twins

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

zijn er hier meer mama's zwanger van twee wondertjes?
wij hebben afgelopen maandag op de echo gezien dat er twee wondertjes in mijn buik groeien.
Het lijkt me leuk om met mama's te kletsen die er ook twee verwachten.
Ik ben op dit moment +/- 8 wkn zwanger. Op de echo waren de kindjes maandag 7 wkn 2 dagen en 7 wkn 3 dgn oud. Zelf dacht ik nu al dik 8,5 bijna 9 wkn te zijn, maar dit kan evt ook te maken hebben met de vruchtbaarheidsbehandelingen die we hebben gehad.

groetjes,
mama peet

Hoi mama Peet.

Gefeliciteerd met de 2 kindjes!! Ik ben niet (meer) zwanger van een tweeling, maar wel geweest. Heb nu ruim 2 weken geleden een heftige bloeding gekregen, maar na een echo bleek het kindje er goed uit te zien. Van de week voor een extra controle nog een keer langs de gyn. in het ziekenhuis, en die heeft uitgebreid gekeken, nog een collega erbij gehaald, en die zeiden dat het duidelijk te zien was dat er 2 kindjes gezeten hebben. De ene groeit nog steeds en doet het harstikke goed, en de andere is niet verder gegroeid dan een centimeter of 4 (kunnen ze schijnbaar aan het vruchtzakje nog zien..)..
Aan de ene kant is dat heel erg natuurlijk, maar aan de andere kant wisten we het helemaal niet. Ik vind het wel een raar idee dat er 2 kindjes in mijn buik hebben gezeten... Het schijnt niet veel voor te komen dat er 1 wordt afgestoten, maar het gebeurt  dus wel..
Maar goed, bij jou gaat alles goed, dus geniet er maar van, en over een paar maanden houdt je niet 1 maar 2 kleine hummeltjes in je armen!!
Goede zwangerschap toegewenst!
Gr. Anne-Marie

Hoijj mama peet.

Gefeliciteerd met de 2 leventjes in je buik.
Je had het over vruchtbaarheidsbehandelingen, dus dan ben je helemaal extra happy met het vernemen dat je zwanger bent. Weet niet welke v-b-behandelingen jullie hebben gehad en hoelang jullie ermee bezig zijn geweest.
Je partner zal ook wel helemaal stralen zeker?hiiih.
Ik weet niet zo 1 2 3 ofdat er op dit forum vrouwen zijn die nu zwanger zijn van een meerling.
Weet wel dat er op het medischforum.nl een lieve vrouw is die een tweeling verwacht.
Dan ga je naar die link en dan naar thema zwangerschap en dan naar augustus 2007 mam's.
Zij is daar onder de naam nieuwsgierigje. Jullie zitten wel zo rond dezelfde draagtijd geloof ik.

En An 74 jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Wanneer ben jij uitgerekent?

Ik was ook zwanger van een tweeling en heb 1 klein leventje verloren tijdens spontane abortus bij de achtste week. Het andere leventje is nu al 26 weekjes en is heel levendig, een echte freefighter in de baarmoeder hiiih.
Riep al vanaf de eerste dag dat ik wist zwanger te zijn, dat wij een tweeling kregen, maar daar lachten mensen gewoon om. Na de miskraam had ik veel verdriet maar toch nog hoop opdat het andere leventje nog in leven zou zijn.
Toch is het schrikken ook als je het niet weet of niet 100% zeker weet dat je er 2 bij je draagt en erachter komt dat het wel zo is. Ik heb er enorm veel moeite mee gehad om ermee om te kunnen gaan. En kan er sinds kort pas met heel mijn zijn van genieten. En of je er nou 1 of 2 of meerdere kloppende hartjes bij je draagt het blijft iets heel wonderbaarlijks en moois.

Mama peet en an 74 wens jullie een fijne gezellie dag toe liefs van geertje.

Hoi mama Peet,

Gefeliciteerd met je zwangerschap van 2 kleine wondertjes!
Wijzelf mochten afgelopen dinsdag voor de eerste echo. De vorige keer bleek tijdens de eerste echo dat het hartje het niet meer deed. Dus nu extra spannend!

En gelukkig, het hartje klopte deze keer! Bij negen weken en 1 dag. En toen ging de camera een stukje opzij en toen bleek er nog een kindje te zitten. Helaas was die na 7 weken gestopt met groeien... een heel raar idee, dat er nog een kindje bij had kunnen zijn...

Toch zijn we natuurlijk heel dankbaar voor dat ene kloppende hartje! Blijkbaar was er een reden dat nummer 2 het niet gehaald heeft...

Veel succes met de zwangerschap: spannend hoor!

Liefs, Vennie

Terug
Bovenaan