uit bad

Hoi mama's,

Als ik mijn dochter s'ochtens in bad doe is er nog niks aan de hand maar zodra ze eruit gaat is het brullen geblazen. Ik denk niet dat het komt omdat ze het koud heeft want ik maak de kamer al extra warm (natuurlijk niet te) en droog haar af met warme doeken en uit bad wikkel ik haar gelijk in een omslag doek. Als ik haar gewoon was (met de kom) is er niks aan de hand, maar in bad lijkt me ook zo lekker voor haar vooral omdat ze zeveel lol heeft als ze erin zit. Ben ik de enigste met de probleem??? Heeft er iemand misschien een tip af iets want ik zie er soms best tegen op om haar in bad te doen.

Groetjes Nancy

Wij leerde van de kraamhulp om Yoëll na het badderen in een hydrofielluier of omslagdoek te leggen en de vier punten bij elkaar te pakken (als hagmat met je kindje erin verstopt) en zo heel dicht tegen je aan te houden dat de overgang niet te groot is van bad naar commode.
Wat ik nu bij Yoëll doe is met twee handen over zn buikje, met een hydrofielluier,  heen en weer wrijven. Dan krijgt hij het lekker warm en het is goed voor de bloedsomloop.
 hihihi hier in de doek ligt Yoëll.

Succes ermee

Groetjes Pauline mv Yoëll

Josh gaat ook altijd krijzen als hij uit bad gaat..
vind het dan zo zielig wikkel dan altijd snel 2 handoeken om hem heen en dan is hij iets rustiger maar hij stopt pas met huilen als hij aangekleed en al is.

hallo
wat ontzettend herkenbaar zeg haha ik dacht dat ik de enigste was met dit probleem
annique ligt voor ze in bad gaat met een big smile me aan te kijken ook al is ze bloot
in bad is het feest lachen en gek doen
maar als ze eruit komt krijsen!!
wat ik tegenwoordig doe, ik wikkel haar gelijk in een omslagdoek of handdoek lekker warm tegen me aan houden en lekker over haar rug wrijven met een handdoek
ff rondje lopen.. in haar kamertje, voor de spiegel kijken (vind ze erg leuk), ondertussen wat liedjes zingen ( kost ff wat tijd haha maar is wel gezellig altijd haha)
en dan als ze bijna zo goed als droog is leg ik haar op het aankleedkussen doe een muziek doos aan met lichtje erin..... en ondertussen maak ik haar verder droog en kleed ik dr aan
alleen rompertje en pyamajas blijft drama ( moet over dr hoofd en dat vind ze echt niets)
maar ja beter dan de hele tijd krijsen..... dit werkt prima
eerder was ze compleet overstuur .. zelfs als we al weer beneden waren, en nu gaat ze met een lach mee naar beneden
dus werkt wel super hier tenminste hihi
liefs sandra mama van annique morgen 16 weken

Doet mijn kleine ook hoor. Ik maak er niet zo'n punt van. Als ie droog is houdt ie vanzelf op. En hij begint weer als z'n kleertjes over z'n hoofdje moeten en als dat gedaan is houdt ie ook weer op. Beetje huilen kan echt geen kwaad hoor.
Liefs Phira

Hoi
Hier hetzelfde hoor, in bad geweldig, maar eruit komen is een stuk minder leuk.
Kris heeft heel veel eczeem over zijn hele lijfje, dus ik moet hem ook nog eerst helemaal inmasseren met een koelende zalf om de jeuk tegen te gaan. Helemaal een drama. Maar we merken dat hij veel minder jeuk heeft, dus het is voor een goed doel.
Groetjes Ellen mv Kris

Hoi,

Mijn dochtertje heeft het ook, daarom doe ik haar in bad net voordat ze haar flesje krijgt.
Als ze dan aangekleed is, dan krijgt ze gelijk haar fles en dan hoor ik haar niet meer.

Groetjes,

Helga mv Roos

quote: helga en roos reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-12-2006 22:04:28'));

Hoi,

Mijn dochtertje heeft het ook, daarom doe ik haar in bad net voordat ze haar flesje krijgt.
Als ze dan aangekleed is, dan krijgt ze gelijk haar fles en dan hoor ik haar niet meer.

Groetjes,

Helga mv Roos

Het probleem hier is dat als ze sóchtens wakker word ook gelijk de fles wil hebben anders gaat ze zo ie zo schreeuwen. savonds in bad doen gaat ook niet want ze word er niet extra slaperig van en heb ik haar dus langer beneden savonds. Ik moet zeggen dat het al iets beter gaat. Ook wisselen mijn vriend en ik elkaar nu af sochtens zodat niet allen ik het heb.

Terug
Bovenaan