Twin update....

Hee lieve meiden,

Even een update van de jongens.....

Ze doen het hartstikke goed! Ben echt waanzinnig trots op ze. Vorige week weer bij het cb geweest, voor hun 3e prikjes dus dat is voorlopig weer even klaar.
Gelukkig hadden ze er dit maal minder last van als de vorige 2 keer.

Dean is 66.5 cm lang en weegt 7330 gram
Jack is 67 cm lang en weegt 7115 gram

Ze zitten allebei iets boven het gemiddelde en dan tellen de te vroeg geboren weken al niet eens meer mee!

We zijn 2 weken terug ook bij de kinderarts geweest (op verzoek van de kinderfysio) en we hebben 9 April een ziekenhuisdag. Eerst naar Bronovo om van beide heup echo's te laten maken (is vrij normaal bij een tweeling) De kinderarts dacht overigens niet dat er iets uit die echo's zou komen.

Daarna naar het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam voor Dean zijn hoofdje. Laten opmeten om te kijken of hij een helmpje moet. Gaat wel steeds beter en zijn afvlakking word echt al minder.
Hij heeft gelukkig enorm veel baat bij de fysio, zij komt nog elke week.

Verder zijn ze heel vrolijk, zijn veel aan het brabbelen, heel veel lachen, ook schateren, slapen goed, drinken goed en het fruit en groente hapje gaan ook goed (behalve de sperziebonen)

Ik ben dus een trotse en zeer tevreden mama. Ja, het is zeker druk af en toe.....zeker als we op pad gaan of moeten maar goh, wat krijg je er veel voor terug!

Meiden, fijne 2e Paasdag en hopelijk gaat alles bij jullie ook helemaal goed en genieten jullie ook zoveel.

Liefs Lynn.

 
Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Het zijn ook flinke jongens zeg...en dat voor een tweeling!
Doet bij de jullie de fysio zelf geen meting voor de schedel? Bij mijn middelste heeft de fysio dat twee keer gedaan. Hoefde uiteindelijk gelukkig geen helmpje. Bij Stijn is geen meting gedaan omdat ze het niet nodig vond. Hij slaapt nog wel steeds voornamelijk neer rechts. Maar schijnbaar vervormt de schedel nu niet meer echt, alleen de eerste maanden het ergst. Hopelijk komt er bij de heup echo's niets uit. Hebben ze meer kans op afwijkingen omdat ze dan zo krap hebben gezeten?
Dat van de sperziebonen ken ik van mijn andere kinderen, die lusten dat ook niet....maar ik heb het toch klaar staan voor stijn...toch maar proberen. Ik wacht er alleen nog heel even mee. Ik ben net een week begonnen met fruithapjes. Die gaan er op zich wel in. Een half potje tenminste.....dat is al wat!
Ik vind het knap hoor met twee baby's... dan sjouw jij met 2 maxi cosies....poe...Hoewel ik hier momenteel meer werk heb met de middelste (opstandige peuter) als met Stijn. En inderdaad voor dat je iedereen zover hebt dat je de deur uit kunt....Maar als het hele zaakje dan in de auto zit en je kijkt achterom dat ben je de gelukkigste mens op aarde toch!!

Nog een fijne pasen.....
 
Ogh, zit ik een heel verhaal te typen....poef, weg!!

Hihi, ze waren bij geboorte al flink aan de maat. Tegen de 3 kilo en over de 3 kilo. Daar stonden ze echt van te kijken. Over een week zijn ze alweer 5 maanden.

De fysio kan die meting wel zelf en ik heb het al meerdere keren aan haar gevraagd, ze zou dat gaan doen maar tot op heden heeft ze dat dus nog niet gedaan. Tsja....ik blijf het niet vragen.

Fijn dat jou middelste kindje geen helmpje hoefde. Is nooit leuk. Ik denk overigens wel dat de ouders het erger vinden als het kindje. Word ook niet meer vergoed wat ik overigens belachelijk vind. We zullen zien.

Die heup echo's zijn idd omdat ze krapper hebben gezeten, vaak standaard controle bij een tweeling maar de fysio vond Dean zijn linkerheupje wat stram en soms hoor je een soort 'knak' geluid. Dus het zekere voor het onzekere. We krijgen dan ook direct de uitslag. Jack is meer van: mijn broer moet dus voor de zekerheid hij ook maar ;-)

Fijn dat bij jou het fruithapje goed gaat. Vind het zo leuk om te geven, jij ook?
Dat hoor ik trouwens vaker dat soms 1 of 2 baby's minder 'werk' zijn als een opstandige peuter. Daar heb je je handen aan vol.

Jij ook fijne pasen nog. Liefs!!
 
Respect voor je Lynn hoe je het inderdaad doet en hopelijk geen helmpje nodig en zijn de echo's heupjes top !

Hier vorige week naar CB geweest 30/3 4 mnd woog daar bijna 7,5 kg dus ook boven gemiddelde .
Ik was met groente begonnen maar toen na paar dgn gestaakt . Was te vroeg eigenlijk ga het weer oppakken . Vondt sperciebonen wel lekker maar courgetten niet zelf gemaakt . Maar bljf het toch aanbieden . Morgen 1e afsp fysio laat weten hoe het was !

Gr
 
Zo hmimes, jou knul is ook een flinkerd met 4 maanden, lekker hoor!!
Idd gewoon blijven aanbieden, doe ik ook wel, althans dat ga ik doen maar hij vond het niet alleen NIET lekker, hij stikte er letterlijk in, ook kotste hij gelijk zijn halve fles melk uit (had hij 1,5 uur eerder gehad) dus ik heb eigenlijk nu zelf een beetje angst voor die sperziebonen. Jack lag te slapen dus hij moet nog kennis maken met de sperziebonen. ;-)

Succes morgen met de fysio, ben benieuwd maar het kan alleem maar beter gaan. Dean ligt bijna nooit meer in zijn voorkeurshouding. Hij krijgt wel al 2 maanden (als het niet langer is) fysio.

Liefs
 
zijn geweest bij de fysio , ik heb gelijk voorgesteld om zo een schedelmeting . Die wil ze volgende week doen en de week daarop krijgen we de uitslag pfff . Dan zelf de keus wat we zelf willen . Voor de rest kon ze wel zien dat het plat is maar kon niet veel aan hem zitten . Zette het op brullen niet normaal super eenkenning ben benieuwd volegnde week . Wel wat huiswerk mee hem als hij wakker is veel op buik leggen en zei ligging . Dus gezellig op de bank op zij zij zo is hij makkelijk afgeleid en houdt hij het lang vol .
 
Goed dat je bent geweest en dat je om een meting hebt gevraagd, ben benieuwd. Wat vreemd alleen dat je pas een week later de uitslag krijgt, die kan ze je toch wel gelijk geven?

Tuurlijk moet je zelf beslissen maar de keuze lijkt me gauw gemaakt als je zoon een helmpje moet, toch?

Je kan ook bij Babydump een zijliggingskussentje bestellen voor €14.99 Heb ik een hele tijd geleden ook gedaan en daar heeft Dean heel veel baad bij gehad.

Jammer dat ze niet veel met hem kan doen maar thuis kan je flink veel met hem oefenen. Heb je ook zijn bed andersom opgemaakt en het aankleedkussen kan je recht voor je leggen bij het verschonen, hem lokken met een knuffel of een spiegeltje aan de box vast maken zodat hij meer op de andere kant gaat liggen.

Succes, komt vast goed. Liefs
 
zijn bed had ik inderdaad anders , ze zei dat die zijliggings kussen dat hij daar te groot voor is ?
Sliep je kind ermee ? Ze had het over dat het een hele berekening is en dat die cirkel hard moet worden etc Mischien wil ze inderdaad nog een consult scoren . Ik zal op zoek gaan naar een spiegel voor babys en zijn aankleedkussen heb ik ook geregeld andere kant recht voor me lukt niet .

Ze zei een helm toen ik zelf over begon ook zei ze je kan het zo laten wat je wilt . Het is meer cosmetisch zei ze natuurlijk ....
Hopelijk niet nodig maar ik heb me twijfels , had eerder aan de bel moeten trekken . Eigenlijk aan het lijntje gehouden door CB DOM..
 
Terug
Bovenaan