Nog een tip (misschien overbodig, maar voor de zekerheid): wacht niet te lang met het geven van een flesje en blijf dit regelmatig herhalen. In het begin hebben baby's nog een sterke zuigreflex en drinken ze daarom het flesje leeg, maar dit verdwijnt na een tijdje en als je dan niet regelmatig een flesje geeft, vergeten ze hoe ze eruit moeten drinken. Dit is ons bij Floris overkomen, hij dronk met 4 weken in 1 teug een flesje leeg (en ik was stiekem wel een beetje beledigd dat hij het flesje wat hij van pappa kreeg helemaal niet vreemd vond...) en daarna hebben we hem een hele tijd geen flesje meer gegeven. Toen ik een keertje weg moest en het dus echt nodig was, had hij geen flauw idee wat hij met die speen moest. We hebben nog regelmatig geprobeerd (verschillende spenen, andere mensen de fles laten geven enz enz) maar het hielp niets. Gevolg was dat ik bv moest blijven geven omdat hij anders niets binnen kreeg. Met een maand of 5 zijn we toen begonnen met van alle melk pap te maken en met een lepeltje te geven. Pfff! Dit gebeurt ons hopelijk geen 2e keer en ik zeg het ook tegen iedereen in mijn omgeving, bv alleen maar omdat het moet is een stuk minder leuk.