Tyche

A

Anoniem

Guest
 Afgelopen vrijdag zet ik Tyche op de grond neer: Zegt ze ineens; Tyche.
En kijkt me met grote ogen aan en begint te lachen........................

Ik dacht dat ik het me verbeelde maar vanaf de bank zit haar broer mij aan te kijken en zegt: Zei jij dat?? Nee dus!!! Tyche zei haar naam!! 100% zeker!

Het was maar eenmalig en wat we ook doen, ze zegt het niet meer. Maar ze heeft het wel gezegd. Ik moet zeggen dat ze ook redelijk snel is met praten. Kan al papa en mama en beeh (wanneer ze haar beer pakt.)

Verder is ze vrij langzaam hoor. Kruipen kan ze een heel klein beetje (achteruit) en echt zelf staan aan de tafel ook niet lang. Nog geen 10 sec.
Wel doet ze wanneer ik zeg: Klappen in de handjes... dan doet Tyche haar handjes op haar hoofdje. (op het boze bolletje allebei). Zeggen wij: hiep hiep dan gooit Tyche haar armpjes in de lucht en roept 'aaah'

Onvoorstelbaar maar echt waar! Mijn dochter kent haar naam. Ik ben echt trots!

Daar mag je uiteraard super trots op zijn. Ieder kindje ontwikkelt zich uiteindelijk in zijn/haar eigen volgorde. Bij Tijs komt er nog niet veel meer uit dan: Kuh, tata, wawawa e.d. Als we papa of mama zeggen, dan is het tata. Hij stopt dan wel bij 2 lettergrepen, maar meer kunnen we er echt nog niet uithalen. Ook heeft Tijs nog 0 tanden (hij is nu 10.5 maanden). Maar meneer crost wel de hele kamer door op handen en knieën, wil niets liever dan staan en lopen. Hij loopt  langs de tafel, box enz. enz. zonder problemen. Hij klapt in zijn handjes en zwaait dag als we weg gaan. Hij loopt nog niet los, maar ik denk niet dat dat nog heel lang gaat duren. We wachten wel af.

Liefs,
mama van Tijs

Wat goed zeg. En wat snel.
Hier duurt het nog wel een tijdje denk ik. Hij zegt al wel papa, mama, bah. En vandeweek zei hij kutte kutte (sorry), maar hij zal vast niet bedoelen wat wij denken hihi

Terug
Bovenaan