...maar ja, wie heeft het nu bij het rechte eind.....
Tijdens de persconferentie spraken ze weer over inenten vanaf 4 maanden zwangerschap....

En dan onze kindjes tot 4 jaar.....

Ik weet het echt niet meer hoor! Heb al wel de oproep van de huisarts binnen trouwens.

Terug
Bovenaan