Tygo is ziek... snif snif, rochel rochel

Hee hallo,
Tygo is ziek, behoorlijk ziek. Hij was vandeweek al snip-verkouden, maar nu begon hij er ook behoorlijk bij te hoesten. Eerst "goede" loszittende hoest. Hij hoestte die rochels zo op.  Hij had er ook wel wat verhoging bij (38.5)
Maar vanmorgen merkte ik dat de hoest vast begon te zitten en hij er heel veel moeite voor moet doen om te hoesten. Hij wordt er ook best benauwd bij.
Toch huisartsenpost maar even gebeld. Die zeiden dat ik maar even langs moest komen. Arts heeft geluisterd en merkte dat zijn luchtwegen wat vernauwd zijn door het slijm en de verkoudheid. Tygo heeft nu pufjes mee gekregen. Dat moet zijn luchtwegen weer wat open maken en dan kan hij beter het slijm ophoesten en beter ademen. Heel zielig zo'n kleintje met zo'n koker voor de mond en neus.
Apotheek zei ook dat het inhaleren beter gaat als een baby huilt, want zo komt de werkzame stof helemaal tot onderin de longetjes. Nou dat huilen is geen probleem. Hij vindt die koker voor z'n gezicht maar niks en als dan ook nog eens iemand zijn hoofd in de houdgreep houdt, dan zet 'ie het wel op een brullen.
Toch blijft het weer een zielig tafereel en kwil het wel weer graag van hem overnemen.
Ik hoop dat hij gauw een beetje beter is.
Groetjes happyM.

Terug
Bovenaan